EP 23

129 16 26
                                    

Youngeum:Ha Yujin,tu dia.

Yujin memanjangkan lehernya untuk melihat lelaki tersebut.Lelaki itu ialah Jake.Yujin ingin memberi chocolate kepadanya.Tetapi gadis itu yang malu.

Yujin:Ihhh aku malu malu.

Yujin melompat lompat.Youngeum mengulingkan matanya.

Youngeum:Apa yang malunya,kau kan selalu jumpa dia.

Yujin:Yalah,tapi kali ni...hit different lah aku malu.

Youngeum ketawa kecil melihat Yujin yang menutup mukanya menggunakam plastik chocolate yang akan diberi ke Jake.

Youngeum menggenggam bahu Yujin lalu memusingkan ke hadapan.

Youngeum:Pergi!

Tubuh Yujin ditolak.Yujin tersentak dan menoleh ke belakang.Bayangan Youngeum sudah tidak ada.

Yujin mengetap bibir.

Yujin:Bodoh...dia tinggalkan aku sorang sorang kat sini..!

Yujin menoleh ke depan semula.Kelihatan Jake sedang bermain dengan telefonnya sambil menyandar di dinding.

Yujin menarik nafas dalam dalam lalu di hembus perlahan.

Yujin:Okay Yujin,kau boleh.

Yujin memajukan dirinya ke Jake.

Yujin:Jake..

Jake menoleh.Dia memandang Yujin atas hingga ke bawah.Jake mengangkat kening kanannya.

Jake:Apa?

Yujin cepat cepat memberikan chocolate itu kepada Jake.

Yujin:Selamat hari valentine.Itu untuk awak.Saya pergi dulu,bye!

Yujin berlari laju meninggalkan Jake.Jake melihat chocolate tersebut.

Jake:Oh?

Ada sehelai kertas yang melekat di plastik chocolate itu.Kertas itu diambil lalu dibaca.

"Jake,saya suka awak."

Jake tergelak kecil.Kertas kecil itu dilipat lalu diletakkan di dalam poketnya.

Dia membuka plastik chocolate tersebut lalu dimakan.Tanpa dia sedari,Yujin memerhatinya dari jauh.Kelihata gadis itu senyum bahagia kerana Jake menerima chocolate darinya.

Yujin:Mission complete..!

-

Sunghoon menuju ke loker.Dahinya berkerut di saat dia mendapat kertas berwarna merah jambu dari seseorang.Kertas itu dibaca.

"Jumpa saya kat rooftop ye :)"

Sunghoon:Siapa orang ni..

Sunghoon mengeroyokkan kertas tersebut lalu membuang ke dalam tong sampah.Pintu loker dibuka lalu Sunghoon mengambil buku pembelajarannya.

-

Jay:Youngeum!

Youngeum menoleh ke arah Jay.Dia mengukir senyuman.Youngeum juga melambaikan tangannya.Jay mendekati Youngeum.

Youngeum:Haaa Jay,awak nak apa?

Jay menggaruk kepalanya.Dia senyum kekok.Sebuah kotak yang berbentuk hati diberikan oleh Youngeum.Youngeum mengangkat keningnya.

DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now