"Anak jahil!. Berani kau kau lindung betina tu lagi eh. Dekat mana diorang sekarang?."
Bilik office itu seperti tukang pecah dengan document penting. Barang yang turut berada di atas mejanya itu juga dibaling ke arah dinding.
"Diorang on the way ke Spain. Saya dah suruh budak kita spy diorang" jawab orang kanannya.
"Spy?. Hahahahhah. Apa kau kata tadi? spy?"
Bang!Bang!Bang!
Tingkap yang bersaiz lebar itu dipecahkan dengan tiga peluru tembakan. Dia mengatur langkahnya ke arah salah seorang anak buahnya.
Colar baju kemeja hitam itu digenggam erat. Rahang mulut anak buahya dibuka lalu dimasukkan bom tangan ke dalam mulut itu. Picu ditarik.
"Don't boss. Pp..please fogive me..." resah lelaki itu.
"Aaarghhhh!"
Dia mencampak anak buahnya ke luar tingkap yang pecah dan....
Boom!
Daging-dagingnya sudah bersepai di atas jalan raya. Hanya terdengar suara jeritan perempuan yang sangat kuat di bawah.
"Aku ada kata suruh spy ke?" suara itu sudah menakutkan anak-anak buahnya yang lain.
"Ha?!. Aku tak nak spy! Aku nak kepala perempuan tu sekarang!. Bodoh! Kau tercegat apa dekat sini! Pergilah cari betina tu! Sorang-sorang aku penggal! Bla!"
••••••••
Willias melirik jam di tangannya. Sudah pukul 5.30 petang. Perjalanan Malaysia ke Spain mengambil masa berjam-jam.
Qayyad menemani pemandu PJ di bahagian pengawal. Wadley pula mendengar lagu Bruno Mars sambil memejam mata. Rian dan Jay pula bermain permainan Chess.
Willias yang sedang meneliti magazine itu menoleh ke arah tunangnya. Gadis itu tidur nyenyak memandang ke arah tingkap. Bibir Willias terukir senyum melihat gadis itu. Comel. Cantik.
Pipi gebu gadis itu dicubit perlahan oleh Willias. Perlahan-lahan tubuh gadis itu didukung. Dia meletakkannya dia atas katil bersaiz super king. Selimut berwarna kelabu itu menutup sehingga separas dada.
"Hmm...." liat Sofea sambil badannya menoleh ke kiri.
Willias yang memerhati gadis itu tidur turut tersenyum. Tubuhnya menoleh ke belakang lalu meninggalkan gadis itu tidur. Langkahnya terhenti apabila mendengar suara lembut gadis itu.
"Sayang...."
Willias terus menoleh semula ke arah Sofea. Tangisan gadis itu sudah teresak-resak.
"Mama.....papa...."
Membulat matanya apabila mendengar panggilan Fea itu. Hatinya sudah getar. Apa yang gadis itu mimpi sehingga namanya dipanggil.
Willias melabuhkan punggungnya di sebelah gadis yang masih tidur. Kepala gadis itu diusap lembut sebelum ubun-ubunya dikucup.
Sejurus itu, Willias membaringkan dirinya. Dia memeluk gadis itu dalam dakapannya.
"Jangan tinggalkan fea...."
Lagi sekali, ubun-ubun gadis itu dikucup.
"Shh...It's ok. I'm here." bisik Willias. Kelopak matanya ditutup perlahan-lahan. Lama-kelamaan dia terlena sambil memeluk gadis itu dalam dakapannya.
"Bosanlan kau ni.....asyik kalah jer. Kau reti main ke tak?" Sepanjang perjalanan itu, Rian menang dalam berlawan permainan Chess dengan Jay.
"Alahhh....kau yang main tipu. Aku pulak yang kena. Hmph!. Taknak kawan." Jay mencebik bibirnya.
"Bila masa aku main tipu. Kau jangan nak memandai eh. Kau yang noob. Halamak....noob!" kata Rian sambil mengetuk kepala Jay menggunakan magazine yang digulung itu.
