EP 4

178 23 3
                                    

Sunghoon sekarang berada di rooftop untuk menghirup udara segar.

???:Ding Dong!Hai Park Sunghoon.

Dahi Sunghoon berkerut.Sepertinya dia kenal suara ini,lelaki itu terus menoleh.Mata terbeliak besar apabila dia melihat Kim Youngeum yang berada berdiri di hadapannya sambil menghadiahkan senyuman manis.

Sunghoon:Kau..

Youngeum:Kenapa?Terkejut?Haha haah saya murid baru kat sini hehe.

Sunghoon:Tak tanya pun.

Sunghoon nenjeling tajam ke arah Youngeum lalu sambung berpaling ke hadapan.Youngeum berdecit kecil sebelum mengikuti Sunghoon untuk menghirup udara segar.

Dibiarkan kulit licin gadis itu ditiup oleh angin.Mata dipejam lalu Youngeum tersenyum.

Akhirnya Youngeum menoleh ke arah Sunghoon yang dari tadi duduk diam sahaja.

Youngeum:Segar kan udara kat atas ni.

Sunghoon hanya mendiamkan diri.Jujur,dia ingin pergi dari sini kerana adanya kehadiran gadis itu membuatkan dia tidak suka.

Sunghoon akhirnya berlangkah pergi meninggalkan Youngeum tetapi tangannya ditahan oleh Youngeum.Lelaki itu menoleh ke arah Youngeum.

Sunghoon:Kau buat apa ni?Lepas!

Sunghoon menepis genggaman Youngeum lalu berlalu pergi.

Youngeum:Saya nak berkawan dengan awak!Sunghoon!Ingat ya,saya takkan give up untuk menjadikan awak kawan saya!

Sunghoon tidak menghiraukan fasal ucapan Youngeum itu.Bagi dia itu semua tidak penting.

Youngeun menghembus nafas berat.

-

Waktu pulang telah pun tiba.Sekarang ini,Yunjin dan Youngeum sedang menunggu bas di perhentian bas.

Yunjin sedang ralit melihat skrin telefonnya manakala Youngeum hanya melihat sekeliling sambil menghayun hayunkan kakinya kedepan dan kebelakang.

Tiba tiba,Youngeum ingin menanyakan sesuatu kepada Yunjin.Segera Youngeum menoleh ke arah Yunjin yang masih lagi fokus kepada telefon pintarnya.

Youngeum:Yunjin.

Yunjin:Hm?

Youngeum:Aku nak cakap pasal Sunghoon.

Telefon dimatikan dan segera Yunjin menoleh ke arah kawannya.

Yunjin:Nak cakap pasal apa tentang dia?

Youngeum:Erm,selain daripada Jina,ada lagi tak kawan dia yang lain?

Yunjin:Ada je,lelaki by the way itupun tak rapat sangat.Kalau Jina takde,dia lepak lah dengan dorang.Memang Jina sorang je yang dia paling rapat kat sekolah ni.Sebenarnya ada je murid murid lain yang nak jadi kawan dia,tapi dia tu yang tak nak.Dia cakap malas nak ada ramai kawan.

Youngeum mengangguk tanda faham.

Youngeum:Kalau aku nak jadi kawan dia boleh?

Yunjin:Asal lak kau tanya macam tu?Boleh je.Kenapa?

Youngeum:Tadi aku dah cuba nak jadikan dia kawan aku,tapi dia tak nak.

Yunjin menghembus nafas berat.

Youngeum:Kau rasa,ada tak tips untuk rapat dengan dia?

Yunjin mengangkat bahu tanda tidak tahu.

Yunjin:Aku pun tak pastilah Youngeum.Kau pandai pandai lah fikir macam mana nak jadikan dia kawan kau.Aku sebenarnya malas nak basa basi pasal si Sunghoon tu.Haih...

Yunjin menyambung bermain dengan telefonnya.Youngeum memuncungkan bibir lalu mengalihkan pandangan ke jalan raya semula.

Tiba tiba Youngeum mendapatkan satu idea.Jari dipetik lalu senyuman penuh makna diukir.

Yunjin menoleh ke arah Youngeum.

Youngeum:Apa kata....aku bagi dia makanan setiap hari.Mana tau kami boleh rapat dan dia pun selesa dengan aku.

Yunjin mengangguk tanda setuju.

Yunjin:Boleh juga,lagipun korang kan jiran.Jadi apa salahnya kalau kau bagi dia makanan tiap tiap hari.

Youngeum:Betul betul.Okay mulai sekarang,aku akan bagi dia makanan setiap hari.Kalau dia taknak aku still paksa dia ambil hehe.Aku boleh tunggu.

Yunjin:Tapi...kalau kau terlalu paksa dia macam tu,mungkin dia akan tak suka dekat kau.Sebab kau dah tahu dia taknak tapi kau still paksa dia ambil,mana tak rimasnya dia.

Youngeum:Ala,janganlah fikir pasal tu.Aku try dulu.Hehe boleh kan.Kan?

Yunjin:Ikut kau lah Youngeum.

Youngeum menjerit perlahan sambil bertepuk tangan.

Youngeum:Yey!Jadi kawan Sunghoon,jadi kawan Sunghoon!

Yunjin hanya tersengih melihat gelagat kawannya yang seperti kanak kanak itu.

Yunjin:Comel...

Bersambung...

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now