Willias berdiri di hadapan dua pintu kayu. Pakaian yang kemas seperti seorang presiden sekolah. Dia mengetuk dua kali sebelum tombol pintu itu dipulas.
"Hehehe. Pervert old geezer." Kekek seorang gadis. Senang cerita perempuan pelacur. Dengan pakaian separuh bogel tengah duduk di atas paha lelaki tua. Datuknya sendiri.
Willias berdiri tegak dihadapan mereka dari jauh seperti orang askar. Tangan pula sudah menyilang ke belakang. Kelakuan mereka yang tak seronoh itu diendahkan.
"Cup! We'll continue after this, okay?" Jari telunjuknya diraba lembut pada bibir gadis itu.
"No! I don't want to. Can you just ignore him or.... we can show our skill." Gadis itu senyum manja sambil tangannya semakin turun ke bawah.
Willias hanya menjeling tajam menatap gadis itu. Rasa macam nak tarik rambut perempuan murah tu patu goncang-goncang je rambut dia. Eh? itu style perempuan kan. Style lelaki macam mana? Kalau tak boleh kawal nafsu, dah lama terus join kan.
But this is Willias Roy. Not to soft with woman. Semakin lama dia dengar suara gadis itu. Eh salah salah. Not gadis but perempuan cheapest in the world. Semakin lama dia dengar suara perempuan tu, semakin bengang pula. Orang suruh pergi, pergi je lah! Ingat dada tu besar sangat ke nak goda orang tua tu. Datuknya pun satu. Muka dah kereput pun still gatal lagi!
Tanpa bermangu, Willias mencengkik tengkuk perempuan itu dari belakang lalu terus diheret keluar.
"Next time bogel je eh sayang. You don't have to bother wearing a half -ass shirt." Sinisnya sebelum menutup pintu itu.
Datuk yang terdiam dengan kekakuan cucunya hanya tukang ketawa. Bukan tak kenal dengan cucunya yang seorang ini.
"Hahaha. You still same as well, my grandson. No need to be harsh with woman. They just need attention," kata datuk sambil berdiri perlahan dengan tongkatnya. Jari kirinya menekan butang kuning di telefon kabel itu.
"Bring us two cups of tea." Arahnya pada secretary lalu menapak ke tempat duduk tetamu dihadapan meja kerjanya.
"I'm sure you have own reason why you do that. Come sit here. No need to hesitate."
Willias hanya mengakur lalu melabuhkan duduk.
"You've killed 86 people today. Is it something to do with Artha?" Datuk mula bicara.
"No. I.... do it on purpose," jawab Willias yang teragak-agak mahu jujur.
Dia tahu. Kalau dia beritahu sebabnya di sini. Artha Roy, ayahnya boleh dengar. And it will begin with war.
"Purpose? Hahahaha. Betul ke ini cucu atuk? Setahu atuk, Will takkan bunuh orang sesuka hati tanpa permission atuk. Atau... Will buat semua ini untuk perempuan tu?"
"Atuk."
"It's okay. Ayah kamu tak ada dekat Malaysia sekarang ni. Dia ada dekat Spain. Berbincang dengan mak kamu untuk bercerai hujung bulan ni." Terang datuk.
Willias mengeluh lega.
"So? If you don't mind, tell me about it." Sambungnya lagi.
Selanjut itu, mereka masing-masing diam apabila mendengar pintu diketuk. Seorang lelaki yang menjadi bodyguard itu tolong membukanya dari luar. Lalu yang masuk seorang gadis dengan kedua-dua tangan memegang dulang berisi dua cawan tea. Macam apa yang diarahkan oleh datuknya.
Gadis itu meletakkan satu persatu cawan tea dihadapan mereka lalu tunduk hormat sebelum keluar dari kamar itu.
Datuk masih menunggu jawapan cucunya.
"She must be so beautiful that you don't want to tell grandpa." Kata datuk sambil tangan mencapai cawan tea itu lalu menghirupnya.
"No," jawab Willias ringkas.
"She's ugly. Ugly so much that I want to do surgery on her face," sambungnya lagi.
Mula-mula telinganya kendengaran datuk tersedak dan mula ketawa dengan kuat. Apa yang kelakar pun dia tidak tahu. Betul lah. Apa yang keluar dari mulutnya itu adalah fakta. Dia hanya menipu bila nak jaga private orang yang dia sayang.
"Well... atuk tak terkejut walaupun kamu cakap yang dia pelacur." Kata datuk yang masih bersisa ketawa.
Willias hanya tersenyum nipis.
"But.... to me what's interesting about her, the eyes. Those navy blue eyes began to shine when I stared at her," fikirannya mula terbayang saat kali pertama dia berjumpa dengan gadis itu. Di dewan basketball.
Datuknya mula senyum sinis apabila melihat Willias senyum seorang diri merenung cawan tea itu. Seolah-olah cucunya berada betul-betul dihadapan gadis itu dan merenung romannya.
"Bila dia marah, hidung dia naik ke atas. Like... anak singa yang baru nak belajar mengaum. Bila dia nervous, dia pegang dada and then dia cakap it's okay its okay, lelaki depan aku ni baik. And more thing, when she smile, she looks innocent and.... more beautiful than angel... "
Semakin lebar senyuman manis Willias. Kalau gadis lain nampak ni, rasanya dah lama koma dalam hospital.
Datuk yang menatap cucunya dari tadi terjongket kening. Haih.... lebih-lebih nampak puji anak dara orang.
"Ehem!"
Automatik bayangan wajah gadis itu hilang sekelip mata apabila datuknya berdeham kuat.
"Kalau dah suka, atuk boleh je kahwinkan Will dengan dia sekarang. Takyah tunang pun takpa." Sindir datuk sambil tersenyum senget memandang Willias.
"Ehem... Forgive me for being rude in front of you," kata Willias sambil menunuk sedikit hormat pada daktuknya.
Itulah kesopanan yang maknya ajar dari kecil. Belajar memperendahkan diri di hadapan orang tua, meninggikan diri dihadapan orang muda. Hahaha suka hati aku je kan. Biar je lah. Peribahasa aku sendiri.
"Hahaha. Don't need to apologized. I like it bila Will cakap pasal dia. Atuk jarang dengar cucu atuk ni cakap pasal perempuan. Jarang sangat. kalau boleh sepuluh tahun sekali je atuk dapat dengar," ujar datuk.
Willias hanya diam. Dia turut tergamam apabila dia baru sedar yang dia tengah cakap tentang perempuan. Nak kembang bontot ke sekarang ni? Tidak pernah-pernah lagi dia mention pasal perempuan. Asal hari ni tiba-tiba beria pulak. Even berpuluh-pluh ribu perempuan dalam sekolah tu cuba pakai sexy semata-mata nak goda dia. Sikit pun dia tak pandang. Inikan pula gadis bertudung alim.
Agak-agak kenapa eh?
YOU ARE READING
CEO MAFIA HUSBAND
RomanceStart : 19 December 2021 End : ??? Write by : @beautybattlez Status : Ongoing First Novel : CEO MAFIA HUSBAND Willias Roy hilang ingatan gara-gara ayahnya iaitu CEO Mafia. Dia langsung tidak ingat apa hubungan dia dengan Sofea Adlena. Sampailah...