EP 28

127 16 2
                                    

Youngeum:Ergh...aduh...

Youngeum mengurut urut pelipisnya yang terasa sakit.Dia cuba untuk duduk.Belakang tubuh disandarkan di kepala katil.

Youngeum mengelus elus lehernya.Sedang sedang ia mengelus elus,dia merasakan ada sesuatu di sekeliling lehernya.Youngeum melihat apa yang ada di lehernya.

Keningnya berkerut.Seutas rantai yang dipakai dilehernya dilihat.

TOK TOK TOK!

Youngeum menoleh ke arah pintu.Pintu itu dibuka lalu muncullah Jay bersama dulang yang berisikan bubur dan air putih.

Jay mengukirkan senyuman manis di saat dia melihat Youngeum yang sudah sedarkan diri.

Dulang tersebut diletakkan di meja.Jay duduk di tirai katil Youngeum.

Jay:Awak dah okay?

Youngeum mengangguk perlahan.

Jay:Tu bubur,makan lah ye.Mama dengan ayah awak ada kerja jadi...diorang suruh saya jaga awak sekejap.

Youngeum mengambil bubur tersebut lalu dimakan.Jay hanya melihatnya.Dia melihat tangan kanan milik Youngeum.Senyumannya semakin lebar.Cincin pemberiannya masih lagi tersarung kemas di jari manis milik Youngeum.

Youngeum:Oh ye Jay.

Jay mengangkat keningnya.Youngeum memegang balik rantai tadi.

Youngeum:Macam mana saya boleh dapat rantai ni?

Jay mengerutkan dahi.Dia juga tidak tahu siapa yang memberikannya rantai.Jay mengangkat bahu.

Jay:Entah lah.Tapi...

Tangan kanan Youngeum dicapai.Youngeum terpinga pinga.Jari manis yang ada cincin itu diusap.Jay senyum kecil.

Jay:Cincin ni,saya yang bagi.Semasa hari jadi awak.

Youngeum mengangguk.Dia melihat cincin itu.

Youngeum:Cantik.Saya suka cincin ni.Terima kasih Jay.

Jay tertawa kecil.Kepala gadis itu diusap.Secara tiba tiba,Jay mendekatkan wajahnya ke Youngeum.Youngeum membesarkan matanya.

Dia mengundur sedikit.Rupa rupanya,Jay ingin mengelap kesan comotan di bibir Youngeum.

Jay:Ihhhh awak ni,makan tu betul betul lah.Kan dah comot.

Usai dia membersihkannya,Jay terus berdiri lalu meletakkan mangkuk itu didulang dan ingin berlalu pergi.

Jay:Awak tunggu sini,saya pergi bawah kejap.

Youngeum mengangguk.Selepas Jay sudah pergi,Youngeum terdiam seketika.Dia mengambil telefonnya lalu dibuka.Dia membuka galerinya.

Beberapa gambar temannya yang dia sendiri tidak ingat.Tiba tiba salah satu gambar di galerinya membuatkan Youngeum membesarkan mata.

Dia hairan.Bagaimana ada gambarnya bersama Sunghoon?Kening dikerut.

Youngeum:Ini....macam mana aku-

KREK!

Youngeum menoleh ke pintu biliknya.Tiada angin tiada ribut tiba tiba sahaja bayangan Yujin kelihatan lalu Yujin memeluk Youngeum dengan erat.

Youngeum sedikit terkejut.Tetapi dia tetap membalas pelukan Yujin.Bukan itu sahaja,Jina dan Jake juga ada.

Yujin:Hai Youngeum!Weyh,rindu bongok dengan kau.Bila kau nak balik sekolah lagi?Sunyi aku takde kau.Sekolah lah balik sekolah lah..!

Yujin menggoncang goncangkan tubuh Youngeum.Segera Jake menarik Yujin menjauhi Youngeum.Kepala gadis itu diketuk.

Jake:Kau ni,dia masih sakit tu.

Yujin memuncungkan bibirnya.Jina tertawa kecil.Jay secara tiba tiba muncul lalu melabuhkan punggunya di sebelah Youngeum.

