EP 36

109 12 2
                                    

Semua murid telah pun tiba di majlis tari menari bersama pasangan masing masing.Hiasan majlis pada malam itu sungguhlah cantik.

Sunghoon dan Jina yang baru sahaja sampai,disapa oleh Jake dan Yujin.

Yujin:Wahhh akhirnya datang juga korang,penat aku tunggu.

Jina melepaskan tawa.Dia melihat sekeliling,sepertinya tengah mencari sesuatu.

Jina:Youngeum belum datang?

Jake:Belum,dorang on the way lah tu kot.

Jina mengangguk.Sunghoon hanya bermain dengan telefonnya.

Yujin:Jom lah cari tempat duduk.

Mereka bertiga mengangguk setuju dan mula mencari tempat yang kosong untuk diduduki.

-

30 minit kemudian,Jay dan Youngeum pun telah tiba.Jay membukakan pintu untuk Youngeum.

Gadis itu pun keluar dari perut kereta milik Jay.Jay mengukirkan senyuman manis.

Jay:Jom masuk.

Youngeum mengangguk.Mereka akhirnya melangkah masuk ke dalam.Mata Youngeum bersinar sinar melihat dalam majlis ini.

Dihiasi dengan lampu lampu yang berwarna biru.Senyuman kecil diukir.Secara tiba tiba,seseorang yang melambai lambaikan tangannya ke mereka,menarik perhatian Youngeum.

Selepas mengenal pasti siapakan orang tersebut,Youngeum terus menarik narik lengan baju Jay.Lelaki itu mengangkat keningnya.

Youngeum menundingkan jarinya ke arah Jina yang dari tadi melambai lambaikan tangannya.

Youngeum:Tu dorang kat sana.Jom.

Jay mengangguk lalu mereka berdua pun mendekati mereka semua.Jay berlaga tangan bersama Jake dan Sunghoon,manakala Youngeum berpelukan bersama Yujin dan Jina.

Sunghoon melihat penampilan Youngeum.Matanya tidak leka melihat gadis yang dia cintai itu.

Youngeum dengan tidak sengajanya melihat Sunghoon juga.Sunghoon melambai kecil ke arahnya.

Youngeum membalas kembali lambaiannya.

Youngeum:Korang...dah lama sampai ke?

Jake:Tadi lagi.

Tiba tiba,pengumuman dari guru besar bermula.Semua murid memberikan tumpuan ke hadapan.

Mikrofon ditepuk tepuk sedikit untuk memastikan murid semua mendengar suaranya apabila berucap nanti.

Guru besar:Okay hm..semua dengar ye?Okay,baiklah.Murid murid yang telah hadir di majlis ini,saya nak bagitau yang...nanti pada pukul 8,akan bermula menari bersama pasangan okay?Baiklah,sekarang ni baru pukul 7:40 korang boleh pergi ke sebelah kiri,di sana tersedia makanan makanan dan juga buah buahan tidak lupa juga dengan minuman.Okay,kamu semua boleh makan ataupun buat benda yang lain  okay?Nanti pukul 8 baru kita..berkumpul balik kat sini.Itu sahaja daripada saya,sekian terima kasih.

Semua orang mula beratur untuk mengambil makanan.Youngeum juga turut ikut beratur.

Kini,giliran Youngeum untuk mengambil makanannya.Matanya bersinar sinar di saar melihat lauk pauk yang berada di sana.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now