Pintu wad Youngeum dibuka.Sunghoon menoleh ke kanan.Kelihatan ibu bapa Youngeum juga berada di sana.
Puan Kim:Sunghoon..
Sunghoon memajukan dirinya ke Youngeum yang belum sedarkan diri.Wajah gadis itu pucat habis.Jay hanya menunggu di luar,tidak sanggup untuk melihat Youngeum lagi.
Puan Kim mendekati Sunghoon.Rambut anaknya diusap.
Puan Kim:Doktor cakap,dia baik baik je.Sunghoon jangan risau ye.
Sunghoon senyum kecil lalu mengangguk perlahan.
???:Ergh...
Lantas mereka menoleh ke arah Youngeum.Gadis itu telah pun menyedarkan diri.Puan Kim senyum gembira.Jay juga masuk ke dalam.Sunghoon menjauhi Youngeum,malu ingin melihat wajahnya.
Puan Kim menyentuh kedua dua pipi Youngeum.
Puan Kim:Youngeum?Kamu dah sedar.Bagus lah.
Lantas gadis itu dipeluk.Youngeum kelihatan hairan.Pelukan dileraikan.Dia menatap lama wajah Puan Kim sambil dahinya dikerut.
Youngeum melihat setiap wajah yang berada di hadapannya.
Youngeum:Maafkan saya...korang semua ni..siapa?
Semua badan terkaku.Sunghoon yang menunduk tadi terus mendongak kembali.Dia tidak percaya benda ini terjadi dengan Youngeum.
Puan Kim:Y-Youngeum?Kamu tak kenal?Ni mama.Mama kamu.
Kening kanan Youngeum diangkat.
Youngeum:Mama?
Puan Kim mengangguk.Youngeum kini menoleh ke arah Tuan Kim.
Youngeum:Yang ni pula siapa?
Puan Kim:Itu ayah kamu sayang.Kami keluarga kamu.
Youngeum mengangguk tanda faham.Jujur,Puan Kim sungguh sedih kerana anaknya mengalami penyakit hilang ingatan.
Youngeum menoleh ke arah Jay yang mendekatinya.Jay senyum manis.
Jay:Saya Jay.Kawan awak.
Youngeum mengangguk sekali lagi.Dan tiba masanya Youngeum beralih ke arah Sunghoon yang masih lagi melihatnya.Youngeum yang tadi tersenyum terus sahaja mematikan senyumannya.
Dia menudingkan jarinya ke arah Sunghoon.Mereka semua menoleh ke arah lelaki itu.Youngeum membulatkan matanya.Sunghoon terpinga pinga.
Youngeum:Dia...
Jay melihat Youngeum.
Jay:Kenapa Youngeum?
Youngeum tidak dapat mengawal dirinya.Dia terus teriak sekuat hati membuatkan semua yang berada di dalam wad itu terkejut.
Tuan Kim cuba menahannya.
Tuan Kim:Kenapa Youngeum?Kenapa dengan Sunghoon.
Youngeum:Kau keluar!Keluar!Aku tak nak tengok muka kau!
Youngeum menarik narik rambutnya.Sunghoon ingin mendekat tetapi ditahan oleh Jay.
Sunghoon:Kenapa,kenapa dengan aku!
Jay:Sunghoon,bukan masa yang tepat untuk kau tanya macam ni.Kau keluar dulu,biar kami tenangkan Youngeum.
Sunghoon menggeleng perlahan.Dia melihat Youngeum yang sudah pun mengalirkan air mata.
Sunghoon:Youngeum ni aku...Sunghoon!
Youngeum:Keluar!Keluar!Kau keluar sekarang!!!!
Makin kuat teriakan Youngeum.Tuan dan Puan Kim cuba sedaya upaya untuk tenangkan gadis itu.
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Roman d'amour"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...