Cahaya sebaik kedua-dua pintu itu dibuka menghalang penglihatannya. Siapakah kelibat disebalik pintu itu? Dia melangkah memaju ke hadapan menutupi cahaya. Membulat mata Sofea melihat orang itu. Lantas bibirnya tersenyum lebar tanpa sedar. Lega sangat.
"Hariz! Tolong saya!" Lekas Sofea jerit meminta pertolongan.
Air mata yang berjujuran dari tadi terus berhenti. Great timing! Terima kasih Ya Allah. Terima kasih sangat. Kau takdirkan dia menyelamatkan aku. Tutur tanpa bicara.
"Lama lagi ke?" Soal Hariz kepada mereka. Sedikit pun bola matanya tidak memandang gadis itu.
Sofea tercengang sejenak. Apa maksud lelaki itu? Apa maksud dia 'lama lagi'? Mungkin crushnya tidak dengar apa yang dia cakap. Dia ulang balik kata-katanya pada Hariz.
"Hariz, tolong saya! Dia orang nak rogol saya!"
"Kita orang baru nak mula." Jawab Aiman.
"Lembab. Aku duduk sini. Kau orang teruskan." Katanya mendatar lalu kerusi yang menjadi penghalang pintu itu ditarik duduk dihadapan mereka. Menjadi penonton.
Kata-kata Sofea hanya angin sepoi-sepoi. Langsung dia tidak hiraukan. Matanya memandang dingin menatap Sofea yang tidak jauh daripadanya.
Kelakuan lelaki itu sudah jelas di matanya. Terasa seperti beribu-ribu orang cucuk pisau dibelakangnya. Kenapa... Kenapa banyak-banyak lelaki Hariz juga.
Luruhnya hati melihat lelaki yang dia suka selama tiga tahun.Tapi Sofea masih husnuzon. Mungkin lelaki itu terpaksa.
Hariz yang dia kenal berhati lembut dengan perempuan. Mungkin dia dibayar oleh seseorang untuk menjadi penonton dia dirogol."I will make you my wife." Wajah Raziq tenggelam pada leher jinjang Sofea sebelum dia membuka kasar tudung gadis itu.
Aiman pula bibirnya tersenyum miang lalu dia cium bertalu-talu seluruh muka Sofea dengan penuh nafsu.
Sofea memejam matanya dengan air mata yang redha dengan takdir Allah SWT.
"Hariz...." Sofea perlahan menyebut nama lelaki itu. Senyumannya membuktikan dia faham dengan peraturan dunia ini.
"Grit." Hariz mengetap giginya. Kenapa hatinya terasa berat tiba-tiba. Melihat kelakuan kawan-kawannya pada Sofea terasa bengang.
Dia tidak mahu fikirannya bermain perasaan. Tanpa bertangu, dia melulu mengatur langkah ke arah Sofea. Rambut gadis itu digenggam.
"Aku kata... jangan clingy dengan lelaki lain kan? Kau tak dengar. Ni balasan kau."
"Awak... cemburu ke? Kalau awak cemburu..."
Pap!
Hariz tidak memberi kesempatan pasa Sofea untuk bercakap. Malah, tapak tangannya lantas dilepaskan pada pipi Sofea dengan kuat.
"Aku? Jelous? Not even little bit," Sinis Hariz yang masih mengenggam erat rambut gadis itu.
"I'm... sorry..."
Pap!
"Argh... Saya tahu awak pun tak sanggup tengok saya kena rogol dengan kawan awak..."
Pap!
"Saya tahu.... awak suka saya..."
Sebaik Hariz mahu mengangkat tangan menampar Sofea, Aiman cepat-cepat menghalangnya. Boleh jadi jenayah kalau dibiarkan lelaki itu.
"Weh dah lah... Kau dah kenapa?" Amarah Aiman mahu hairan dengan kawannya. Yang Hariz koyak dengan kata-kata gadis ini pahal.
Mata Sofea dan pipinya sudah lebam biru. Penglihatannya mula tidak stabil akibat tamparan Hariz yang terlalu kuat. Bagaikan dia melepas dendam pada gadis itu.
Sofea tersenyum sinis. Not again... Permulaan hari dia menjadi form 5 sangat tidak ramah. Lama-kelamaan kudratnya semakin hilang.
"Aku tanya kau Riz. Kau suka dia?"
Jawapan yang dia nak sangat dengar dari mulut lelaki yang dia suka. Kenapa diam? Atau... telinganya sudah berdengung. Langsung tak dapat mendengar apa yang dikatakan oleh Hariz. Mampu memerhati pergerakan bibir lelaki itu.
