EP 6

156 14 18
                                    

???:Ada apa ni?

Serentak mereka bertiga menoleh ke arah empu punya suara.Sunghoon.

Kening Sunghoon berkerut di saat dia melihat Youngeum yang sedang berdiri tegak dihadapannya.

Sunghoon:Kau buat apa kat sini?

Youngeum:Err s-saya-

Jake:Girlfriend kau ni tadi cakap nak bagi kau makanan.

Mata Sunghoon dan Youngeum membulat besar di saat mendengar perkataan 'Girlfriend' dari mulut Jake.

Kolar baju lelaki itu segera di genggam kasar oleh Sunghoon.

Sunghoon:Dia bukan girlfriend aku lah bodoh..

Jake menekup mulutnya tanda dia terkejut.

Jake:Omg weyh HAHAHAHAHA sorry sorry,aku tak sengaja.Aku ingat dia girlfriend kau-

Lengan Jake di tampar kuat oleh Sunghoon.Jay hanya menggelengkan kepalanya manakala Youngeum hanya mendiamkan diri sambil merenung di bawah.

Jay sedar akan perbuatan Youngeum,dia segera menyapa gadis itu.

Jay:Hey,awak okay?

Youngeum tersentak lalu mendongak ke Jay.Kening Jay terangkat di saat dia melihat wajah Youngeum.

Jay:Eh kenapa pipi tu merah merah..

Sunghoon dan Jake lantas menoleh ke arah Youngeum.Pipi gebu yang sudah merah itu ditekup.

Jake mengigit bibir sambil senyum sinis.

Jake:Dia mengblush la tu sebab aku cakap dia ni girl-Adui!Bodoh kenapa kau tampar aku!?

Sunghoon menjeling tajam ke arah Jake.Dia mengalihkan pandangan ke arah Youngeum.

Sunghoon:Kau pergi.Kitaorang nak jalan jalan.

Youngeum:Aaa tapi saya nak bagi awak makanan dulu,t-tapi...makanan tu dah basi..jadi kawan awak buang.Maafkan saya sebab tak dapat bagi makanan kat awak.Penat penat saya bekalkan untuk awak.

Sunghoon menoleh ke arah kawan kawannya.Dia memberi isyarat untuk menunggu mereka di perhentian bas.Mereka akur dan berlalu pergi.

Sekarang ini hanya tinggal mereka berdua sahaja.

Sunghoon:Aku tak minta pun kau untuk bagi makanan kat aku,yang kau beria sangat ni kenapa?

Youngeum:Saya nak bagi awak makanan tiap tiap hari untuk awak selesa dengan saya dan sudi terima saya jadi kawan awak.

Sunghoon ketawa sinis.Agak kelakar mendengar penjelasan gadis bermata bulat ini.

Sunghoon berpeluk tubuh.

Sunghoon:Mende lah kau cakap ni,kelakar.Tak payah lah susah susahkan diri kau bagi aku makanan tiap tiap hari.Aku tak suka.So please eh stop.

Sunghoon akhirnya berlalu pergi.Youngeum hanya memandang belakang tubuh Sunghoon.

Kepala ditundukkan.Keluhan dilepas.

Youngeum:Salah ke?

-

Sunghoon melirik jam tangannya.Sekarang ini dia berada di kantin untuk menunggu kawannya,tetapi dari tadi tidak sampai sampai.

Sekali lagi jam tangan dilirik.

Sunghoon:Mana dorang ni..!

Bahu Sunghoon terhinjut di saat ada seseorang yang meniup telinganya dari tepi.Sunghoon segera menoleh.

Kim Youngeum.Gadis itu mengambil tempat di hadapan Sunghoon.Sunghoon hanya menjeling malas.

Senyuman manis ditayangkan.

Youngeum:Hai,awak buat apa kat sini?Tak makan ke?Kalau awak belum makan lagi..nah saya ada bawa makanan untuk awak.Jeng jeng!!!Hehe.

Penutup bekas itu dibuka lalu Youngeum mengambil chopstick di dalam plastik.

Sunghoon:Aku kan dah cakap,stop bagi makanan makanan kau dekat aku.Aku tak suka..!

Youngeum:Aaaa lalalalalala saya tak nak dengar apa yang awak nak cakap.Sekarang ni,awak makan.Makan!

Youngeum mengambil ramyeon menggunakan chopstick lalu ingin menyuapkan ke mulut Sunghoon.

Dahi lelaki itu berkerut.

Youngeum:Buka mulut,saya suap.

Sunghoon:Kau gila ke?Aku tak nak makan.

Youngeum:Buka mulut!Saya suap!

Teriakan Youngeum itu membuatkan semua murid melihat mereka.Sunghoon berasa segan kerana dilihati.Tambahkan pula dengan Youngeum yang tidak henti henti memaksa dia suruh membuka mulut.

Sunghoon:Aku tak nak.

Youngeum:Ala makan lah!!!

Akhirnya,bisik bisik daripada murid lain berbunyi.Mereka tidak berhenti membisik bisik tentang situasi mereka.

Youngeum masih lagi memaksa Sunghoon untuk membuka mulut.

Sunghoon:Youngeum please stop,orang dah mengata kita dah.

Youngeum:Mana?Takde pun,ala awak ni tak payah lah kisah dengan dorang.Bukalah mulut saya nak suap awak ni,hm?

Youngeum memberikan senyuman yang sangat manis.Sunghoon sudah pun menggenggam buku limanya.Sudah geram dengan perbuatan gadis ini.

Youngeum:Sunghoon,bukalah mulut.Bukalah bukalah bukalah-

Semua murid begitu juga Youngeum terkejut di saat Sunghoon menumbuk meja dengan kuat lalu berdiri.

Youngeum:S-Sunghoon...awak kena-

Sunghoon:Jangan ganggu aku.Kau dengar sini eh,aku tak nak tengok muka kau lagi!

Segera lelaki itu meninggalkan Youngeum seorang diri.Murid murid lain sambung membisik bisik.

Keluhan dilepaskan.Nasi dimain mainkan.Youngeum menongkat pipi.

Youngeum:Susahnya...

Bersambung...

EYYO WAPA IS BACK!

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now