🌺 Bab 49

105 6 0
                                    

"Feaaaa!"

"Lynnnn!"

"Feaaa!"

"Lynnn!"

"Feaaa!"

"Takyah lah nak drama kat sini. Kau ingat ni tamil ke?" Sampuk Jay yang sudah melihat Lynn berlari seperti bollywood ke arah Sofea.

"Bising ah kau. Dah takda kawan tu diam jerlah." Sahut Lynn sambil mendekap Sofea yang duduk di atas bench sofa panjang berwarna putih.

Sofea turut membalas pelukan kawannya dengan erat. Tangan kanannya pula sudah memegang sejambak bunga warna putih.

Rian dan Qayyad hanya menggeleng kepala dengan kedua-dua tangan sudah berada dalam kocek seluar.

Rian tersenyum manis melihat Sofea sebelum menoleh ke arah Jay. Membutang matanya melihat Jay sudah mencangkung duduk di bucu dinding sambil jari bermain pusing-pusing pada lantai.

"Alololo kau kan ada aku." Pujuk Rian sambil tangannya mengusap lembut rambut Jay.

"Ya tak ya an. Aku sayang kau, Rian." Sahut Jay sambil memeluk erat kaki Rian.

"Iya. Aku sayang kau jugak."

"Aku sayang kau tau."

"Ya. Aku tahu."

"Couple jom."

"Pergi mampus sana." Kepala Jay ditolak kasar sebelum dia mengatur semula ke arah Qayyad.

"Hahahaha." Ketawa Sofea dengan sopan.

"Cantikya kau Sofea...." Seru satu suara gadis di pintu masuk itu.

"Zahwa !", teruja dia melihat kawan-kawannya satu universiti datang.

"Beb.... aku rindu kau giler." Perlahan-lahan mata gadis itu berkaca.

"Me too, Liana..." Sahut Sofea sambil tersenyum manis membalas pelukan gadis itu.

"Kau nampak lain do. Series. Dah lima tahun kan kita tak jumpa?" soal Zulaikha pula.

"Haah. By the way kau pun apa kurangnya. Still gorgeous macam dulu."

"Hm orang berpunya memang dah always pretty." Perli Lynn sambil mengguling bola matanya.

Zulaikha menjerling tajam sekilas melihat roman Lynn yang sudah memeluk tubuh. Ada sahaja mulutnya mahu mencari nahas.

"Wait. Seriesly, Zulaikha?" tanya Sofea teruja mahu mendapat kepastian. Kawannya seorang itu tidak sangka sudah berpunya walaupun tomboi dahulu.

"Hehehe. Yes." Kekek malu Zulaikha mahu mengaku.

"Wah.... congratulations. And sorry sebab aku tak dapat datang wedding kau."

"No hal lah. Lagi pun aku dah nak dekat 3 tahun aku kahwin. Kau pulak time tu amnesia." Tutur Zulaikha dengan lembut.

"3 tahun kahwin, anak seorang baru." sampuk Lynn.

Sofea hanya menggeleng kepala melihat karenah Lynn. Tidak habis-habis mahu mencari gaduh.

"Dari kau. Boyfriend pun takda." perli Zulaikha semula.

"Biar jer lah. Aku mencegah maksiat." balas Lynn dengan selamba.

"Pandai lah kau."

"Aku memang pandai pun. Dari kau bodoh."

"Aku bodoh-bodoh pun, ada husband lawyer. Kau?"

"Dia ada boyfriend mafia." Sampuk Wadley bagi pihak Lynn.

CEO MAFIA HUSBANDWhere stories live. Discover now