Sunghoon:Okay,sedia?
Youngeum mengangguk.Tangannya memegang erat kedua dua tangan milik Sunghoon agar gadis itu tidak terjatuh.
Sunghoon mula mengundur ke belakang diikuti oleh Youngeum yang memaju.Senyuman bahagia terukir dibibirnya.Semakin erat genggaman Youngeum.
Youngeum:Wow,seronoknya!
Tawa besar dilepaskan.Sunghoon hanya mendiamkan diri.
Sunghoon:Jangan kasih lepas tangan kau,nanti kau jatuh.
Youngeum mengangguk.Semakin lama semakin laju mereka meluncur.Youngeum menjerit kegembiraan.
Youngeum yang hampir terjatuh itu lantas menggenggam baju milik Sunghoon dan membuatkan dia memeluk Sunghoon secara tidak sengaja.
Mata Sunghoon terbuka luas akan tindakan Youngeum.Youngeum yang sedang menutup mata rapat membuka matanya.Dia sedar apa yang dia lakukan,kepalanya yang terhempap di dada tegap milik Sunghoon diangkat untuk melihat lelaki itu.
Matanya juga terbuka luas.Kini,mereka menatap antara satu sama lain.Youngeum berhenti mengelamun dan melepaskan pelukan.
Dia mengundur sikit.Kepalanya melihat ke bawah.Siku kanan dielus elus.
Youngeum:Err,maaf.Saya tak sengaja...
Sunghoon hanya berdehem kecil.Rambut dikuak kebelakang.Youngeun menggigit bibirnya.
Sunghoon:Jomlah,kejap lagi nak masuk kelas.
Youngeum mengangguk laju.Dia ingin melangkah pergi tetapi Sunghoon menghalangnya.Youngeun menandang Sunghoon pelik.
Youngeum:Kenapa?
Bebola mata digerakkan ke atas.
Sunghoon:Kau ni.Ni kan ais,kau boleh ke jalan sendiri?
Youngeum baru sedar.Dia tersengih kecil sambil menggaruk tengkuknya.
Youngeum:Oh,ye.Saya lupa hehe.
Sunghoon menggelengkan kepalanya.Tangannya dihulurkan ke Youngeum.
Sunghoon:Pegang tangan aku,aku bawa kau pergi tepi gelanggang.
Youngeum mengangguk lalu dia menyambut tangan Sunghoon.Mereka berdua pun pergi ke tepi gelanggang.
Kasut luncur ais itu dibuka lalu Youngeum segera memakai kasut miliknya.Begitu juga dengan Sunghoon.
Youngeum yang sudah siap memakai kasut itu masih lagi tidak keluar.Sunghoon yang baru sahaja letak kasut luncur ais di tempat asalnya muncul.
Sunghoon mengerutkan dahi.Dia memandang Youngeum pelik.Gadis itu hanya tersenyum manis.
Sunghoon:Kenapa tak keluar lagi?
Youngeum:Saya nak tunggu awak.
Youngeum tersengih.Sunghoon hanya menghembus nafas berat lalu menggaruk kepalanya.Beg sandangnya dipakai.Akhirnya mereka berdua pun keluar.
Sunghoon:Okay,sekarang kau dah boleh pergi kelas.
Youngeum:Awak nak pergi mana?
Sunghoon berdecit kecil.
Sunghoon:Tak payah nak tau,dah.Pergi masuk kelas cepat.
Youngeum memuncungkan bibirnya.
Youngeum:Ah,jap jap.
Sunghoon baharu sahaja ingin melangkah pergi,berhenti.
Sunghoon:Kau nak apa?
Youngeum mengeluarkan sesuatu lalu dihulurkan ke arah Sunghoon.Muka lelaki itu diraup.
Sunghoon:Lagi?
Youngeum:Ye lah.Nah ambil.
Beberapa biji gula gula itu diletakkan di poket beg Sunghoon.
