Youngeum:Mama!Youngeum dah nak gerak ni.
Puan Kim:Haa ye la You-
Youngeum memeluk mamanya lalu mencium pipi orang tua itu.Puan Kim entah kenapa setelah dia menoleh untuk melihat Youngeum,badannya terkaku saat melihat anaknya.
Youngeum:Papa,Youngeum pergi dulu!
Tuan Kim:Okay say-
Begitu juga dengan Tuan Kim.Gadis itu mencium pipi ayahnya.Tuan Kim juga terkaku melihat penampilan anaknya hari ini.Lain daripada yang lain.
Puan Kim mendekati suaminya.Lengan Suaminya disiku.Tuan Kim menoleh ke arah Puan Kim.
Puan Kim:Sejak bila...Youngeum mula jadi begini ni?
Tuan Kim:Entahlah...tapi...dia cantik.
-
Youngeum masuk sahaja di dalam bangunan sekolah,semua orang tertumpu kepadanya.Mata mereka terbuka luas.
Youngeum yang tersenyum riang berubah muka di saat semua orang memandangnya dengan terkejut.Youngeum memegang erat tali begnya lalu berjalan perlahan lahan menuju ke loker.
???:Weyh,tu Youngeum kan.
???:Lain do dia sekarang.
???:Cantiknya.
Youngeum mendengar bisikan bisikan dari pelajar pelajar lain.Kenapa dengan Youngeum?Apa yang tak kena dengan muka dia?
Jay yang juga hendak menuju ke loker terhenti di saat dia melihat Youngeum.Telefon pintarnya yang hampir terjatuh cepat cepat ditangkap.
Jay memajukan diri ke Youngeum.
Jay:Hai Youngeum.
Jay memberikan senyuman manis ke arah Youngeum.
Youngeum:Hai,Jay.Kenapa semua orang pandang saya macam tu.
Jay melihat pelajar pelajar lain yang tidak leka memandang penampilan Youngeum.
Jay:Tak payah nak pandang lama lama sangat.Semua pergi berambus.
Pelajar pelajar terus melangkah pergi.Mereka takut kerana Jay ialah ketua pengawas di sini.
Youngeum akhirnya rasa lega dan membuka pintunya.
Penyebab semua pelajar memandang Youngeum tadi kerana,rambutnya tidak diikat seperti dahulu.Dia biarkan sahaja rambutnya yang paras bahu itu melurus ke bawah.Warna rambutnya juga sudah berubah.
Tidak lagi berwarna merah jambu,malah berwarna ungu.Youngeum baru sahaja mewarnakan rambutnya semalam.
Pakaian Youngeum pula.Seperti biasa,pakaian sekolah.Wajahnya juga ditaru sedikit solekan.
Jay masih lagi memandang wajah cantik Youngeum.Mu suka dia ke?
Jay:Youngeum.
Youngeum:Hm?
Jay:Awak...nampak cantik.
Youngeum tersengih kecil mendengar pujian dari Jay.
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romansa"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...