Puan Kim:Ni bilik kamu.
Youngeum masuk ke dalam biliknya.Dia melihat sekeliling bilik itu.Terlihat kemas.Senyuman kecil diukir.
Youngeum:Cantik bilik ni.
Tuan Kim:Dah nama pun bilik Kim Youngeum,mestilah cantik seperti orangnya~
Youngeum dan Puan Kim tertawa.Youngeum melabuhkan punggungnya di katil empuk itu.
Puan Kim:Okaylah,kami pergi dulu ye.Nanti kalau ada apa apa panggil.Dan..cubalah ingat ingat apa yang ada kat sini.
Youngeum mengangguk.Tuan dan Puan Kim akhirnya keluar.Hanya tinggal Youngeum seorang sahaja.Youngeum mula berjalan jalan untuk melihat apa sahaja yang ada di biliknya ini.
Youngeum pergi ke meja belajarnya.Meja berwarna merah jambu itu dipegang.Kerusi ditarik lalu Youngeum duduk.
Laci mejanya dibuka.Kening Youngeum berkerut di saat dia melihat,beberapa gambar seorang lelaki yang dia tidak kenali.
Gambar itu diambil lalu dilihat dengan teliti.Youngeum melihat belakang gambar tersebut.
"Gambar Park Sunghoon yang curi curi diambil oleh Kim Youngeum<3"
Youngeum:Aku ke yang ambil gambar ni..?
Youngeum melihat lagi wajah lelaki itu.Dia meneliti setiap anggota tubuhnya.Gambar itu diletakkan semula di dalam laci.Youngeum tidak mahu ambil tahu siapa lelaki dalam gambar tersebut.
Dia terus berdiri dan menuju ke arah kamar mandi untuk membersihkan diri.
-
TOK TOK TOK!
Pintu dibuka.Puan Kim yang telah pun berada di hadapan bilik Youngeum dilihat.
Youngeum:Kenapa mama?
Puan Kim:Tu ha,kawan kamu datang.
Youngeum mengangkat sebelah keningnya.
Youngeum:Kawan?Siapa?
Puan Kim menarik tangan Youngeum keluar dari biliknya.Youngeum masih lagi terpinga pinga tetapi dia mengikuti sahaja langkah ibunya.
Puan Kim:Haaa Jay,nah Youngeum.
Jay menutup telefonnya lalu melihat Youngeum dengan senyuman manis.
Youngeum:Oh awak.Awak Jay kan?Awak nak apa dari saya..?
Puan Kim:Jay ni nak bawa kamu jalam jalan sayang.Kamu okay je kan?
Youngeum melihat Puan Kim dan Jay silih berganti.Dia senyum kecil lalu mengangguk.
Youngeum:Boleh je.
Jay menarik senyum gembira lalu tangan Youngeum ditarik.Youngeum tersentak.
Jay:Kami pergi dulu ye makcik.
Puan Kim mengangguk.Jay dan Youngeum pun berlalu pergi.Dalam perjalanan,Youngeum hanya mendiamkan diri.Dia melihat sekeliling.Kereta banyak lalu lalang di jalan raya.
Youngeum menoleh ke arah Jay.
Youngeum:Jay.
Jay menoleh.Keningnya diangkat.Youngeum menggigit bibir.
Youngeum:Dah berapa lama kita berkawan?
Jay tertawa kecil.Kepala gadis itu diusap.Jay memaling ke hadapan.
Jay:Dah lama dah Youngeum.Awak tau tak yang saya pernah suka awak sebelum ni.
Langkah Youngeum terhenti.Dia melihat Jay dengan kerutan di dahi.
Youngeum:Awak?Suka saya?
Jay melihat ke bawah lalu mengangguk.Bibirnya dimuncungkan.Jay menarik nafas dalam.
Jay:Saya sempat confess dengan awak,tapi...malangnya awak tolak cinta saya.Sebab awak suka dengan satu orang lelaki ni.
Youngeum:Boleh saya tau siapa lelaki tu?
Jay senyum kecil.Tangan Youngeum dicapai.Dia menyatukan tangan mereka berdua.
Jay:Nanti nantilah saya cerita,sekarang ni jom kita jalan jalan dulu.
Youngeum hanya akur.Sebenarnya,inilah peluang Jay untuk bersama sama dengan Youngeum sebentar.Sebelum dia mengingati kembali ingatannya.Jay ingin meluangkan masa bersama Youngeum.Sebelum dia betul betul akan tinggalkan Youngeum.
'Nanti kalau dia dah ingat balik,dia tetap dengan Sunghoon.Jadi...aku tak nak sia siakan waktu ni.'
-
Jay:Siapa pula-
Jay terkaku sebentar melihat gerangan yang sedang berdiri tegak di hadapannya.Jay berdehem kecil.Tangan disilangkan ke dada.
Jay:Kau nak apa Sunghoon?
Sunghoon bermain dengan jari jarinya.Bibir bawah digigit.
Sunghoon:Jay tolong aku boleh?
Jay mengangkat keningnya.
Jay:Tolong apa?
Sunghoon:Tolong aku..rapat dengan Youngeum.Tolong buat Youngeum..ingat aku semula.Tolong buat..Youngeum tak benci aku lagi..Aku tau aku salah.Aku tau aku kasar dengan dia tapi,ni je lah caranya untuk aku berbaik semula dengan dia.Jadi tolong Jay...
Jay ketawa sinis.
Jay:Baru sekarang kau nak minta tolong?Baru sekarang kau nak sayang Youngeum?Baru sekarang?Eh kau tak sedar ke apa yang kau buat dulu dengan dia?Kau hina dia,kau berkasar dengan dia dan kau...lebihkan Jina dari dia.Sunghoon,Youngeum tu pun manusia Hoon.Ada hati,ada perasaan.Kau senang senang je berkasar dengan dia hina dia kau ingat dia tak terasa?Cubalah kau fikir dulu sebelum buat sesuatu.Ni tak,main cakap je.
Sunghoon menunduk ke bawah.Rasa serba salah dengan Youngeum.
Sunghoon:Tapi..tak boleh ke bagi aku peluang?Setiap manusia pasti diberi satu peluang lagi bukan?
Jay memegang pintu rumahnya.
Jay:Balik lah Sunghoon.Kau rehatkan je dulu fikiran kau.Malas nak layan kawan macam ni.
Pintu ditutup.Sunghoon meraup kasar wajahnya.Rambut dikuak ke belakang.
Sunghoon berlalu pergi untuk pulanga ke rumahnya.Sunghoon menendang batu batu kecil yang ada.Dia memaling ke hadapan.
Langkahnya terhenti.Matanya membulat besar.Seorang gadis yang sangat dia kenali sedang berdiri di hadapan rumahnya.
Tidak pasti apa yang sedang dilakukam oleh gadis itu.Sunghoon lalu mendekati gadis tersebut.
Sunghoon:Youngeum..?
Bersambung...
Hello semua!Sorry tau lambat pub ep kali ni hehe i ada hal sikit.Anyway...ep kali ni sumpah berterabur gila!!!!Sa ndk tau mau tulis apa!Hadeh..but hopely u guys like it la ya hshs okylah byeee~
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...