EP 16

118 15 5
                                    

DING DONG!

Sunghoon:Siapa pula datang cuti cuti ni..

Pagar rumah dibuka dan muncullah wajah Jina yang sedang senyum manis.Sunghoon yang tadi berkerut dahi terus sahaja tersenyum.

Tengkuk dielus elus.

Sunghoon:Oh Jina,kau buat apa kat sini?

Jina senyum manis ke arah Sunghoon.Plastik yang berisikan makanan itu dihulurkan ke Sunghoon.

Sunghoon terpinga pinga.

Jina:Nah saya masakkan untuk awak.

Sunghoon mengambil makanan tersebut.Dia melihat di dalam,matanya segera terbuka luas.Dia melihat Jina.

Sunghoon:Weyh makanan kegemaran aku,lama tak dah makan.Terima kasih Jina.

Secara tiba tiba sahaja Sunghoon memeluk Jina dan membuatkan gadis itu mengeras sambil matanya yang besar.

Pelukan akhirnya terlerai.Senyuman di bibir Sunghoon masih lagi ada.

Sunghoon:Terima kasih tau,aku akan makan ni sekarang juga.

Jina senyum kecil.

Jina:Baguslah kalau awaks suka,dah lah saya nak balik dulu.Nanti mama cari.

Sunghoon mengangguk lalu kepala gadis itu diusap lembut.

Sunghoon:Hati hati di jalan tau.

Jina:Ye lah~Awak cakap macam awak ni papa saya pula.

Tawa kecil dilepaskan.

Sunghoon:Lah kita kan kawan,jadi aku kenalah jaga kau sebab itu tanggungjawab aku.Faham?

Jina:Erm...ye lah papa~Dah lah saya pergi dulu tau.Bye!

Sunghoon membalas kembali lambaian Jina itu dan menunggu sehingga bayangannya hilang.

Usai sahaja kelibat Jina menghilang,Sunghoon akhirnya ingin masuk ke dalam rumah.Tidak sabar untuk memakan makanan yang di masak oleh Jina.Tambahkan pula,itu adalah makanan kegemaran Sunghoon.

Pintu ditutup lalu plastik itu diletakkan di dapur.Dia ingin ke atas terlebih dahulu.

TING!

TING!

TING!

TING!

TING!

TING!

TING!

TING!

Sunghoon sudah mula jengkel dengan bunyi notifikasi telefonnya.Dari tengah hari lagi tidak berhenti henti berbunyi.

Sunghoon:Siapa juga yang chat ni?

Telefonnya dicapai.Sunghoon duduk di katilnya.Aplikasi Whatsapp ditekan.Kening Sunghoon segera berkerut di saat dia mendapat banyak mesej daripada nombor yang dia tidak kenali.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now