Ogge
Jag borde ha följt med och tagit farväl men jag hade inte orkat. Förmodligen skulle jag ha brutit ihop i hennes armar och bönat och bett henne att stanna kvar. Jag skulle förtvivlat ha berättat om mina känslor. Hur mycket jag älskar henne. Det är väl bra att hon är borta, då slipper jag att berätta det. Än så länge. Det kommer att bli jobbigt sen när vi åker till New York. Dörrklockan plingar till där nere i hallen. Strax därefter har pappa öppnat dörren. Jag hör killarnas röster där nere och kort därefter deras steg i trappan. Hastigt torkar jag mina svullna kinder. Dörren flyger upp och in stormar tre killar. Omar slänger sig i min säng och jag blir genast ner brottad.
"Hur mår du?" Oscar sätter sig på min stol. Felix sätter sig bredvid mig. Vi blir tysta en stund. Alla är väl lite låga. Jag rycker på axlarna.
"Jag vet vad vi alla behöver" Säger Omar efter en stund. Vi studerar honom frågande. "vadå-rå?" Muttrar Ogge. "Glass" Svarar Omar som om det vore det mest naturliga i världen. Jag himlar med ögonen när han försvunnit ut genom dörren för att gallra Ogges frys.
"Hon borde väl snart landa för att byta plan va?" Konstaterar Felix men säger det mer som en fråga. Jag nickar. "Hon skulle ringa från flygplatsen, hon lovade" Fortsätter Felix sen. Omar puttar igen dörren efter sig. I famnen förvarar han fyra olika bägare med Ben and Jerry glass. "Ogge, du har ju världens sämsta smak på glass, bara choklad" Klagar Omar och släpper allt på sängen. Jag sträcker mig efter en bägare samt en sked.
"har jag inte" Kontrar jag och bryter upp locket till en av förpackningarna. Snabbt hugger de andra också in på varsitt glasspaket. Vi pratar lite om allt mellan himmel och jord. Pappa avbryter oss genom att knacka på dörren. Jag tittar förvånat upp på honom. Han ser djupt bekymrad ut när han kliver in genom dörren.
"Förlåt om jag stör" Börjar han trevande med osäker röst. Jag känner hur jag stelar till, något har hänt. Jag sväljer ner glassen jag haft på tungan. Den känns helt plötsligt motbjunde och äcklig. "Å, jag är så ledsen killar, men..." Han ger oss en bedrövad blick. Jag blir helt torr i munnen.
"Zeldas plan har kraschat"
YOU ARE READING
Pack my suitcase
FanfictionUppföljare till Phone, andra delen i trilogin Say Something. Pack my suitcase. "Hur kan du sticka ifrån mig. Älskar du mig inte längre?" Han höjer rösten ännu mera. "Om du verkligen älskar mig så hade du låtit mig gå!" Skriker jag. "Om du verkligen...