Jina:Cantiknya rambut awak Youngeum!
Youngeum merona merah di saat dipuji.Dia hanya tersenyum kekok.
Jina memukul berkali kali lengan Sunghoon.
Jina:Sunghoon,tengok Youngeum.Cantik kan dia?
Sunghoon melihat Youngeum sekilas.Dia tidak memberi sebarang reaksi malah menyambung bermain dengan telefonnya.
Jina menyelitkan beberapa helai rambut Youngeum ke belakang telinganya.
Jina:Nanti datang sekolah,takpayah lah ikat rambut,biar macam ni je.Boleh?
Youngeum mengangguk perlahan.
Jina:Ha,bas dah sampai.Jom!
Jina memimpin tangan Youngeum lalu mereka menaiki tangga bas tersebut.
-
Setibanya mereka di sebuah pusat beli belah,kedai yang menyapa mata Jina adalah kedai barang barang kemas.
Segera tangan Youngeum ditarik masuk ke dalam kedai tersebut.Sunghoon hanya tersengih kecil melihat kawannya yang sangat gembira itu.
Sunghoon juga memasuki kedai tersebut.
Sekarang ini,Jina sedang melihat rantai rantai.Sungguh cantik hiasan di tengah tengah rantai itu.
Youngeum juga mengikuti melihat rantai rantai tersebut.Jina memanggil Youngeum.
Jina:Youngeum.
Youngeum:Hm?
Jina memperlihatkan seutas rantai yang diambilnya.
Jina:Cantik tak?
Youngeum menayangkan senyuman manis.Dia mengangguk laju.
Jina:Jadi awak rasa...saya patut ke beli ni?
Youngeum:Kalau awak nak beli,beli lah.
Jina:Okay,saya beli.Kalau awak pula yang mana awak nak?
Youngeum menoleh ke arah rantai rantai itu kembali.Ada satu rantai yang menarik perhatiannya,tetapi malangnya harga rantai tersebut mahal.Dia tidak mampu membeli.
Rantai yang dari tadi diperhatikan itu diambil.Dia menayangkan ke arah Jina.Jina bersinar mata kerana rantai yang dipilih oleh Youngeum itu sungguh cantik.
Jina:Wah,cantiknya.Awak nak yang ni?
Youngeum mengelus elus rantai tersebut sambil tersenyum.
Youngeum:Ya,tapi...harga dia mahal.Saya tak mampu nak beli...
Jina:Berapa harga dia?
Youngeum memperlihatkan harga rantai itu dengan Jina.Jina sedikit terkejut.
Jina:Mahal juga...
Youngeum:Tula...
Jina berasa kasihan dengan Youngeum.Gadis itu meletakkan kembali rantai tersebut di tempat asalnya lalu melihat rantai rantai yang lain.
Jina menoleh ke arah Sunghoon yang sedang melihat anting anting lelaki.Dia mendekati lelaki tersebut.
Lengan baju lelaki itu ditarik tarik.Sunghoon menoleh ke arah Jina sambil mengangkat kening.
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...