Jay:Haaa,yang korang ni.Nak datang sini kenapa?Terkejut aku korang tiba tiba datang.

Jake:Kami cuma nak jumpa Youngeum.Nak tanya khabar,lagi satu ni haaa Jina ada benda sikit nak cakap dengan Youngeum.

Youngeum menoleh ke arah Jina.Jina memberikan senyuman manis.

Jina:Mari Jina,kita cakap kat dapur.Saya cuma nak kita berdua je kat sana.

Jina menarik tangan Youngeum pergi ke dapur.

-

Youngeum menelan liurnya.Jina melihat Youngeum dari atas hingga bawah.

Youngeum:Err....awak nak cakap apa dekat saya?

Jina menarik nafas dalam.Dia menyatukan tangannya.

Jina:Youngeum,awak kenal Sunghoon?

Youngeum menggeleng perlahan.

Jina:Orang yang awak halau masa kat hospital hari tu.

Youngeum kaku.Dia menatap wajah Jina.

Youngeum:Nama dia Sunghoon ke?Masa saya balik kat rumah saya...saya ada jumpa satu gambar ni.Saya pasti gambar tu,saya yang ambil.Lepastu saya tengok ada tulisan kat belakang gambar tu.Dan ada nama...Sunghoon.Lagi satu...kat telefon saya pun ada gambar dia.Dan gambar tu....gambar saya dengan dia.

Youngeum memegang rantai yang ada di lehernya.Dia menunjukkan ke Jina.

Youngeum:Rantai ni...saya tak tau siapa yang bagi.Mungkin...orang yang bagi tu Sunghoon juga..?

Jina tersengih.Dia mengangguk.

Jina:Youngeum,dengar baik baik.Orang yang awak benci tu dan halau dia sebab awak cakap muka dia hampir sama dengan orang yang pernah berkasar dengan awak sebelum ni,memang dialah orangnya.Nama dia Park Sunghoon.Sunghoon tu memang selalu berkasar dengan awak.Awak juga selalu bagi dia makanan biarpun dia tak nak.Pasal rantai tu...Sunghoon yang bagi kat awak masa hari jadi awak Youngeum.Akhir sekali...awak sebelum ni pernah sukakan dia.

Youngeum membesarkan matanya.

Youngeum:Saya pernah suka dia?

Jina mengangguk.Senyumannya mati,tiba tiba Jina berasa sayu.

Jina:Tapi...malangnya,Sunghoon tak tau yang awak sukakan dia dan dia dengan tidak sengaja luahkan hati dia dekat saya.Masa tu...awak dah rasa sakit sangat dan lari dari situ.Dan disanalah di mana awak mula hilang ingatan.Awak...accident Youngeum.

Sekali lagi membesarkan matanya.

Jina:Masa awak bangun,awak dah tak ingat semua orang.Awak dah tak ingat apa yang terjadi.Sampai sampailah awak nampak wajah Sunghoon,awak terus marah dan halau dia.

Youngeum mendiamkan diri.

Jina:Youngeum,saya sanggup putuskan hubungan saya dengan Sunghoon semata mata nak dia bersama sama dengan awak.Awak tau tak,kat sekolah Sunghoon asyik mendiamkan diri je,sebab tengah berfikir macam mana nak buat awak maafkan dia.Dan saya pun nak minta maaf Youngeum sebab tak pernah faham perasaan awak.Saya ingat...saya bercinta dengan Sunghoon,awak okay je.Rupanya...awak sakit hati kan..jadi maafkan saya ye..

Youngeum senyum kecil.Dia menggeleng kecil.

Youngeum:Takpe Jina...awak tak salah,saya juga yang bodoh.Kenapa tak dari mula saya tak cakap dengan Sunghoon yang saya suka dengan dia..

Jina melihat wajah Youngeum.Senyuman diukir.Dia menggenggam tangan Youngeum.

Jina:Kalau macam tu,besok pergi jumpa Sunghoon.Dan cuba sedaya upaya untuk ingat semua benda.

Youngeum mengangguk.

Bersambung...

HAHAHAHAH makin pelikkkkk😭😭😭

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now