"Aarghhh....jangan lah ketuk-ketuk kepala aku! Lu pahal?. Nak gaduh cakap...takyah jadi penakut."
"Lai lai. Ingat aku pengecut macam kau ke" balas Rian yang siap ready dengan penumbuknya.
"Hya. Hurp. Sini ah! Masuk masuk." kata Jay sambil membuat pergerakan orang bersilat.
"Wachaaa!" balas Rian pula sambil membuat pergerakan Bruce lee.
"Korang buat ape ni? Giler?" seru Qayyad memandang mereka berdua.
Jay dan Rian menoleh ke arah suara itu. Mereka memandang semula antara satu sama lain. Senyuman setan mereka terukir masing-masing.
"Turun. Kita dah sampai." sambung Qayyad lagi.
Jay melangkah ke arah Qayyad yang tegak berdiri disitu. Dengan pantas kedua lengan-lengannya diikat ke belakang.
"Woii sakitlah. Apa kau buat ni? Kau lepas sekarang sebelum aku tibai kau" Qayyad cuba untuk lepaskan dirinya. Tapi lebih sakit dia rasa.
"Sebelum kau tibai dia. Bagi aku rasa kau dulu." jawab Rian dengan senyuman gatalnya.
"Benda kau nak buat? Jangan do. Sumpah aku series ni."
"Hehehhehe" ketawa Rian dan Qayyad serentak.
"Jangan siak..... Weyh Jangan! HAHAHAHHAHAHAH". Qayyad sudah ketawa terbahak apabila Rian menggeletek pinggangnya.
"Weyh stop HAHAHA..stop lah sial! HAHHAHA...Arghh!!. Siap korang aku kerjakan!"
"Memekak lah!. Benda apa yang korang bising ni?" seru Wadley yang baru bangun dari tidurnya.
Jay dan Rian melihat Wadley yang sudah bengang itu. Mereka berdua merenung Wadley dengan tajam. Wadley yang memerhati mereka itu juga turut membalas tenungan. Tiba-tiba senyuman setan mereka terukir serentak.
"Weh tolong aku. Sumpah weh. Aku belanja kau perempuan nanti. Tolong aku do HHAHHAHA"
"Hehhehe boleh boleh". Balas Wadley.
"Jangan lah siak! HAHAHHAHA". Lagi kuat ketawanya apabila seorang mengeletek di pinggang. Seorang lagi geletek di kaki.
"Habis dah?" tanya suara dingin itu setelah beberapa minit mereka bergurau.
Masing-masing berhenti lalu berbaris menghadap suara itu.
"Aku tanya habis dah ke?" tanya Willias mengerling tajam ke arah mata mereka.
"Dah." jawab mereka serentak.
"Lah. Aku baru nak join sekali." kata Willias mendatar.
"Sekarang kul berapa?" sambungnya lagi.
"Baru kul 8. Sempat lagi kau nak siap." jawab Qayyad yang sedang membetulkan tie colar berwarna hitam itu.
"Good. Get ready. Qayyad kau uruskan Fea. Kau.kau.kau. Ikut aku. Cau." arah Willias lalu mengatur langkah ke arah pintu keluar PJ itu. Rian, Jay dan Wadley mengakur arahannya lalu mengekor Willias dari belakang. Tinggallah Qayyad dan Sofea berduaan dalam PJ itu.
Iphone 13 dicapai dalam kocek seluarnya. Aplikasi What's up ditekan. Matanya melirik mencari 'Nama' itu lalu ditekan.
*Cantik*
Kitorang dah sampai get ready.
-CONTINUE-
YOU ARE READING
CEO MAFIA HUSBAND
RomanceStart : 19 December 2021 End : ??? Write by : @beautybattlez Status : Ongoing First Novel : CEO MAFIA HUSBAND Willias Roy hilang ingatan gara-gara ayahnya iaitu CEO Mafia. Dia langsung tidak ingat apa hubungan dia dengan Sofea Adlena. Sampailah...