Esok ialah hari last aku exam. Aku tahu, aku sepatutnya focus dekat subjek esok. Tapi apa yang Willias kata dekat aku tadi bermain dalam fikiran aku.
"You're the prettiest girl I was found. I promise I will make you happy in the next year."
Kegilaan aku sampai gigit bantal yang aku tengah peluk sekarang ni. So in other words, lepas dapat resault SPM dia akan masuk rombongan aku. I will faithfully wait for you, senora.
Expession aku terus tukar jadi series apabila mendengar bunyi ketuk dua kali.
"Ehem, masuklah.." Mustahil tu abangkan? Yelah, sejak dua hari yang lepas. Dia tak hingin nak pandang muka aku. Apatah lagi bercakap dengan aku. Well, I'm surely tu Mama.
Mata aku tak berkelip dalam beberapa saat.
"Aa...abang..." Kenapa dia tiba-tiba masuk dalam bilik aku ni...
Mulunya tak bersuara malah langkahnya yang mendekati dengan aku. Hatiku turut mula rasa berdebar. Adakah dia akan pukul aku untuk kali ke dua? Sebab aku still jumpa lelaki itu.
Sebaik aku melihat dia mengangkat tangan, sepantas kilat aku menekup kepala dengan kedua-dua tangan.
"Aku..... tak tahu apa yang kau suka. So, aku belikan ni. Bye and good luck exam esok."
Ha? Apa benda dia cakap ni? Mataku mengikut sahaja dia pergi dan pintu ditutup semula dengan rapat. Tidak sengaja aku memandang ke arah kiri. Aku melihat ada dua beg kertas yang mungkin abangku beri tadi.
Aku mengintai sedikit beg itu mahu melihat dalamnya.
"Sumpah lah dia ni!"
Satu beg kertas ada dua iPad PRO 11. Satu lagi beg kertas ada dalam enam ke tujuk novel. Aku tak terharu sangat yang pasal novel ni. Yang iPad ni ha. Dah kenapa sampai ada dua. Siapa pulak aku nak bagi lagi satu ni. Oh termasuk tiga lah kan. ipad yang Mama beli 3 tahun lepas pun still ada lagi.
Haaaa.....
Kring......
Kenapa seharian aku tak nampak dia ni. Semalam mainkan buaya dengan aku. Now, taik hidung dia pun aku tak nampak. Ke.... Oh Rian!
"Rian...!" Aku memanggil nama yang selalu kena panggil oleh Willias 'Idiot'.
Rian yang tengah tenat main basketball terus menoleh ke arahku. Dia orang IQ 500 ke sampai SPM pun macam periksa satu tambah satu. Sikit pun aku tengok reaksi dia orang tak ada takut atau risau.
"Ha kenapa?" Soal Rian seleppas dia berlari ke arahku.
"Kalau tak menyusahkan awak, boleh saya tanya mana Willias?" Tanyaku sopan dalam keinginan.
"Um... Dia..... Tak sihat."
Haih.... Dah kenapa gagap ni? Dia ingat aku ni baru lahir ke dekat dunia. Aku dah kenal semua sifat manusia lah. Sorry sikit eh.
"Haa... saya tahu kau orang ni mafia. Tapi jangan lah tambah dosa dengan tipu." Bidas ku. Ha kan dah kena susuk dengan aku.
"Aish, okey-okey."
Wow, that so... easy? I thought my words is just a joke.
"Dia ada hal kena buat. Macam kau kata kita orang ni mafia. Dia pulak bakal ketua mafia. So, faham-faham jelah." Terang Rian
Aku hanya mengangguk.
"Erm.... Lama ke? Berapa hari?" Hatiku mula tertanya, perasaan rindu tu agak-agak pernah berhenti tak?
YOU ARE READING
CEO MAFIA HUSBAND
RomanceStart : 19 December 2021 End : ??? Write by : @beautybattlez Status : Ongoing First Novel : CEO MAFIA HUSBAND Willias Roy hilang ingatan gara-gara ayahnya iaitu CEO Mafia. Dia langsung tidak ingat apa hubungan dia dengan Sofea Adlena. Sampailah...