🌺 Bab 43

86 8 0
                                    

"Sejuknyaaa" Kira-kira 40 minit dia berendam dalam bilik air. Biasalah perempuan. Siapa tak biasa tu, biasakan.

Kaki melangkah keluar sambil-sambil tangannya mengeringkan rambut. Pakaian pula sudah siap dipakai berserta tudungnya.

"Kata sikit jer lagi" bisik Sofea apabila kehadiran lelaki itu masih tiada. Tangan menyeluk telefon ke dalam beg tangan.

Matanya membulat luas dan langsung dia berlari menurun tangga sebaik melihat chat itu. Pintu utama ruang tamu lantas dibuka dengan sentak.

"Who...?" hairan Sofea apabila melihat dua orang lelaki berbadan tegap menjaga betul-betul disebalik pintu.

"I'm Kevin. One of another bodyguard sir Willias" balas salah seorang lelaki itu.

"Oh. Anychance... Do you see my husband?" tanya Sofea yang cuba untuk menstabilkan nafasnya yang tercungap-cungap.

"He came out for a moment. He told me to take care of you" terang lelaki itu dengan memandang ke arah Sofea.

"Can I know where did he go?" soalnya lagi.

"Sorry. We can't tell you"

"Okay.... Thanks, Kevin" balas Sofea sebelum langkahnya kembali semula masuk ke dalam rumah.

Telefon di tangan kirinya berdering getar membuat dia segera melihat panggilan itu. Mungkin panggilan itu bukan apa yang diharapkan. Sekurang-kurangnya hati berasa lega melihat nama yang terpapar di screen phone.

Dia mahu menjawab panggilan itu tapi tergerak hatinya mahu menjawab di dalam bilik. Mungkin apa yang dikatakan naluri seorang perempuan itu benar.

"Lynn.... kau marah dekat aku ke?" gundah Sofea sebaik menjawab panggilan itu.

"Haah. Betulah tu. Aku memang marah giler giler dekat kau. Asal kau tak bagitahu aku?!" amarah Lynn.

"Phone aku hilang time tu. Sorry..." jawab Sofea lalu dia melabuhkan duduk di atas katil.

"Patu tiba-tiba diorang kata kau dekat US sekarang ni. Kau tahu tak, nak tercabut jantung aku dapat tahu rumah tu meletup." resah Lynn sambil tangan mengacau hot chocolate.

"Hehe. Aku okay jer lah"

"Okay kau kata?! Laki kau tu kata hampir semua tulang badan kau nak patah. Kau giler ke?"

"Kau risau dekat aku ke beb?" soal Sofea sambil tersenyum manis.

"Eh tak lah. Aku suka sangat tengok kau masuk hospital. Hm masuk ah lagi. Masuk banyak banyak sampai kau bosan"

"Hahahahaha" ketawanya. Sungguh dia happy dapat seorang kawan seperti Lynn.

"Beb. Kau tahu kan setiap kali kau masuk hospital. Rasa macam deja vu" resah Lynn.

Dia tahu gadis itu kuat. Tapi sampai bila dia nak menampung beban. Ingatkan dapat kahwin dengan lelaki itu, kehidupan mereka berbeza, tapi masih sama dengan yang dulu.

"Lynn..... dah dua tahun benda tu jadi kan. Apa yang deja vu nya?"

"Dua tahun ke tiga tahun ke. Tetap deja vu. Beb. Aku sayang kau tau. Aku cuma nak kau happy jer."

"Thanks Lynn. Kau kawan dunia aku jer. Akhirat tak" usik Sofea sambil tersenyum tawa.

"Hah?!"

"Hahahahaha"

"So bila kau nak balik?" soal Lynn yang turut membalas senyuman. Selagi Sofea happy dengan lelaki itu, dia tidak perlu risau.

"Tak sure. Suami aku pun tak kata apa-apa. Nak tanya, tapi... tulah" bibir yang mengukir senyuman manis sesaat tadi kembali tawar. Kalau tanya pun, ada lelaki itu beri exuses.

"Hm aku faham. Jangan lama-lama dekat situ. Aku takda siapa nak berborak dekat sini"

"Eh? Aaron kan ada. Mengorat lah style charming kau tu" usik Sofea.

