EP 30

133 16 3
                                    

Youngeum berdiri tegak di hadapan Sunghoon.Dia hanya melihat ke bawah.Sekarang ini,mereka berada di belakang sekolah.

Sunghoon ingin bercakap dengannya.

Sunghoon:Youngeum..

Youngeum mendongak sedikit.

Sunghoon:Kau masih marah aku..?

Youngeum kembali menunduk ke bawah.Skirtnya dimainmainkan.Youngeum menggigit bibir.

Sunghoon melihat rantainya yang diberinya masih dipakai oleh Youngeum.Senyuman kecil diukir.

Sunghoon:Kau masih pakai rantai tu.

Youngeum melihat Sunghoon sekilas.Dia mengangguk perlahan.Sunghoon mengeluarkan sesuatu di dalam poketnya.

Gelang itu dipakai.Sunghoon menarik tangan Youngeum.Gadis itu terkaku.Sunghoon menarik sedikit lengan baju Youngeum agar gelang yang sama dipakai olehnya kelihatan.

Sunghoon:Tengok,gelang kita sama.Kalau kau nak tau,gelang ni kau bagi kat aku.Aku ingat nak buang tapi..aku simpan.Dan hari ni aku pakai juga.Ni baru kali pertama.

Youngeum melihat gelangnya dengan Sunghoon.Memang benar,hiasan dan warna gelang itu sama.

Youngeum:Bukan ni orang selalu cakap...gelang couple?

Sunghoon tertawa kecil.

Sunghoon:Ye.Kau yang suruh aku pakai dulu tapi aku tak nak.

Youngeum mengangguk tanda faham.

Sunghoon:Kau..ingat?

Youngeum menggeleng perlahan.Sunghoon menghembus nafas berat.Dia melepaskan genggamannya.

Sunghoon:Takpe,awak pelan pelan ingat ye?

Youngeum mengangguk.Kertas yang entah dari mana tersangkut di rambut Sunghoon menarik perhatian Youngeum.Dia menjengketkan kakinya sedikit.

Sunghoon mengerutkan dahi.

Sunghoon:Kau kenapa jengket?Nak lawan tinggi dengan aku?

Sunghoon juga menjengketkan kakinya.Youngeum berdecit kecil.

Youngeum:Bukanlah ish.Tu...ada kertas kat rambut awak,saya nak ambil.

Perlahan lahan tangan Youngeum mengambil kertas di rambut Sunghoon itu.Sunghoon mengukir senyuman sinis.

Dia mendekatkan tubuhnya membuatkan gadis itu hampir terjatuh tetapi sempat ditangkap oleh Sunghoon.

Kini,kedua dua tangan Sunghoon melingkari di sekeliling pinggang Youngeum.Gadis itu sudah pun berasa panik.Kertas kecil itu masih lagi berada di tangannya.

Youngeum:Apa ni?Lepas..

Sunghoon tertawa kecil lalu lepaskan Youngeum.Youngeum mengundur sedikit.Dia memperbetulkan rambutnya.

Youngeum:Oh ye saya lupa...tandas kat mana?

Sunghoon memberitahu hala tujuh ke tandas kepada Youngeum.Gadis itu mengangguk.

Youngeum:Kalau macam tu,saya pergi dulu.Lagipun dah takde apa apa kan yang awak nak cakap lagi?

Sunghoon mengangguk.Youngeum akhirnya ingin berlalu pergi.Tetapi Sunghoon menahannya tangannya lagi.

Sunghoon:Nanti.

Youngeum mengangkat keningnya.Spontan,Sunghoon menarik Youngeum dalam pelukan.Mata gadis itu terbuka luas.

Sunghoon mengusap usap kepala Youngeum.Youngeum hanya berdiri kaku.Tidak membalas pelukannya.Matanya terkebil kebil.

Sunghoon:Aku minta maaf ye Youngeum.Aku tak nak kau benci aku.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now