Jina:Hai!
Tersentak Youngeum di saat Jina muncul dari tepinya.Jina ketawa kecil.
Senyuman manis diukir.Youngeum:Hai..
Jina:Boleh saya duduk sini?
Youngeum mengangguk perlahan lalu Jina pun melabuhkan punggungnya di sebelah Youngeum.Keadaan menjadi sunyi dan janggal.
Tidak ada pun yang berani untuk memulakan perbicaraan.Sehinggalah Jina berdehem kecil lalu mengeluarkan sesuatu di dalam poketnya manakala Youngeum hanya melihat.
Jina:Youngeum.
Youngeum menoleh.Jina tersenyum kecil.
Jina:Tengok ni.
Youngeum melihat sebuah foto yang ditayangkan oleh Jina.Foto Park Sunghoon bersamanya sewaktu kecil dahulu.
Youngeum tersenyum kecil apabila melihat diri Sunghoon yang sedang tertawa bermain bersama Jina.Jina melepaskan tawa kecil.
Jina:Ni lah Sunghoon yang dulu.
Youngeum memandang Jina.Dahinya berkerut.
Youngeum:Maksud awak?
Jina mematikan senyumannya lalu mengusap usap foto tersebut.
Jina:Sunghoon.Inilah diri dia yang dulu,tapi...selepas je papa dia meninggal...semuanya berubah.Sunghoon dah jarang bermain dengan saya,Sunghoon...selalu tengking mak dia secara tak sengaja..pernah satu hari,dia hampir nak bunuh papa saya sebab terlalu stres.Saya sendiri pun tak boleh nak halang dia.
Youngeum memuncungkan bibirnya.Agak kesian juga mendengar cerita lelaki bernama Park Sunghoon itu.
Jina menyambung ceritanya lagi.
Jina:Dalam umur 15 macam tu,saya ajar dia untuk tenangkan diri.Saya ajar ajar ajar,akhirnya berjaya juga dia buat.Dia dah tak terjerit jerit dah,dia dah tak baling sana baling sini dah.Boleh dikatakan dia dah jadi normal balik.
Youngeum mengangguk tanda faham.
Youngeum:Err saya nak tanya,ayah dia mati sebab apa?
Jina yang tersenyum itu terus berubah air mukanya.Dia menunduk ke bawah.Youngeum agak simpati apabila menanyakan soalan seperti itu.
Youngeum:Kalau...awak tak nak cerita pun...takpe.Saya faham,ayah dia pun dah awak anggap dia macam ayah awak sendiri juga kan?
Jina tersenyum sambil mengangguk.Youngeum mengusap usap belakang tubuh Jina.
-
DING DONG!
Youngeum:Ya sebentar sebentar!
Pintu rumah dibuka.Alangkah terkejutnya Youngeum apabila melihat Sunghoon yang berada di hadapannya.Bukan itu juga,Puan Park juga ada.
Puan Park senyum manis ke arah Youngeum.
Puan Park:Kamu...Kim Youngeum kan.
Youngeum mengangguk perlahan lahan.Puan Kim secara tiba tiba muncul.
Puan Kim:Youngeum siapa da-eh?
Puan Park memberikan senyuman kepada Puan Kim.
Puan Kim:Ni mama Sunghoon ke?
Puan Park mengangguk.
Puan Kim:Ada apa ye,datang rumah kami ni?
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...