🌺Bab 20

190 13 0
                                    

Kereta ferrari SF90 diparking di bawah garaj VVIP. Enjin kereta dimatikan lalu kakinya melangkah keluar dari kereta. Lif yang tidak jauh darinya dituju.
Butang empat itu ditekan lalu dia mengatur langkahnya ke bilik office Lethicia. Tercengang dibuatnya apabila melihat ketiga-tiga anak buahnya sudah tersungkur di atas lantai. Masing-masing sudah tidak bernyawa.

Bergegas dia membuka pintu bilik office itu. Matanya menilik seluruh dalam bilik itu. Seperti tukang pecah, komputer-komputer di dalam itu sudah hancur berkecai. Hatinya sudah berwalang melihat kelibat Lethicia tiada di situ. Matanya mengalih pada dinding di sebelahnya. Terdapat tulisan darah di seluruh dinding itu.

"Die, die, die"

"I want to eat human"

"Your wife hahahha"

"21 Dec"

Ayat-ayat itu ditulis berulang-ulang kali. Harry sudah meraup kasar mukanya. Tumbukan itu dilepaskan pada dinding.

"Shit shit shit!" Harry menghantukkan kepalanya pula pada dinding. Perlahan-lahan darah di kepalanya mengalir. Kehilangan Lethicia membuatkan dia tidak tentu arah. Lethicia adalah satu-satu tunangnya. Hampir 3 tahun mereka rahsiakan daripada orang lain kecuali Willias.

Screen komputer yang gelap dari tadi bercahaya dengan terang. Cahaya itu menarik perhatiannya lalu lantas menoleh ke belakang. Kakinya perlahan-lahan berjalan ke arah komputer itu.

"Haha dah lama tak jumpa kau" suara besar pada screen komputer itu membuatkan Harry tersentak.

"Kau masih tak berubah Harry. Kau still sama macam dulu."

"Kau siapa?! Pulangkan balik Lethicia aku?!" laung Harry.

"Tunang kau? Hahaha." Suara itu melepaskan ketawanya lalu mendiamkan diri. Harry masih menunggu jawapan dari suara itu. Sejurus itu, komputer di hadapannya ditayangkan satu video. Membulat matanya apabila melihat Lethicia sudah berlumuran darah. Pakaian gadis itu sudah ditanggalkan. Seurat benang pun tiada pada tubuh gadis itu.

"Sayang!" Laung Harry apabila melihat seorang lelaki bertopeng  mendekati tunangnya. Tangannya sudah menggengam erat komputer itu.

"Aaaaarghh" Lelaki itu menghiris dada gadis itu perlahan-lahan. Lethicia yang sudah luntur itu hanya mampu redha sahaja.

"Enough!! Jangan kau sentuh dia!! Stop...pls stop..." air mata lelaki itu mula berkaca. Matanya sudah bergelora menahan kemarahan.

"Hahaha. Kenapa nak stop? Aku cukup enjoy tengok perempuan kena dera."

Harry berang mendengar jawapan dari suara itu. Nafasnya mula merungus melihat tunangnya.

"Apa yang kau nak dari aku?" soal Harry dengan radang.

"Apa yang aku nak?. Aku rasa kau dah tahu jawapan tu." soalan Harry dibalas soalan.

"Fea..." bisiknya.

"Kalau kau nak tunang kau balik. Datang sini. Kalau kau lambat setiap 30 minit, I will cut her finger one by one." ujar suara besar itu lalu screen komputer di hadapannya kembali gelap. Harry membelai rambutnya ke belakang. Lekas dia beredar dari situ.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

"LYNN!! lynn!!"

Mereka yang sedang berbual itu terkesiap dengan laungan itu. Sofea berlari anak menurun tangga lalu menuju ke pintu utama itu. Willias yang melihat isterinya seperti kehilangan anak lantas bangun mendapatkannya.

CEO MAFIA HUSBANDWhere stories live. Discover now