Hoe kon dit gebeuren, Kelly is al jaren mijn beste vriendin we hebben samen zoveel mee gemaakt en nu ben ik ineens verliefd op haar vriend, de gedachtes van Hailey maken overuren terwijl ze met haar dagboek voor haar aan haar bureau zit, zenuwachtig zit ze met haar pen tegen het houtenblad aan te tikken als ze de woorden in haar dagboek nog een keer na leest. 'Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat ik op het punt sta waarschijnlijk mijn hele leven te vergooien omdat ik denk dat ik gevoelens heb voor de vriend van mijn beste vriendin, ik twijfel of ik hier überhaupt nog aan moet denken en wat als ik hier aan toegeef, zou hij het zelfde voor mij voelen en zo niet raak ik hem dan kwijt of erger nog raak ik mijn beste vriendin kwijt? Ik moet het toch echt ooit een keer tegen iemand vertellen iemand buiten het hele cirkeltje van deze hechte race wereld moet toch met mij willen praten?' Gefrustreerd slaat Hailey haar dagboek dicht en zucht.
Het is niet eerlijk dat Kelly altijd haar zin krijgt, ze heeft altijd de leukste jongens en krijgt altijd de meeste aandacht alleen maar omdat ze bekent is binnen het wereldje van de formule 1 en dan heb je Hailey een doorsnee meisje van 23 die bezig is met haar studie om op de kinderafdeling te kunnen gaan werken in het ziekenhuis, tuurlijk met Christian Horner als vader wist Hailey genoeg van de wereld van het racen af maar heeft zich er nooit in verdiept, haar passie lag vanaf jongs af aan al bij het verzorgen van mensen, dit werd altijd al door haar moeder Geri gezegd al vanaf het moment dat Hailey met de poppen door het huis liep. Haar favoriete pop staan dan ook nog altijd op een plank in haar kamer, Elsa zo had ze de pop genoemd, als Hailey de verhalen van haar moeder moest geloven konden ze nooit ergens heen zonder Elsa, ook moest haar pop net als zij mee in de auto en verplicht in het kinderstoeltje, er moesten flesjes mee want stel dat Elsa onderweg honger kreeg moest Hailey haar wel te eten kunnen geven. Elsa was overal waar Hailey ook was tot ze op een dag naar het park zijn geweest en ze Elsa was vergeten in de speeltuin, Christian is voor haar dan ook nog terug gereden om in de avond nog door het park te gaan zoeken want zonder Elsa wilde Hailey niet naar bed, toen hij na 2 uur weer thuis kwam met Elsa was Hailey door het dolle heen zo dankbaar was ze haar vader dat ze hij haar pop weer had terug gevonden. De keuze die Hailey dan ook moest maken om een vervolg opleiding te gaan volgen was dan ook niet heel moeilijk. Ze is gek op kinderen en past ook regelmatig op Penelope, het dochtertje van Kelly, die zij uit een vorige relatie heeft gekregen.