"Amboiiii. Tak mau ah. Dia berduda" jawab Lynn dengan selamba. Ni kalau Aaron dengar, tak pasal-pasal dapat kahwin free.

"Hahaha. Dahlah. Aku nak sweet dream. Bye"

"Hm bye. Take care" Kedua-dua panggilan diletak serentak. Sebaik dia tangannya mahu mencapai telekung didalam almari itu. Terdengar cakaran ditingkap.

"Siapa tu?" soal Sofea yang lantas memandang ke tingkap.

Dia hanya tidak endah lalu telekung itu diletakkan di atas katil. Tidak sampai tiga minit, bunyi ketukan pula berkali-kali ditingkap.

Kepalanya naik bengang lalu kaki mengatur langkah ke arah tingkap itu. Dengan kasar dia membuka luas. Mata mengincar mencari seseorang

"Hye"

"Aaarghhh!" jerit Sofea yang lantas menoleh ke belakang. Dia sudah melihat lelaki bertopeng itu berdiri betul-betul di hadapannya.

"Nur Sofea Adlena"

Tangan mengenggam penumbuk dengan pantas melayang pada wajah lelaki itu.

Langkah kiri, tumbukannya menjadi angin sepoi-sepoi apabila lelaki itu mengelak dengan mengenggam erat penumbuk gadis itu.

"Hahaha. Ni ke sebab kau nak belajar dekat military dulu" sinis lelaki itu.

"Macam mana kau boleh masuk?! Apa kau nak?!" suara lantang Sofea sudah menarik budak-budak Willias di tingkat bawah.

"Takda apa. Saja. Aku rindu muka kau. Salah ke?"

"Gila. Aku tak tahu macam mana kau boleh naik ke sini. Tapi aku rasa lebih better kau--""

"Aku dendam dengan suami kau" pintas lelaki itu.

"Kau nak tahu sebab apa aku dendam dengan suami kau?"

"Ss-sebab apa?"

"Dia bunuh mak dengan adik aku" jawab lelaki itu mendatar.

"Mesti ada sebab kenapa dia buat macam tu. Kau mesti cari pasal dengan dia dulu. Kalau tak sebab apa dia nak bunuh semua family kau"

"Miss Sofea!" tombol pintu itu dipulas kasar berkali-kali oleh Kevin. Malah ia berkunci dari dalam. Dia menggunakan badannnya pula untuk meroboh pintu itu.

"Ikut kau lah nak kata apa. Tapi aku lega bila dapat tahu adik aku hidup lagi" terangnya sambil memanjat jendela tingkap itu.

"Siapa adik kau?" soal Sofea.

"Hmmm aku rasa jawapan tu ada dekat suami kau." jawabnya sebelum dia melompat keluar.

"Miss Sofea!!"

"Kk-Kevin...."

"Are you okay? Whose voice is that?" soal Kevin sebelum dia menilik tingkap terbuka luas itu. Tiada siapa.

"Ah. No one. Its my phone. I'm talking to someone" tipu Sofea.

"I will tell--"

"No need. My husband will be sick of worrying if he knew what was going. I'll tell him myself. Thanks Kevin."

Dia taknak lah benda ni jadi masalah. Kalau suaminya tahu, pasti dia akan disiasat lagi. Bukannya dia tidak dengan suaminya itu. Kalau boleh 1000 kali dia hendak mengulang soalan sama.

"I'm just doing my job. There is no need for you to feel rewarded" kata Kevin dengan sopan.

"Oh hehe. Maybe I'm used to kind with everyone" jawab Sofea sambil tersenyum manis.

"If that's case, I will continue my job. Sleep well, miss Sofea"

"Okay"

"Hubby takkan marah kan kalau aku jumpa dengan lelaki tu" kata Sofea dengan perlahan. Fikiran rasionalnya mengimbas kembali apa yang dikatakan oleh lelaki itu sebelum dia pergi.

"Kau tak rasa ke sebagai isteri, kau kena ambik tahu"

"Biar dia sendiri yang bukak mulut bagitahu aku"

"Heh. Jumpa aku dekat Halal Platters & Zings kalau kau nak masuk campur keluarga mafia"

-CONTINUE-

CEO MAFIA HUSBANDWhere stories live. Discover now