EP 8

139 13 8
                                    

Sunghoon:Ya siapa di-

Pagar yang baharu sahaja dibuka itu ingin ditutup tetapi Youngeum dengan pantasnya menggenggam pagar tersebut.

Sunghoon mengerutkan dahinya.Dia mendengus kasar.Tangan disilangkan ke dada.

Sunghoon:Kau nak apa ni Youngeum?Malam malam datang rumah orang.

Jari jari dimainkan.Youngeum mengeluarkan sesuatu di poket jaketnya lalu dihulurkan ke Sunghoon.

Sunghoon menggerakkan bebola matanya ke atas.

Sunghoon:Aku dah cakap kan,jangan bagi aku makanan.Eh kau ni faham ke buat buat tak faham?

Youngeum:Saya nak bagi awak ni sebab...nak minta maaf pasal pagi tadi.Saya tau saya salah.Saya malukam awak depan semua orang.Saya minta maaf ya.

Youngeum menunduk ke bawah.Tangannya masih lagi memegang chocolate itu melurus tegak di depan Sunghoon.(Pandai pandai lah kau fikir apa yang aku sedang cakapkan)

Sunghoon merenung chocolate itu lama.Dia menghembus nafas berat lalu mengambil chocolate tersebut.

Youngeum juga terkejut.Kepalanya yang menunduk ke bawah tadi terus menegak.Ini kali pertama Sunghoon mengambil makanannya tanpa disuruh oleh ibunya.

Youngeum senyum bahagia.

Youngeum:A-awak ambil..?

Sunghoon:Puas?Sekarang,pergi balik.

Pagar ditutup.Youngeum masih lagi berdiri tegak di depan rumah Sunghoon.Dia melompat kegembiraan.Persis seperti anak kecil.

-

Youngeum:Kejarlah Yujin HAHAH kejar kejar!!!

Yujin:Kau laju sangat lah!

Youngeum hanya mentertawakan Yujin di belakangnya itu.Tengah mereka berseronok berkejar kejaran,Yujin bersuara.

Yujin:Youngeum!Tengok depan!Ada orang tu!

Youngeum:Ala kau tak payah nak tipu aku ya!

Yujin:Betul!Pandang depan!!!

Youngeum hanya menjelirkan lidahnya ke Yujin.Tiba tiba...

BUKK!

Yujin:Youngeum!

Yujin terhenti melihat kawannya yang sudah terjatuh akibat terlanggar seseorang di hadapannya.

???:Jina!Kau-Woi!Takde mata ke ha!?

Youngeum mengadu sakit dan mendongak untuk melihat empu punya suara itu.

Mata Youngeum membulat besar.Orang itu ialah Sunghoon.Dan orang yang dia terlanggar itu Jina,kawan kepada Sunghoon.

Youngeum segera berdiri.Sisa kotoran di skirtnya di bersihkan.Dia menunduk hormat sambil meminta maaf berkali kali kepada mereka.

Youngeum:S-saya minta maaf!Saya tak sengaja!

Sunghoon:Lain kali tengok lah depan!Ni tak!Suka sangat bermain sampaikan orang di depan pun tak nampak!Tumbuk kang!

Jina menghalang Sunghoon untuk memajukan dirinya ke Youngeum.

Jina:Hoon,sabarlah.Ish awak ni.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now