Bam... bam...bam....
Sofea mengintai sedikit matanya melalui tingkap apabila mendengar bola itu dihempas ke lantai berulang kali. Dia sudah melihat lelaki itu memakai shirt putih dan seluar slack berwarna hitam.
Sofea hanya memerhati lelaki itu menghempas bola ke lantai dan langkas berlari menuju ke tiang gol basket. Saat lelaki itu melompat, habuk-habuk ditepi tingkap itu mula play a role.
"Hachoo!"
Sofea bersin kecil. Apabila mata lelaki itu memandang tepat ke arah matanya melalui tingkap, dia terus menunduk kepala. Dia sendiri tidak tahu mengapa dia menyorok. Aura lelaki itu memberi dia tidak senang duduk apabila mata sudah bertentang mata.
"If you don't want to talk, I'll go back to class. You're wasting my time," kata lelaki itu mendatar dan lagi sekali dia menghempas bola dan melompat menjaringkan gol.
Sofea perlahan-lahan mengatur ke pintu masuk. Bagaikan, dia ada buat salah besar dengan lelaki itu. Padahal nak cakap terima kasih jer pun.
"You don't want to come in?" Soal lelaki itu apabila perasan Sofea hanya tercegat di hall door. Tanpa menoleh ke arahnya dan still focus menghempas bola keranjang itu.
"Err... saya cakap dari sini jer lah." Kata Sofea yang berat ekor mahu melangkah masuk.
"Why? You're afraid I'll do something to you? or .. you afraid of me?" Sinis lelaki itu tepat memandang mata biru Sofea yang mula bersinar.
"Hah? Bukan-bukan. Saya...." Cepat Sofea menampik. Nak pandang mata lelaki itu pun susah, apatah lagi kalau bercakap. Dia memberanikan diri membuka mulutnya sebelum dia menarik nafas.
"Saya nak jumpa awak sebab... nak cakap thank you. Tolong saya tadi." Sambung Sofea.
"Hm. Okay." Jawab lelaki itu ringkas lalu bola keranjang itu masuk ke dalam jaring gol. Dia mengambil semula bola itu dan menghempas ke lantai bertalu-talu.
Sofea yang masih tercegat di pintu itu berasa janggal pula. Dari tadi mencari lelaki itu hanya jawapan 'Okay' sahaja telinganya dengar. Nak sambung berbual atau tak? Ke pergi dari sini? Tapi rasa pelik pulak. Macam beria seorang diri.
"Anthing else you want to say?" Soal lelaki itu dengan menjongket sedikit kening kirinya. Sedar tak sedar, dia sudah berdiri di hadapan Sofea. Mata biru Sofea menatap dalam.
Sofea kaku. Bila masa lelaki ini di hadapan dia? Bunyi tapak kasut pun tidak. Yang silang selimpat sekarang ni, kenapa hatinya tak boleh relax. Ha.... itu masalanya. Macam baru lepas lari marathon pun ada.
Suara lelaki gentleman, body like...dah biasa pergi gym? Muka pulak....
"You want to be my girlfriend?" Soal lelaki itu dengan senyuman sinis. Dia menyandar tubuhnya pada hall door lalu bersilang tangan.
"Err....."
Syaitan: Kau cakap jer ya. Kau ingat senang ke nak lelaki macam tu. Limited au. Terima jerrr."
Sofea: Jangan... couple tu kan haram. Kau pun tahu kan. Manusia paling bodoh adalah dia tahu benda tu haram. Tapi dia buat jugak.
Syaitan: Kau ni bising jer lah. Weh, Sofea. Hariz kan tak suka kau. Ini lah peluang kau nak show off dekat dia. Mana lah tahu time kau couple, dia jelous ke.
Sofea: No! Sofea, Hariz tak suka kau mesti ada sebab. Selepas SPM baru kau confess dekat dia. Now, say no to him!"
"Kk-kenapa awak tanya saya macam tu?" Soal Sofea.
YOU ARE READING
CEO MAFIA HUSBAND
RomanceStart : 19 December 2021 End : ??? Write by : @beautybattlez Status : Ongoing First Novel : CEO MAFIA HUSBAND Willias Roy hilang ingatan gara-gara ayahnya iaitu CEO Mafia. Dia langsung tidak ingat apa hubungan dia dengan Sofea Adlena. Sampailah...