EP 27

140 18 8
                                    

Sunghoon:Youngeum...?

Gadis itu menoleh ke kanan.Matanya terbuka luas.Dia mengundur di saat Sunghoon cuba mendekatinya.

Youngeum:Jangan dekat...kau jangan dekat...

Sunghoon cuba menenangkan Youngeum.

Sunghoon:Sabar Youngeum sabar...tolong jangan lari dulu,ada benda yang aku nak cakap dengan kau.

Youngeum menggeleng laju lalu melarikan diri tetapi tangannya ditahan oleh Sunghoon.Gadis itu tersentak lalu menoleh ke belakang.Dia cuba melepaskan genggaman Sunghoon.

Youngeum:Apa pegang pegang ni!?Lepas!Lepas!!!Tolong!Tolong saya,ada orang nak culik saya!Tolo-

Sunghoon menekup mulut Youngeum agar gadis itu berhenti menjerit.Tanpa Sunghoon sedar,ternyata ada seseorang yang tengah berlari menuju ke arahnya dengan perasaan marah.

???:Woi Sunghoon lepaskan dia!

Lelaki itu ialah Jay.Jay menolak badan Sunghoon supaya pelukannya terlerai.Youngeum yang sudah bebas terus berlari ke arah Jay.

Dia bersembunyi di belakang tubuh lelaki itu.Jay memegang bahu Youngeum.

Jay:Awak okay?

Youngeum mengangguk laju.Jay lalu menatap Sunghoon dengan tajam.Tubuh lelaki itu ditolak kasar.

Jay:Apa masalah kau ni Sunghoon?

Sunghoon:Diam lah kau!Youngeum,tolong Youngeum bagi aku tengok muka kau sekali Youngeum.

Youngeum menggenggam baju Jay.Takut didekati.Jay sedaya upaya untuk menghalang Sunghoon daripada mendekat.

Jay:Sunghoon,kau tak dengar ke apa yang doktor cakap?Beberapa hari ni tolong jauhkan diri kau dengan Youngeum.Kau nak ke dia teriak teriak macam orang gila lagi?Biarkan dia tenangkan fikirannya dulu.Kau jangan cepat sangat terburu buru.Bagi dia rehat.

Sunghoon menghembus nafas berat.Rambut dikuak ke belakang.

Jay:Kalau kau nak dekat dengan Youngeum balik,kau kena dengar cakap doktor tu.Ini belum masa yang tepat lagi untuk kau nak jumpa dengan dia.Dia masih trauma Hoon.Kau sabar je lah.

Wajah Youngeum yang sedikit terlihat ditatap.Sunghoon melihat Jay kembali.Dia mengangguk perlahan.

Sunghoon:Baiklah...Aku akan ikut cakap doktor tu..tapi cuma satu je aku nak cakap.Untuk Youngeum.

Makin ketat genggaman Youngeum.Dia sudah pun gementar.Jay hanya membiarkan sahaja.

Sunghoon:Kalau awak nak tau,sayalah orang yang selalu berkasar dengan awak.Memang saya orangnya.Jadi kat sini saya nak cakap yang...saya nak minta maaf sebab tak pernah berlembut dengan awak.Saya minta maaf sebab tak hargai awak.Saya tau saya salah..maafkan saya ye.

Youngeum hanya mendiamkan diri.Cuba untuk mengingati apa yang telah terjadi.Sunghoon akhirnya masuk ke dalam rumahnya.Jay menghembus nafas berat.

Youngeum tiba tiba sakit kepala.Raungan sakitnya itu menyapa gegendang telinga Jay.Jay menoleh ke belakang.Matanya membulat besar.Youngeum yang hampir tumbang itu disambut.

Jay:Eh Youngeum,awak okay ke?

Youngeum memukul mukul kepalanya.Jay mengambil keputusan untuk membawa Youngeum balik ke rumahnya.

Jay:Sabar ye Youngeum,saya hantar awak kat rumah awak.

