EP 37

130 14 6
                                    

Jay tidak leka menatap wajah Youngeum selama mereka menari.Youngeum hanya melihat tempat lain.

Sebenarnya,gadis itu malu kerana Jay dari tadi tidak henti henti menatapnya.Dia berdehem kecil.

Youngeum:Jay..

Jay:Hm?

Youngeum:Boleh awak..berhenti tengok saya macam tu?

Jay tersengih.

Jay:Kenapa?Malu?

Youngeum menggeleng laju.Dia menyembunyikan wajahnya ke bawah.Tiba tiba,Youngeum tidak sengaja terpijak gaun miliknya dan membuatkan dia hampir terjatuh.

Jay membulatkan matanya dan cepat cepat menyambut Youngeum agar gadis itu tidak jatuh.

Pipi Youngeum kian membahang di saat wajah Jay dengannya terlalu dekat.Air liur ditelan kesat.

Jay:Awak okay?

Youngeum mengangguk laju.Sunghoon yang dari tadi melihat dari jauh,tidak puas hati melihat mereka.

"Ni dah melebih ni.."

BBUMP!

Semua murid terkejut.Ada juga yang menjerit di saat mentol lampu tiba tiba sahaja pecah.

Semua murid mula rasa panik.Guru guru yang ada cuba untuk menenangkan mereka semua.

Guru besar:Baik semua!Jangan panik,jangan panik!Kepada semua yang ada telefon,buka lampu dari sana ye.

Semua murid mula membuka lampu dari telefon mereka.Jay menyuluhkan lampu itu di sekeliling.

Tiba tiba Jay tersedar.Dia tidak menggenggam tangan Youngeum.Dia menyuluh ke bawah.

Alangkah terkejutnya lelaki itu di saat dia melihat tubuh Youngeum terbaring di lantai.Sepertinya,Youngeum pengsan.

Jay:Youngeum!

Jay duduk lalu menggoncang goncangkan badan Youngeum menyuruh gadis itu bangun.

Sunghoon,Jina,Jake dan Yujin mendekati mereka.Sunghoon membulatkan matanya.Dia duduk mencangkung di sebelah Youngeum.

Sunghoon:Kenapa dengan Youngeum?

Jay menggeleng laju tanda tidak tahu.

Guru besar:Kamu tunggu di sini,saya call ambulance!

Semua murid berkumpul.Mereka mula berbisik bisik tentang Youngeum.Apa yang terjadi dengan gadis itu?

-

Beberapa minit kemudian,ambulan telah pun tiba.Sunghoon tanpa arahan mengangkat tubuh kecil Youngeum.

Dia berlari pantas masuk ke dalam kereta ambulan tersebut.Tubuh kecil Youngeum diletakkan di katil yang tersedia.

Doktor:Adik,tolong bersabar ye.Kita akan pergi ke hospital dengan segera.

Sunghoon mengangguk.Kepala Youngeum diusap usap.Tangan gadis itu digenggam lalu dicium.

Sunghoon:Youngeum,tolong bersabar ye.

(Btw...Jay,Jake,Jina dan Yujin ada juga cuma...aku malas nak bagitau yang mereka pun ada HAHAHAH okay back to story)

Sesampainya mereka dihospital,semua doktor cepat cepat menghantar Youngeum pergi ke wad kecemasan(?)

Doktor:Adik adik semua tak boleh masuk ye.Tunggu kat sini.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now