Youngeum:Saya pergi dulu,bye!
Youngeum melambai Sunghoon sebelum dia berlalu pergi.Sunghoon menunduk ke bawah sambil menyentuh tengkuknya lalu digerak gerakkan.
Secara tiba tiba seseorang memeluk kuat leher Sunghoon dari belakang dan membuatkan lelaki itu hampir terjatuh.
Sunghoon menoleh.
Sunghoon:Jake,haish.Terkejut aku,aku ingat siapa tadi.
Jake ketawa kecil.Jay yang hanya berdiri di tepi Jake menggeleng.Jay tiba tiba teringat sesuatu.
Jay:Oh ye,by the way...seronok nampak main dengan dia.
Jake:Haah kan.Eceh...kau suka dia ke?
Jake dan Jay mengukir senyuman ejek ke arah Sunghoo.Sunghoon menolak kasar tangan Jake.
Sunghoon:Ish,mana ada.Bila masa pula aku suka dia.Lagi satu...macam mana korang tau yang-
Jay:Ala Hoon,aku dengan Jake dari tadi lagi kat sini.Sebenarnya kami nak pergi kantin tapi kami terdengar bunyi orang teriak dalam bilik gelanggang ais luncur tu.Tengok tengok kau dengan si Youngeum.
Sunghoon menggaruk kepalanya.Jake mendekatinya lalu memeluk leher lelaki itu lagi sekali.
Jake:Kau suka dia kan?
Sunghoon:Ish mana ada.Dia yang nak main jadi kami main je la.
Jay:Ala ye la tu.
Jay menumbuk numbuk lembut lengan Sunghoon.Usikan Jay dan Jake masih lagi tidak berhenti.Mereka mengusik Sunghoon sehingga ke kelas.
-
Sunghoon dan Puan Park tengah makan malam.Tengah sedap Sunghoon menikmati makanannya,Puan Park bertanya.
Puan Park:Sunghoon.
Sunghoon:Hm?
Puan Park meletakkan sudunya di mangkuk.Tangannya menyatu.
Puan Park:Mak peliklah.
Sunghoon mengerutkan dahinya.
Sunghoon:Pelik apa?
Puan Park:Anak jiran kita tulah.Hari hari bagi makanan dekat kita.Takkan lah ibu dia suruh dia tiap tiap hari bagi.
Sunghoon berhenti mengunyah.
Sunghoon:Hoon pun tak tau ma.Kat sekolah pun dia macam tu,selalu bagi Hoon makanan biarpun Hoon tak nak.Boleh dikatakan,memaksa.
Tangan lelaki itu dipukul lembut.
Puan Park:Ish,apa cakap macam tu.Mungkin dia...nak rapat dengan Sunghoon kot.Kan?
Sunghoon hanya mengangkat bahu.Puan Park berfikir sesuatu.
Puan Park:Mama tau nak buat apa.
Sunghoon:Apa?
Puan Park:Hari minggu nanti,kita pergi rumah dorang nak?
Sunghoon membulatkan matanya.
Sunghoon:Eh nak buat apa?Tak nak lah..!
Puan Park mencebik.
Puan Park:Ala kamu ni,mama pun nak jugalah berkenalan dengan dorang.Mana tau kita boleh jadi rapat kan?Kita pergi ya nanti.
Sunghoon menghembus nafas berat.
Sunghoon:Ye lah.
Puan Park:Macam tu lah anak mama.
Pipi lelaki itu dicubit.
Bersambung...
YOU ARE READING
DING DONG! - PARK SUNGHOON
Romance"Ding Dong! Kim Youngeum here! <333" Kim Youngeum "Boleh tak satu hari jangan ganggu aku?" Park Sunghoon Tentang seorang perempuan yang bernama Kim Youngeum yang suka mengacau Park Sunghoon semata mata untuk berkawan dengannya. START:14.11.2021 END:...