-

Pintu kamar mandi ditutup.Sunghoon baru sahaja habis dari membersihkan diri.Dia melihat dirinya di cermin.Abs miliknya disentuh.Dia melihat dirinya kekiri kanan.

Keluhan kecil dilepaskan.Sunghoon mula memakai pakaiannya.Rambut dikeringkan.Usai dia mengemaskan dirinya,dia terus menjatuhkan dirinya di katil empuk itu.

Telefon dibuka lalu aplikasi Whatsapp dibuka.Mesejnya bersama Youngeum di baca.Sungguh dia rasa marah dengan dirinya kerana berkasar dengan Youngeum dahulu.

Nombor telefon Youngeum yang belum di save itu ditekan.Dia ingin memberikan nama special untuk Youngeum.

~My Queen~

Sunghoon tertawa kecil.Gambarnya bersama Youngeum yang diambil oleh Jina beberapa minggu lepas dilihat.Wajah Youngeum dizoom.

Gambar itu diusap usap.Sunghoon senyum kecil.

Sunghoon:Aku akan tunggu kau Youngeum.

TING!

Dahi Sunghoon berkerut di saat dia mendapat mesej daripada Jina.Mesej itu ditekan.

My Pren

Hai Sunghoon!

Sunghoon boleh tak saya
nak jumpa kat awak?

Jumpa saya kat kedai cafe
yang selalu kita pergi.

Saya tunggu kat sana tau.
Cepat datang,ada benda
saya nak cakap dengan awak
ni.

Sunghoon lalu bangun dari baringnya dan turun ke bawah.Dia memakai topi bersama mask berwarna hitam.

Sunghoon pun melangkah keluar.

-

Jina:Sunghoon sini.

Jina melambai lambaikan tangannya agar lelaki itu bisa mengetahui di mana dia berada.Selepas sahaja ternampak tangan Jina,Sunghoon pun terus menuju ke arahnya.

Dia mengambil tenpat di hadapan Jina.Masknya dibuka.

Sunghoon:Awak nak apa jumpa saya?

Jina memegang tangan Sunghoon.Dia memberikan senyuman kecil.

Jina:Sunghoon,awak suka Youngeum?

Sunghoon kaku.

Sunghoon:Kenapa awak tanya macam tu?

Jina:Saya nak putuskan hubungan kita.Saya masih rasa serba salah dengan Youngeum.Saya kesiankan dia.Jadi saya bagi peluang untuk awak..betulkan balik keadaan.Dengan cara,hidup bersamanya.w

Sunghoon hanya mendiamkan diri.Jina sambung lagi ayatnya.

Jina:Sunghoon,dalam cinta tak semuanya indah.Ada benda yang pahit,sedih dan sakit.Yang paling sakit ialah,kita menyukai orang itu tanpa pengetahuannya.Apabila orang yang dia sukai itu sedang bermesraan dengan orang lain,itu yang sakit.Tetapi,apa boleh buat.Dia hanya mampu tersenyum untuk menyembunyikan kesedihannya.

Sunghoon mengangguk perlahan.Baru dia tau apa maknanya sakit dalam percintaan.

Sunghoon:Tapi...dia tetap benci saya,macam mana?

Jina:Awak cuba,buat benda yang sama dia buat kat awak dahulu.Merapatkan diri dengan awak biarpun awak tak suka.Mana tau...dia dan selesa dengan awak?

Sunghoon membulatkan matanya.Senyum gembira diukir.Dia mengangguk.

Sunghoon:Baiklah saya akan cuba.

Bersambung...

WEYH HDHEJDJE sorry sbb ep kali ni pun mcm...tak seberapa sbb SA STILL TEDA IDEA UWAAAA huhu but i hope u guys likes it la ya HAHA bah okay lh BYE!!!!

OH ya yg pasal cinta ii tu erm...i tak pasti kalau betul HAHAH sbb sa ni bukannya ada pengalaman bersintak sintak.Heh masih sch mau fikir pasal sintak HAHAHAH no no no tak boleh huhu kalau ada yg silap dkt yang part tu ckp yerr heehee


DING DONG! - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now