EP 29

124 14 1
                                    

Yujin:Youngeum!!!

Yujin berlari ke arah Youngeum yang baharu sahaja datang lalu memeluknya.Youngeum membulatkan matanya sedikit tetapi dia tetap membalas pelukan Yujin.

Pelukan dilerai.

Yujin:Akhirnya,kau datang juga kat sekolah lepas cuti satu minggu kan kan.

Youngeum tertawa kecil.

Youngeum:Jap...kat mana tempat duduk saya?

Yujin menarik tangan Youngeum untuk pergi ke tempat duduknya.

Yujin:Ni haa kau punya tempat duduk,sebelah aku je.

Yujin memberikan senyuman comel sambil membuat jari berbentuk '✌'.Youngeum lalu meletakkan begnya di belakang kerusi dan duduk.

Yujin juga melabuhkan punggungnya.Dagu ditongkatkan.Dia senyum lebar.Youngeum mengerutkan dahi.

Youngeum:Awak....kenapa?

Yujin:Takdelah,aku happy sebab kau datang balik.

Youngeum tertawa kecil.Dia mencubit pipi Yujin membuatkan Yujin tersengih comel.

Youngeum:Happy betul dia sampai senyum.Kalau boleh senyum lebar lagi sampai koyak mulut tu.

Yujin ketawa kecil.Dia memeluk bahu gadis itu.

Yujin:Nanti rehat sama sama ya?Rindu nak rehat sama kau...

Youngeum mengangguk.

-

Jake:Aku dengar,Youngeum dah datang sekolah balik.

Sunghoon yang tadi bersandar di kerusi terus mengakkan badannya.

Sunghoon:Bila lagi dia balik?

Jake:Hari ni lah.

Jake mengetuk kepala Sunghoon.Sunghoon berdiri ingin berlalu pergi tetapi tangannya ditahan oleh Jay.

Jay:Kau nak pergi mana?

Sunghoon:Nak jumpa Youngeum.

Jay:Tak boleh.

Sunghoon terdiam.Dia menatap Jay dengan dingin.

Sunghoon:Kenapa pula?

Jay mendengus kasar.

Jay:Kau tak ingat ke apa yang aku cakap dengan kau kemarin?

Kerutan di dahi Sunghoon memghilang secara perlahan lahan.Baru dia teringat bahawa Youngeum masih bencikan dia lagi.Keluhan berat dilepaskan.

Dia duduk di kerusinya semula.Pen diambil lalu Sunghoon menulis nulis sesuatu di mejanya.

Sunghoon:Kalau aku tau benda ni terjadi...mesti dah lama aku hargai dia..

Jake berdehem kecil.

Jake:Tulah kau.Kan aku dah cakap,cuba lah kau berlembut sikit dengan Youngeum.Kau still tak nak,memang ni lah balasannya.

Sunghoon melirik Jake.Dia melirik ke arah Jay pula.

Sunghoon:Jay.

Jay mengangkat kening.Sunghoon memuncungkan bibirnya.

Sunghoon:Kau...masih suka Youngeum?

Jay terkaku seketika.Dia menarik nafas dalam.

Jay:Dia terima atau tak terima,aku tetap sukakan dia.Biarpun dia dah berpunya,aku akan tetap sukakan dia walaupun aku memang takkan dapat memiliknya.Aku memang sukakan dia dari dulu lagi.Tapi disebabkan dia tu suka sangat dengan kau...aku lepaskan je lah dia,aku tak nak paksa dia untuk sukakan aku.

Sunghoon menggaruk garuk kepalanya.

Sunghoon:Jadi...sekarang ni,aku kena cari jalan macam mana nak dia ingat aku balik.

Jake:Kau try kasih ingat benda benda yang dia patut ingat macam tu.

Jay mengangguk.Sunghoon senyum yakin.

Sunghoon:Kalau macam tu,aku akan buat sekarang!

Jay dan Jake mengangguk setuju.Tetapi,dalam hati Jay tidaklah mengatakan yang dia itu baik baik saja.Dia juga sebenarnya,sakit.Tetapi,demi kawan baiknya dia akan sokong.

-

Yujin:Ni loker kau.

Youngeum mengangguk.Pintu lokernya dibuka.Sebuah kotak kecil menarik perhatiannya.Dia mengambil kotak itu.

Dalam kotak itu kosong.Sepertinya Youngeum tau apa yang harus diisi di dalam kotak ini.

Youngeum:Yujin..

Yujin menoleh.Youngeum menayangkan kotak itu.

Youngeum:Kenapa ada kotak cincin dalam loker saya ni?

Yujin:Ohhh itu Jay yang bagi masa hari jadi awak.

Youngeum mengangguk.Cincin yang tersarung di jari manisnya dilepaskan lalu diletakkan di dalam kotak itu.Memang benar kotak ini adalah untuk cincin.Youngeum senyum kecil.

Cincin tadi dipakai semula.

Youngeum:Aaa Yujin,awak pergilah dulu kelas,saya nak pergi tandas kejap.

Yujin mengangguk perlahan.

Yujin:Tapi...kau tau ke kat mana tandas?

Youngeum tertawa kecil.Bahu gadis itu dipegang.

Youngeum:Ala saya boleh je tanya murid lain kannn?

Yujin mengangguk sekali lagi.Bukunya dipeluk.

Yujin:Baiklah kalau macam tu,aku pergi dulu.

Youngeum mengangguk dan Yujin pun berlalu pergi.Youngeum menutup pintu lokernya dan ingin menanyakan kepada orang lain di mana tandas.

Susuk tubuh lelaki yang tidak jauh daripadanya didekati.Dia ingin bertanya.Youngeum berdehem kecil.

Youngeum:Erm...hello?Saya nak tanya..

Lelaki tadi itu menoleh.Mereka serentak membulatkan mata.Youngeum menelan air liurnya.Dia mengundur sedikit.Lelaki itu ialah Sunghoon.

Sunghoon juga terkejut kerana Youngeum secara tiba tiba menegurnya.Dia berdehem kecil,tangan kanannya dimasukkan di dalam poket seluar.

Sunghoon:Ye Youngeum nak tanya apa?

Youngeum mengundur sekali lagi.Dia masih tidak mahu bertemu dengan Sunghoon biarpun Jina sudah menyuruhnya untuk mencuba.

Youngeum menggeleng laju.

Youngeum:T-tak jadi..

Youngeum ingin berlalu pergi tetapi tangannya ditahan oleh Sunghoon.Gadis itu menoleh dengan kerutan di dahi.

Sunghoon:Aku rindu kau.Tolong ingat aku semula.

Bersambung...

EWWW CRINGE DUHSHDHWJDJDN sorry late update huhu

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now