Katia kommer tillbaks med fyra nycklar som leder in till de olika rummen vi ska sova i. "Häng på" Instruerar hon och börjar leta sig fram genom lobbyn bort till hissarna. Jag drar upp handtaget till min silvriga resväska och skyndar efter. Katia trycker på knappen till hissen. Den glider ljudlöst upp och vi kliver tillsammans in. Hissen susar upp till näst översta våningen. Katia leder oss vidare bort till en liten sidokorridor.
"Daff?" Hon räcker Daff en nyckel. Han tar emot den. "Vi ses i lobbyn om en och en halvtimme" Han skyndar bort mot sitt rum. "Lås inte, jag vill gärna hinna ta en dusch innan" Ropar Katia efter honom.
"Är det okej om ni sover tre i ett och två i ett annat" Hon vänder sig åter mot oss. "Har vi något val?" Flinar Felix. "Nä, egentligen inte" Ler Katia.
"Okej hur ska ni sova då" Ingen säger någonting. "Det spelar ingen roll" Mumlar Ogge och kollar bort. "Okej, men då bestämmer jag, Oscar och Omar" Hon ger Oscar nyckeln. Han kollar på den innan han drar med Omar bort mot rummet som visar sig ligga precis bredvid Daffs och Katias. "Och här" Hon räcker Ogge nyckeln innan hon ger oss en blink med ögat. "Kom i tid" Varnar hon oss sen är hon borta. Ogge hittar snabbt rummet som vi ska sova i. Den ligger snett mitt emot Oscar och Omars och mitt emot Daff och Katias rum. Ogge puttar upp dörren. Jag kliver först in. Golvet är i honungs färgat trä. En stor och fluffig dubbel säng står rakt fram. Även en extra säng är placerad vid väggen. En otrolig utsikt blottas bakom vita genomskinliga gardiner. Jag släpper handtaget om min väska och går storögt in för att beskåda allting. Ogge flinar åt hur lätt road jag är. Jag kutar fram till fönsterna för att kolla ut över Göteborg. Allt är sig likt. Det är lätt mulet. Det kryllar av människor på gatorna. Många är påväg ut från centralen. Men en del är även på väg in.
"Titta en spårvagn" Tjuter Felix oväntat till. Jag brister i skratt. "Hur kan du tycka att en spårvagn är någonting" Frågar jag med skratt i rösten. Som svar kommer han fram till mig. Felix raderar allt rum mellan oss. Vi står tätt ihop slingrade, hans läppar finner mina. Jag masserar hans läppar med mina. Hans tunga kittlar min underläpp. Jag öppnar munnen och genast börjar våra tungor att dansa med varandra. Jag drar mina fingrar genom Felix hår. Hans händer vilar på mina höfter. Även fast jag inte vill så måste jag dra mig undan för att andas. Flämtande står vi och tittar varandra i ögonen.
"Jag förstår inte heller hur jag kunde tycka att en spårvagn va det minsta intressant när jag har en sådan här bra utsikt" Andas han fram. En lätt rodnad sprider sig över mina kinder. Han kysser mig lätt en gång till på pannan innan han drar sig undan. Ogge står vänd åt andra hållet. Plötsligt tycker jag lite synd om honom. Han kanske tycker att det är jobbigt att se oss hålla på med varandra. Jag går fram till Ogge och placerar en hand på hans axel. Han rycker till. Jag hinner registrera att hans ögon är blanka innan han fort kollar ner i marken.
"Hur är det fatt?" Skulden väller över mig. Jag biter mig skuldmedvetet i under läppen. Han blinkar hastigt några gånger innan han kollar upp med ett hastigt leende mot mig. "Bara bra, är det okej om jag hoppar in i duschen. Jag tror att jag behöver det" Jag nickar stumt. Han går runt mig. Min hand faller ner och blir slappt hängandes ut efter min sida. Jag känner hur jag vill springa efter Ogge och be om ursäkt men istället tar jag bara och går bort till min väska. Jag drar in den och öppnar den för att se om jag hittar ett par mjukisbyxor.
Ogge
Jag skruvar på vattnet. Duschen är stor och rymlig. Innan jag går in i duschen vänder jag mig mot spegeln som tonar upp sig ovanför handfatet. Ett blekt pojkansikte möter mitt eget. Ögon är lätt röda och svullna. Jag ger pojken i spegeln en blick med avsmak i. Det är inte jag. Försöker jag intala mig själv.
Kyssen hade blivit för mycket. Jag hade bara inte orkat med att se dem. Det skulle ju varit jag som kysste henne, inte Felix. Inte någon annan. Jag, bara jag. En ny tår rinner över min kind och blandar sig med vattnet från duschen. Jag skyndar mig att tvätta av mig ifall någon annan av dem skall in.
YOU ARE READING
Pack my suitcase
FanfictionUppföljare till Phone, andra delen i trilogin Say Something. Pack my suitcase. "Hur kan du sticka ifrån mig. Älskar du mig inte längre?" Han höjer rösten ännu mera. "Om du verkligen älskar mig så hade du låtit mig gå!" Skriker jag. "Om du verkligen...