EP 22

126 18 17
                                    

Jake:Tak sabarnya besok dah hari valentine!

Jake meregangkan badannya.Jay menggerakkan bebola matanya ke atas lalu menggigit rotinya.

Jake:Weyh nanti hari valentine korang nak bagi siapa chocolate korang?

Jay:Sebelum kami jawab,kau dulu yang jawab.Siapa kau nak bagi.

Jake mematikan senyumannya.Dia berpeluk tubuh.Mata dikecilkan.Bibir digigit.

Jake:Bongoknya kau.

Jay membulatkan matanya sedikit dan membuat gaya ingin menumbuk Jake.Sunghoon menghentikannya.

Jake ketawa kecil.Tiba masanya Sunghoon di tanya.

Jake:Kau nak bagi siapa chocolate nanti?

Jay berhenti mengunyah.Dia menoleh ke arah Sunghoon.Sunghoon menghembus nafas berat.

Sunghoon:Tak boleh bagitau.Nanti korang celupar.

Jake memukul tangan Sunghoon.

Jake:Ala kau ni.Kau ingat muka macam kami ni,layak ke dipanggil celupar?

Sunghoon:Memang layak sangat sangat.

Sunghoon memberikan senyuman manis.Jake mengambil bekas penselnya lalu membaling ke arah Sunghoon.Tetapi lelaki itu pantas menyambut daripada terkena di kepalanya.

Jake menongkat dagu.Dia melihat Jay yang masih lagi sedap mengunyah ngunyah makanannya.

Jake:Jay.

Jay mengangkat kening kanannya.

Jake:Kau nak bagi siapa nanti?

Jay:Rahsia.

Jake berdiri tegak.Dia mendengus kasar.

Jake:Dah lah kalau semua tak nak bagitau.

Sunghoon:Habis kau nak bagi siapa?

Jake berdehem kecil lalu duduk semula dia kerusinya.Dia mendekatkan wajahnya ke mereka berdua.

Jake:Rahsia-

Kepalanya ditolak oleh Jay.Jake mengusap kepalanya.

Jay:Cakap orang,kau pun sama.

Jake:Ish kau ni,ye lah aku bagitau.Sebenarnya takde siapa siapa pun yang aku nak bagi.Tapi aku nak ada orang yang akan bagi aku.

Jake menguak rambutnya ke belakang sambil menaik turunkan keningnya.Sunghoon mencebik.

Jake:Dan lagi satu,aku tau Sunghoon nak bagi siapa nanti.

Sunghoon mengangkat kening kanannya.Jake senyum bangga manakala Jay juga melihat ke arah Jake.

Jay:Siapa?

Jake membisik ke arah Jay.

Jake:Kim Youngeum~

Buku milik Sunghoon dibaling ke arah Jake.Jake mengadu sakit.

Jake:Ihhh sakit lah!Korang ingat aku ni apa,patung nak main pukul

Sunghoon menjeling tajam.Jake berdecit kecil sambil mengusap usap bahunya.Lelaki itu menoleh ke arah Jay yang dari tadi diam.

Jake:Oi pakcik,yang kau diam diam ni kenapa pula?

Tanpa mereka sedar,Jay sudah pun mengepal tangannya seperti penumbuk.Dia menatap tajam ke arah Jake.Bibir diketap rapat.

Jay:Bukan Sunghoon yang akan bagi Youngeum.

Jake:Habis tu?

Jay berdiri lalu mengoroyokkan plastik rotinya.

Jay:Aku yang akan bagi.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now