Dalam perjalanan pulang,Youngeum hanya mendiamkan diri.Tangannya masih digenggam kuat oleh Sunghoon.
Sesampainya mereka di rumah Youngeum,Sunghoon menoleh ke arahnya.
Sunghoon:Masuk lah.
Youngeum melihat Sunghoon.Dia cuba sedaya upaya untuk menarik tangannya.Sunghoon mengerutkan dahi.
Sunghoon:Kenapa tak masuk lagi?
Youngeum:Err...awak masih pegang tangan saya..
Sunghoon melihat tangannya.Dia akhirnya melepaskan genggaman.Youngeum mengusap usap pergelangan tangannya.
Sunghoon:Sorry,aku...baru perasan.
Youngeum senyum kecil.
Youngeum:Takpe.
Sunghoon mengangguk.Dia memeluk dirinya kerana kesejukan.Sudah lah hari sudah malam,dia pula hanya memakai baju lengan yang pendek.Memang kesejukan lah lelaki itu.
Youngeum menyedari akan Sunghoon.
Youngeum:Sunghoon.
Sunghoon menaikkan keningnya.Secara tiba tiba Youngeum menarik kedua dua tangan Sunghoon agar bisa digenggam.Lelaki itu mengerutkan dahi.
Sunghoon:Eh apa kau buat ni,lep-
Youngeum:Stay still.
Sunghoon mendengus kasar.Dibiarkan sahaja gadis itu mengusap usapkan tangannya agar tangannya menjadi hangat.
Youngeum:Masih sejuk lagi?
Sunghoon melihat Youngeum sekilas.Genggamannya ditepis kasar.Sunghoon memnguak rambutnya ke belakang.
Sunghoon:Dah tak sejuk dah.Tak payah lah nak lebih lebih nak pegang tangan aku lah apa lah.Dah masuk dalam,aku dah nak balik.
Sunghoon akhirnya berlalu pergi.Youngeum melihat belakang tubuh Sunghoon.Berharap agar dia memusingkan badannya ke belakang semula.
Youngeum:Pusing belakang...pusing...
Lelaki itu sudah pun masuk ke dalam rumahnya.Youngeum menghembus nafas berat.Rantai yang diberi oleh Sunghoon itu dipegang.
Senyuman kecil diukir.Youngeum juga melangkah masuk ke dalam.
-
Yujin:Minggu depan hari valentine.So...korang dah ada orang ke nak bagi chocolate?
Jina:Aku...belum cari lagi.Tapi aku akan cari nanti.
Yujin menggerakkan bebola matanya.Dia melihat Youngeum yang hanya mendiamkan diri.
Yujin:Youngeum?Kau kenapa?
Youngeum tersentak lalu melihat Yujin.
Youngeum:Ha?Apa tadi?
Yujin:Kau kenapa?
Youngeum memperbetulkan posisi duduknya.Dia berdehem kecil.Rambut diselit ke belakang telinga.
Youngeum:Ak-aku okay je.Oh korang cakap pasal hari valentine kan?So kau nak bagi siapa?
Yujin senyum ala ala malu malu kucing.Dia bermain main dengan jarinya.Jina dan Youngeum memasang wajah yang menjengkelkan.
Yujin:Aku...nak bagi...Jake.
Yujin menekup wajahnya lalu menjerit.Kakinya dihentak hentak.Jina hanya memasang wajah jijik.
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...