???:Nak apa?
Kedengaran suara lelaki itu agak dingin.Youngeum tergagap gagap ingin bercakap.
Youngeum:Err,k-kami orang baru kat sini.Jadi ni untuk awak,mama saya suruh bagi..hehe.
Senyuman manis ditayangkan.Lelaki itu hanya memutarkan bebola matanya.
Tangan disilangkan ke dada.
???:Tak payah lah.Aku tak lapar pun.Dah aku nak masuk.
Lelaki itu berhenti di saat Youngeum memanggilnya.
Youngeum:A-ala,ambil je la.N-nanti mama marah kalau awak tak ambil.
Lelaki itu mendengus kasar.
???:Aku cakap tak nak,tak nak lah.Boleh tak jangan paksa!
Youngeum:T-tapi...
???:Dah dah,tak payah nak buat buat muka sedih.Kau ingat aku ni suka kesiankan orang,sorry lah tak pernah okay.
Lelaki meyelak rambutnya ke belakang.Dia merasa rimas dengan gadis seperti budak tadika ini.
Gadis itu tidak membiarkan dia pergi selagi makanan itu diambil.
???:Apa juga yang ada dalam bekas tu?
Youngeum:Nasi putih dengan ayam goreng.A-ayam goreng ni sedap tau,mama saya yang masak.Ambil lah.
Sekali lagi senyuman manis terukir di wajah cantik milik Youngeum.Gadis itu memang suka sangat menghadiahkan senyuman manisnya sehingga lesung pipitnya pun terlihat.
Lelaki itu langsung tidak memberi reaksi.
???:Tsk,setakat nasi putih dengan ayam goreng aku sendiri pun boleh buat lah.Tak payah lah bagi.
Youngeum membuat riak wajah sedih.
Youngeum:T-ta-
???:Aku cakap aku tak nak,tak nak lah!Kau berambus sekarang!Berambus!Heish buat orang stress je dia ni...
???:Apa yang bising tu?
Lelaki itu menoleh ke arah empu punya suara.Begitu juga Youngeum.
???:M-mama...
Rupa rupanya,empu punya suara itu ialah ibu kepada lelaki tersebut.
???:Siapa di luar tu?
Pagar rumah segera di buka.Wajah Yeongeum akhirnya kelihatan jelas di mata mereka.
???:Eh kamu ni siapa?
Youngeum:Nama saya Youngeum,Kim Youngeum.Saya baru je berpindah kat sini.
Wanita tua itu hanya mengangguk.Lalu dia melihat ke arah plastik yang dipegang oleh Youngeum.
???:Apa tu?
Youngeum:Aaaa ni mama saya suruh bagi makanan ni dekat kamu,tapi anak puan tu tak nak ambil.
Lelaki itu tersentak lalu menatap tajam dekat Youngeum.Ibu lelaki itu segera menoleh ke arah anaknya.
???:Err haha,erm mama jangan lah salah faham...
???:Apa salah salah faham.Dah jelas dia cakap kamu tak nak,kenapa tak ambil?
Lelaki itu hanya mendiamkan diri manakala Youngeum hanya melihat.
Selepas sudah puas membebel dengan anak lelakinya,terus wanita tua itu memperkenalkan dirinya.
???:Haa ni anak aunty.Nama dia Park Sunghoon,saya ibu dia.
Youngeum:Oh,selamat berkenalan.
Puan Park:Haa Sunghoon ambil makanan tu,mama nak masuk dulu.
Sunghoon:Eh k-kenapa hoon pula?
Puan Park membuat riak wajah dingin ke arah anaknya.Air liur ditelan melihat tatapan dingin mamanya.
Puan Park:Kamu ambil makanan tu dan minta maaf dengan dia.Takde bantahan!Pergi!
Puan Park akhirnya melangkah masuk ke dalam rumah.
Sunghoon menghembus nafas berat.Gadis itu masih berdiri tegak di hadapannya.
Sunghoon mendekati Youngeum lalu plastik diambil secara kasar.
Sunghoon:Kau ingat ye,ini kali pertama dan kali terakhir kau bagi makanan ni.Lepas ni tak payah lagi!
Youngeum mengangguk lalu senyum manis ke arah Sunghoon.
Sunghoon memutarkan bebola matanya lalu menutup pagar rumah.Dia pun masuk ke dalam.
Youngeum:Yey,masa untuk ke taman!
Youngeum berjalan sambil melompat.Seperti kanak kanak sahaja gadis itu.
Bersambung...
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...