🌺Bab 18

237 9 0
                                    

Sudah seminggu kehadiran Sofea dan Willias tidak kelihatan. Komputer di hadapannya menatap tanpa berkelip. Fail bertimbun-timbun tidak disentuh. Sebab apa? Sebab Qayyad yang tanggung semua kerja. Yang lain? Harey.

Rian sedang terlentang di atas sofa panjang sambil bermain dengan pen manakala Jay pula sedang bersila di atas lantai sambil bermain pubg.

"Tolong lah aku sial." Qayyad mencampak fail itu pada muka Rian.

"Kau tak sekolah ke babi. Ilmu an. Kau baling-baling asal?" balas Rian yang bingkas bangun dari sofa itu.

"Ilmu apa cibai. Kau tolong aku sekarang sebelum aku bunuh kau." Jawab Qayyad dengan bengang.

"Bunuh? Haha. Bak datang. Gua kasi sengggat ma." Balas Rian sambil meniru Soffi Jikan dalam cerita KL gangster.

"Kau cabar aku ke bangang. Rambut pun dah macam cendawan. Ada muka nak lawan aku."

"Alah. Dari kau. Muka pun macam bontot aku."

"Ok ah tu. Muka macam bontot kau boleh repair lag, dari kau? Awek babi pun lari tengok kau." Bidas Qayyad.

"Eh awek babi tu Ley je eh. Dia tu tak habis-habis nak main hati perempuan. Kalau aku jadi dia an. Petik sorang terus kahwin. Senang cite. Ini tak, setiap jam tukar perempuan. Sumpah malang siapa kahwin dengan dia. Nanti semua ex dia serang bini dia." Berpanjang lela Rian balas. Orang tak ada dekat sini juga dia petik nama.

"Kau bebel apa sial. Kau tolong aku sekarang. Nanti aku...."

Kata-kata Qayyad terus terhenti sebaik mendengar jeritan Jay. Dah macam orang mental pun ada. Dengan Rian sekali terkejut jeritan Jay.

"AAARGHHH Menang siak! Pro
siak aku. Kau tengok ni." Celah Jay sambil menonjol-nonjol telefonnya di muka Rian dan Qayyad.

"Kau apahal bodoh? Dari kau main game. Baik kau pergi beli air untuk kitorang." Kata Rian.

"Beli lah sendiri. Kepala tembikai kau suruh aku." Balas Jay sebelum dia menjeling mata ke arah Rian lalu sambung bermain dengan telefonnya.

"Kau dah lah pemalas. Kau beli sekarang sebelum aku mengadu dekat Will." Kata Rian sambil menarik telinga Jay.

"Kau ingat aku takut ke? Aku pergi lah ni. Nak duit." Kata Jay sambil menghulur tangannya pada Qayyad.

"Kau nak aku tumbuk kau ke? Rian yang suruh kau beli air. Mintak ah dekat dia." Bengang Qayyad.

"Duit." Jay mengalih tangannya pada Rian pula.

"Aku miskin. Mintak Qay. Will bayar gaji dia triple." Kata Rian.

"Duit."

"Kau percaya cakap bodoh ni. Aku lagi miskin. Sebab tu aku buat kerja."

"Duit"

"Percaya cakap aku. Kalau aku bukak dompet, keluar lalat terbang dengan duit syiling. Kosong sial dalam dompet aku. Mintak Qay."

"Haa... Rian. Dalam bank kau ada berapa?" Tanya Jay yang sudah give up dengan perangai mereka. Bab duit aje, wajib gaduh.

"Aku ada lima bank. Mana satu?" Jawab Rian dengan selamba.

"Semua." Jawab Jay ringkas.

"Aku ada 5 billion. Tapi tu semua duit US ah. Kalau duit malaysia. Aku ada... RM 80 million." Katanya.

"Qay, kau lak. Ada berapa duit kau?"

"Aku ada RM 100 million je"

"Okay. Aku ada RM 60 million termasuk semua bank aku. So yang paling banyak duit dekat sini kau. Bak duit." kata Jay sambil menghulur tangannya pada Qayyad.

CEO MAFIA HUSBANDWhere stories live. Discover now