Cikgu Dora:Baiklah semua.Semua berhenti menulis sekarang,ada perkara yang saya nak cakap ni.
Semua murid berhenti menulis lalu memberi tumpuan kepada Cikgu Dora.Cikgu Dora berdehem kecil.
Telefonnya dibuka lalu dia membaca text yang tertulis di sana.
Cikgu Dora:Baiklah,pengetua kita memberitahu bahawa...pada hari Jumaat ini,kita akan mengadakan majlis tari menari-
Semua murid bersorak gembira.Ada yang melompat lompat dan ada juga yang menjadi seperti orang gila.
Cikgu Dora mengerutkan dahinya.Meja dipukul kuat membuatkan semua murid terdiam.
Cikgu Dora:Saya belum habis cakap lagi,korang dah menggila!Ini ke gaya kamu sebagai pelajar ketika guru sedang bercakap di hadapan!?Begini ke!?
Semua murid menggeleng perlahan.Youngeum bermain dengan jari jarinya.
Cikgu Dora:Jadi,diam!Dengar sini baik baik!
Cikgu Dora menghembus nafas berat.Dia menyambung membaca text tersebut.
Cikgu Dora:Anda boleh memilih sesiapa sahaja yang anda ingin menjadikannya pasangan anda.Pada hari Jumaat di malam hari,pastikan anda datang bersama pasangan anda yang telahpun anda pilih.Itu sahaja,sekian terima kasih.
Habis sahaja Cikgu Dora bercakap,semua murid berbisik untuk bertanya kepada siapakah yang mereka akan pilih sebagai pasangan mereka.
Youngeum melihat ke kiri dan ke kanan.Semua rakan sekelasnya sibuk bertanya antara satu sama lain.
Youngeum ini,tidaklah ingin kisah sangat pasal benda ini.Baginya,benda ini tidak penting.Dia malas ingin memilih pasangannya jadi biar sahajalah dia menunggu seseorang untuk menanyakan padanya.
Yujin menyiku lembut siku milik Youngeum.Gadis itu menoleh.Dia mengangkat keningnya.
Yujin:Kau nak pilih siapa untuk jadi pasangan?
Youngeum mengangkat bahu.Yujin mematikan senyumannya dan memasang wajah yang menjengkelkan.Dia berdecit kecil.
Yujin:Ish kau ni,takkan takde sesiapa yang kau nak bawa?Macam...Jay ke..Sunghoon..?Siapa lagi...Jake- Eh!Jake tak boleh,Jake tak boleh.
Youngeum:Asal tak boleh pula?
Yujin membulatkan matanya.Bahu gadis itu dipukul.
Yujin:Jake aku dah cop.Lagi satu kan...kitorang dah couple!Ahhhhhxwjxjsjxjd!
Youngeum:Eh?Bila masa korang tiba tiba je...ni?
Yujin:Kau lupa ke?Yang kau dok paksa paksa aku untuk bagi dia chocolate masa hari valentine tu?Dan disitu jugalah aku confess kat dia~Ingat?
Youngeum menggeleng perlahan.Yujin sekali lagi memasang wajah menjengkelkan.Lengan Youngeum di pukul lembut.
Yujin:Takpe,nanti kau ingat lah tu~
Youngeum mengangguk.
-
Youngeum ingin menuju ke kantin.Tiba tiba...
???:Youngeum!
???:Youngeum!
Dua lelaki itu berhenti tepat di hadapan Youngeum.Lelaki pertama berada di kanan Youngeum,manakala lelaki kedua berada di kiri Youngeum.
Dan dua lelaki itu ialah,Sunghoon dan Jay.Youngeum melihat mereka silih berganti.
Youngeum:Korang...kenapa?
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...