EP 19

122 15 5
                                    

Masa rehat telah tiba.Youngeum menuju ke arah lokernya.Pintu dibuka lalu beberapa buku dimasukkan ke dalam loker tersebut.

???:Hai Youngeum.

Youngeum menoleh ke arah kanan.Kelihatan Jay sedang berdiri tegak di hadapannya.Youngeum memberikan senyuman manis ke arah Jay.

Youngeum:Oh awak Jay.Hai.Awak buat apa kat sini?

Jay memasukkan tangannya ke dalam poket seluar.Teragak agak Jay ingin membalas pertanyaan Youngeum.

Jay:Err...cincin yang saya bagi tu..awak dah pakai dah ke?

Youngeum:Oh cincin tu,saya letak kat poket saya ni.

Youngeum mengeluarkan kotak cincin tersebut.Jay melepaskan keluhan lega.

Jay:Awak dah pakai dah?

Youngeum menggeleng.

Youngeum:Kenapa?Awak nak saya pakai sekarang ke?

Jay tertawa kekok.

Jay:Eh taklah,saya cuma nak tengok je sama ada cincin tu sesuai untuk awak.

Kepalanya digaruk garuk.Youngeum mengangguk lalu cincin itu dikeluarkan dari kotak.

Jay menyadari pergerakan Youngeum.Youngeum akhirnya memakai cincin milik Jay itu.Youngeum melihat cincin yang tersarung kemas di jari manisnya.

Jay senyum kecil.

Youngeum:Cantik.

Jay:Baguslah kalau awak suka.

Youngeum menatap wajah Jay sambil tersenyum.Dia menutup kotak itu lalu dimasukkan ke dalam loker.Klip rambut pemberian ibunya dikeluarkan.

Dia menghulurkan ke arah Jay.Jay menatap kosong klip terebut.Dia melihat Youngeum.

Jay:Kenapa?

Youngeum senyum kekok.

Youngeum:Boleh tolong pakaikan?Saya..tak pandai..

Jay ketawa kecil sambil menggeleng geleng.Kepala gadis itu diusap.Klip rambut itu diambil lalu Jay mula memasang di rambut panjang milik Youngeum.

Jay:Semualah awak tak pandai.

Youngeum ketawa kecil.

Jay:Haa,siap dah.

Jay mengeluarkan telefon bimbitnya lalu skrin berwarna hitam itu ditayangkan ke Youngeum supaya bisa melihat dirinya sendiri.

Youngeum:Cantik..

Youngeum menyentuh klip rambut tersebut.

Youngeum:Terima kasih Jay,pandai awak pakaikan.

Jay memasukkan telefonnya semula ke poket seluar.Kot baju sekolahnya diperbetulkan.Jay menaik turunkan keningnya.

Jay:Ini Jay lah,memang lah pandai.

Youngeum mencebik lalu lengan lelaki itu dipukul lembut.

Youngeum:Perasan.

Youngeum berlalu pergi.Jay juga mengejar Youngeum yang hampir jauh.

Jay:Youngeum tunggu!

-

Youngeum:AHHHHH!!!!!

Puan Kim:Youngeum!Kenapa teriak teriak tu!

Youngeum berhenti melompat lalu menekup mulutnya.Bising sungguh dia menjerit sehingga ibunya mendengar dari bawah.

Youngeum:Err takdelah ma!Ada kumbang ni terbang terbang!

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now