---Zelda---
Jag kollar mig omkring. Publiken tjuter.
"More!" Ekar det genom Ericsson Globen. Jag skrattar. Vinkar till dem, ger dem en slängkyss. Alla sträcker sig efter den. Som om man kunde ta på den. Sen gör Rihanna entré. Jag applåderar. Sen drar jag min undan tills jag är av scenen. Det där var det coolaste jag gjort i hela mitt liv. Felix är den första jag får syn på bakom scenen. Han drar in mig i en stor kram.
"Det där var coolt" Mumlar jag mot hans bröst. Han kramar mig lite extra hårt innan han släpper mig. Daff ler stolt mot mig. Tomas dunkar mig i ryggen. Strax där efter blir jag omfamnad av Ogge, Oscar, Omar och Mira. Jag skrattar förtjust.
"Du gjorde stor succé där ute, dom älskar dig!" Blinkar Daff. Jag kan inte sluta le. "Det där va fantastiskt" Jag blir nästan dränkt i kommentarer. Vi drar oss bort mot min loge. Jag börjar nu att skaka för att nervositeten släpper. Felix lägger en arm över min axel. Han ler stolt mot mig.
"Du gjorde en stor succé i kväll" Konstaterar Daff åter igen. "Det var så coolt! Alla var så snälla"
Alla skrattar när dem ser mitt stora leende. Men det går inte att sluta.
"Rihannas manager har pratat med oss, de kan tänka sig att höra mer från dig. Vi ska skicka över lite låtar" Jag hoppar upp och ner av upphetsning.
"Super!" Jag slänger mig runt hans hals. "Tack!" Tjuter jag och börjar skutta runt. Omar är inte sen med att hänga på. Tomas himlar med ögonen. Daff skakar på huvudet. Vi syns sen. De slinker ut genom dörren. Lämnar oss kvar. Felix fångar in mig i sin famn. Jag piper till.
"Lugn lilla loppa!" Skrattar han.
"All nervositet släpper bara och jag blir alldeles muppig" Sjunger jag.
"Är någon mer hungrig än jag?" Frågar Oscar samtidigt som han gör några tåhävningar.
"Ja, vad tror du?" Felix ler mot Oscar. "Jag är typ vrålhungrig!" Mira ställer sig bredvid mig och Felix.
"Varför inte" Suckar jag med ett lyckligt leende på läpparna. Jag plockar upp mobilen. Knäpper snabbt en bild av mig och Felix. Han har sitt huvud lutat mot min axel. Den blir fin.
"Vi säger till Daff att vi drar och äter" Omar drar med Mira ut genom dörren.
"Vart ska vi äta?" Frågar Ogge. Jag tar och drar fram ett par mjukis byxor och ett linne.
"Mcdonald's eller kanske Sushi" Föreslår Oscar.
"Sushi" Tjuter jag och Felix samtidigt. Sen brister vi i skratt. Ogge stämmer in. "Sushi va det"
"Jag ska bara byta om" Jag börjar att gå mot badrummet. "Men det behövs inte. Du är ur läcker i dom där kläderna" Jag himlar med ögonen. Slinker in i badrummet. Snabbt drar jag av mig mina scen kläder. Jag byter fort om. Sen sätter jag också upp håret i en hög hästsvans.
YOU ARE READING
Pack my suitcase
FanfictionUppföljare till Phone, andra delen i trilogin Say Something. Pack my suitcase. "Hur kan du sticka ifrån mig. Älskar du mig inte längre?" Han höjer rösten ännu mera. "Om du verkligen älskar mig så hade du låtit mig gå!" Skriker jag. "Om du verkligen...