De woorden het is niet eerlijk blijven bij Hailey de hele dag in haar hoofd malen en ze weet ook wel dat deze gedachten gang niet helemaal eerlijk is tegenover haar beste vriendin, als Hailey tegen de avond aan uit haar kamer komt voor het avond eten na een middag studeren merkt haar moeder ook meteen op dat haar iets dwars zit. "Is er iets aan de hand lieverd, je kijkt zo somber?" "Nee het is niks waar je je druk om hoeft te maken, ik heb het gewoon erg druk met school." Liegt Hailey tegen haar, stel dat haar moeder haar niet serieus neemt of stel dat ze het heel raar vind dat ze verliefd is geworden op de vriend van haar beste vriendin. Hailey neemt plaats aan de eettafel waar ook vanavond maar weer 2 borden klaar staan. "Pappa er weer niet vandaag?" Vraagt Hailey aan haar moeder terwijl ze haar best doet om de teleurstelling in haar stem te verbergen. "Nee sorry lieverd, er kwam weer wat tussen, je weet hoe dat gaat in zijn wereldje." "Jammer weer, hij heeft altijd van die leuke verhalen tijdens het eten." "Zeg sinds wanneer ben jij zo geïnteresseerd geraakt in het werk van je vader?" Hailey probeert de onderzoekende blik van haar moeder te ontwijken en probeert een smoes te verzinnen zodat ze de waarheid niet hoeft te vertellen. "Ja ach het is weer is wat anders als al die toeters en bellen waar ik de hele dag inzit op school." Dit is het beste antwoord wat ik haar opkomt. Ze wil haar moeder het liefste in vertrouwen nemen maar is zo bang voor haar reactie en wat als ze het tegen haar vader verteld? Dat zou helemaal een ramp zijn, hij werkt elke bijna elke dag met Max, wat als haar vader dan zijn mond voorbij praat. Nee het is wel prima zo denkt Hailey bij zichzelf. "Ik zal je vader vragen of hij binnenkort weer wat meer tijd voor je heeft, misschien kan je een keer met hem mee, je hebt toch bijna vakantie?" "Nou ik weet niet of hij daar op zit te wachten en daarbij heb ik met Kelly afgesproken dat ik in mijn vakantie een paar dagen bij haar zou komen omdat Penelope de hele tijd vraagt wanneer ik weer een keertje langs kom." Ook Hailey haar moeder is gek op Kelly en haar dochtertje, ze is altijd zo'n leuk meisje en ze vind het fantastisch hoe Max met Penelope omgaat, haar moeder vind hun een leuk stel maar Hailey denkt daar heel anders over, ze vind dat Max zijn kansen vergooit met Kelly ondanks dat zij haar beste vriendin is vind ze dat Max beter verdient. Het liefste hoopt ze dat Max hetzelfde voelt voor haar maar dat zal vast niet zo zijn.
Als Hailey na het eten onder de douche stapt is haar gedachten weer bij Max, ze wordt moe van zichzelf en ze zou het liefste haar hoofd even uitzetten, als ze klaar is met douche doet ze haar pyjama aan en gaat weer richting haar kamer. Ze pakt haar dagboek van het bureau en haar pen en gaat op haar bed zitten, ze opent het boekje op de pagina waar ze hem vanmiddag heeft dicht geslagen en begint dan weer te schrijven. 'Ik zou het zo graag aan mijn moeder willen vertellen maar ik ben zo bang dat ze me niet begrijpt of dat ze het aan pappa verteld en dat hij het dan misschien per ongeluk door verteld. Ook zit de vakantie er aan te komen en verblijf ik een paar dagen bij Kelly, aan de ene kant heb ik hier super veel zin in want ik heb haar al een tijdje niet meer gezien en dan zie ik Max ook weer en aan de andere kant blijf ik liever thuis zodat ik zeker weet dat ik mezelf niet voorschut ga zetten.' Zo schrijft Hailey nog een tijdje haar gevoelens weg tot dat ze opschrik van haar telefoon die gaat, het is haar vader die belt zodra ze opneemt klinkt de stem van haar vader enthousiast door de telefoon, veel kans om iets te zeggen heeft ze niet want hij ratelt aardig door aan het einde van het telefoongesprek heeft Hailey ja gezegd om met haar vader mee te gaan naar de laatste race van dit seizoen, de race die volgens haar vader doorslag gevend gaat zijn, Hailey heeft geen idee waar hij het over heeft aangezien ze geen enkele race heeft gezien dit jaar en alleen maar de vage technische verhalen van haar vader heeft aangehoord de afgelopen maanden als hij wel thuis was. Hailey legt haar dagboek weg en doet haar mobiel aan de lader, het is half 12 eigenlijk al weer veelte laat voor een doordeweekse dag, gelukkig nog maar 1 dagje naar school en dan begint de vakantie, ze doet het lampje op haar nachtkastje uit en valt vrij wel direct inslaap.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...