"Habistu? Asal kau beria tampar dia. Takda hati perut do kau ni!"
"Entah kau ni. Takda hati perut lah." Celah satu suara lelaki dari belakang mereka. Bibir pula sudah tersenyum sinis
Masing-masing menoleh ke arah suara itu. Menilik dua orang lelaki yang tangan kanan sudah masuk ke dalam kocek seluar.
Sofea turut hendak tahu pemilik suara garau itu. Dua lelaki... Adakah mereka juga komplot dengan dia orang. Aku memohon pertolongan mu wahai Tuhan Maha menolong. Aku tak mampu tanggung ujian ini. Aku tak mampu.... Desis hati Sofea.
"Best? It's hard for me though just watching you guys rape her," lelaki itu berkata sinis.
"Best. Sebab tu kita orang nak rogol dia. Dah kahwin nanti. Boleh dapat setiap hari," balas Raziq dengan selamba. Dia juga membalas senyuman sinis.
Aiman pula asyik mengeleng laju kepala memandang Raziq. 'Jangan kau cari pasal dengan dia orang... Mati kau satgi dekat sini.' Signal.
Lelaki itu hanya ketawa kecil lalu dia menoleh ke arah kanan.
"Weh, gelak lah sikit. Macam ni. HAHAHAHAHAH." Kata Rian sambil menolak-nolak bahu lelaki itu.
Jelingan maut dihadiahkan kepada Rian.
"Dah lama hidup?" Soal Willias dengan keningnya terjongket sedikit. Dingin sahaja dia memandang lelaki di sebelah. Kecik besar. Kecik besar.
"Baru je tadi." Sahut Rian selamba.
"Ha... Now. You." Willias mengeluh berat sebelum menoleh ke arah Hariz.
"It's obvious you're jelous if another guy come to her. Why you slap her like she's your wife? Are you pyscho or something?" sambungnya.
"Kau takda kena mengena hal aku dengan dia. Don't be busy body and mind your own business." Balas Hariz dengan dingin menatap mata Willias.
Aura kedua-dua jejaka itu sangat kuat. Hariz equal to ular vs Willias equal to Singa. So jawapan dia dua-dua tak boleh nak mengalah.
"Heh. Satu sekolah ni kenal aku. Including you. Apa yang aku nak, aku akan dapat tak kira apa pun," tutur Willias dengan yakin menatap Hariz. Sejurus itu, bola matanya mengalih pula memandang Sofea yang sudah tersungkur pengsan jatuh di bahu Raziq.
"Give her to me," sambungnya lagi.
"Hadap aku dulu."
"Why?"
"Ha?"
"Why should I waste my time for you? You're not match for me. I can treat her better than you can."
"I know I can treat you better than he can~
And any girl like you deserves a gentleman~"Semua tertoleh serentak ke arah Rian yang sedang memetik jari sambil kakinya bermain shuffle.
Rian yang hairan senyap semacam berhenti seketika. Dia berdeham saat menyedari semua memandangnm
ya."Maafkan saya. Teruskan." Katanya dengan tangan yang sudah menyilang.
"Ha... So? Still interesting with me?" Soal Willias kembali menoleh pada Hariz.
Hariz bermangu. Kepalanya menoleh ke belakang menatap wajah Sofea. Disebabkan tamparannya, habis wajah Sofea dikerjakan.
Desis hati Hariz
Kenapa aku baru sedar bila aku tenung muka dia. Sampai macam tu sekali aku tampar dia. Apa dosa yang dia buat dekat aku? Kau bodoh Hariz!
Sofea hanya seorang gadis yang suka pada aku. Dia seorang setia pada lelaki yang dia suka. Bertepuk sebelah tangan selama tiga tahun. Tapi sikit aku tak pandang efford dia. Aku pulak? Buat apa?
Kau pandang rendah dekat dia. Bila keliling pinggang aku penuh dengan perempuan. Dia hanya tenung dari jauh memandang aku dengan muka sedih. Tapi bila aku stop layan perempuan, dia happy sangat. Why Hariz...?
YOU ARE READING
CEO MAFIA HUSBAND
RomansaStart : 19 December 2021 End : ??? Write by : @beautybattlez Status : Ongoing First Novel : CEO MAFIA HUSBAND Willias Roy hilang ingatan gara-gara ayahnya iaitu CEO Mafia. Dia langsung tidak ingat apa hubungan dia dengan Sofea Adlena. Sampailah...