Hailey schrikt wakker en kijkt op haar wekker, het is 9 uur en ze is dus al een half uur te laat voor school, snel schiet ze in haar kleren en appt haar vriendinnen dat ze onderweg is, door het gesprek met Max gisteravond is ze vergeten haar wekker te zetten. Hailey haast zich naar haar auto en rijdt zo snel als ze kan naar school, als ze het lokaal in komt lopen wordt ze daar de hele klas aangekeken, ze gaat zitten naast Dionne waar ze altijd zit. "Waar kom jij vandaan dan?" Vraat Dionne meteen. "Verslapen, ik was vergeten mijn wekker te zetten." "Jij en de wekker vergeten, dat ik ook voor het eerst, gaat het wel goed?" "Nee natuurlijk gaat het niet goed met haar Dion, ze is verliefd." Bemoeit Jessie zich dan met het gesprek. "Dames even jullie aandacht bij de les alsjeblieft." Zegt de docent dan. "Mevrouw wanneer krijgen we de uitslag van de toets terug?" Vraagt Hailey. "Aan het einde van de dag zal ik vertellen wie de toets gehaald heeft en wie ik over een week nog een keer terug zie voor de herkansing." Is het antwoord van de docent. Voor Hailey lijkt de dag zo langzaam te gaan vanaf dat moment, ze wil zo graag weten of ze binnenkort naar haar vader toe kan, als ze tegen het einde van de dag dan ook de uitslag krijgt kan haar dag niet meer stuk. "Gefeliciteerd Hailey je hebt de toets gehaald, ook Dionne is geslaagd voor de toets, helaas moet Jessie nog een keer terug komen voor een herkansing, ik raad je aan met je vriendinnen te gaan studeren." Zegt de Docent. Hailey is zo blij en stuurt meteen Max en haar vader een appje met het goede nieuws.
Hailey rijd na school naar huis met een goed gevoel, je kan nu eindelijk dit jaar goed afsluiten, haar laatste belangrijke toets heeft ze gehaald en ze heeft super veel zin om volgende week richting Abu Dhabi te vliegen, ze vind het wel sneu voor Jessie die haar toets opnieuw moet doen, maar ze geloofd er wel in dat ze het zal halen, Dionne gaat haar helpen met leren de aankomend week en in het weekend dat Hailey weg is hebben ze beloofd dat ze de race gaan kijken. Als Hailey bij huis aankomt groet ze haar moeder en verteld ze het goede nieuws haar moeder is blij voor haar en ze krijgt een knuffel voor dat ze naar haar kamer gaat om haar koffer alvast in te pakken, tijdens het inpakken wordt ze gebeld door haar vader die ook erg blij voor haar is, maar nou enthousiaster is over haar komst volgende week. Hij verteld haar dat hij haar samen met Max komt halen op het vliegveld en dat hij niet kan wachten tot ze er is. Hailey lacht als ze op heeft gehangen, wat is hij de laatste tijd toch lief tegen haar, dit is soms wel eens anders geweest, toen Hailey wat jonger was had ze vaak ruzie met haar vader omdat hij er bijna nooit was toen ze opgroeide, maar nu ze ouder is snapt ze heel goed dat hij zo vaak weg is en vind ze het fijn dat hij zoveel moeite doet om haar toch zoveel mogelijk te zien, het minste wat ze dan ook kan doen is af en toe is mee gaan naar een race wedstrijd.
Max is onderweg aan Daniel met het goeie nieuws dat Hailey volgende week komt, bij de kamerdeur van Daniel aangekomen klopt hij hard op zijn deur. "Ja rustig ik kom er aan!" Klinkt de stem van Daniel aan de andere kant van de deur als hij de deur open doet komt Max zonder op antwoord te wachten zijn kamer binnen zetten. "Ze komt volgende week!" Zegt hij enthousiast als Daniel de deur weer achter hem dicht doet. Daniel lacht naar hem en slaat dan een arm om zijn schouder heen. "Max luister is, het is tijd dat je een keuze gaat maken." Max kijkt hem niet begrijpend aan en Daniel zucht. "Luister Max ga even zitten dan ga ik even heel eerlijk met je zijn aangezien je zelf niet ziet wat er aan de hand is ga ik het je toch maar vertellen want ik kan dit niet nog een week aan horen en ik wil dat jij dit voor jezelf weet voor dat ze hier is." Max laat zich op het bed van Daniel vallen en luistert aandachtig naar hem. "Ik ga nu heel eerlijk je zijn en vergeef me als ik het helemaal bij het verkeerde einde heb maar ik heb het idee dat je haar net iets meer als gewoon leuk vind om de persoon die ze is, klopt dat? Want ik hoor je nooit zo over Kelly praten." Max is even stil en Daniel ziet hem na denken over zijn antwoord. "Misschien wel, misschien niet. Maar het is de beste vriendin van mijn vriendin en de dochter van Horner, dat gaat toch nooit werken." "Hoezo niet? Hij heeft je toch gezegd dat je lief voor haar moet zijn, hij mag dan je baas zijn maar hij is niet achterlijk Max." "Hoe weet jij wat hij bedoelt?" "Omdat ik met hem heb gepraat en hij er zelf over begon, ik heb niks gezegd want dat is niet mijn plek om te vertellen dat is aan jou." "Wat zou ik hem moeten zeggen dan?" "Max kom op je bent gek op zijn dochter, geef het gewoon toe je praat al weken over haar en met haar en als ik het laatste gesprek tussen jullie goed kan herinneren hebben jullie behoorlijk wat zitten flirten met elkaar." Max voelt zijn wangen rood worden en probeert vol te houden dat het niks meer dan vriendschap is. "Het gaat er mij niet om dat je eerlijk bent met mij maar het gaat er om dat je eerlijk bent tegen jezelf en tegen haar Max, snap je waar ik op doel." Max knikt van ja, na het gesprek met Daniel vertrekt hij weer naar zijn eigen kamer, hij heeft zijn hoofd vol met gedachtes, misschien heeft Daniel wel gelijk misschien is hij wel verliefd op haar maar durft hij het niet toe te geven omdat Horner zijn baas is, onderweg op de gang stopt Max voor de kamer van Horner en twijfelt om bij hem aan te kloppen, als hij zijn hand op tilt om aan te kloppen bedenkt hij zich voor dat zijn hand de deur raakt, het is misschien beter dit na de laatste 2 races te bespreken, hij wil hem niet nog meer stress mee geven als dat hij al heeft, zo vervolgt Max zijn weg weer naar zijn kamer.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...