Max kan het zelf nog niet echt geloven dat hij wereldkampion is geworden, maar hij heeft toch echt op het podium gestaan samen met Christian, op het moment dat hij wil weg lopen om te gaan douche wordt hij nog door Christian geroepen. "Max wacht even, ik wilde je even laten weten dat ik het geen probleem vind als jij en Hailey beslissen dat jullie meer als vrienden willen zijn, ik zie hoe ze naar je kijkt." Max kijkt hem wat raar aan, dit had hij niet zien aankomen. "Sorry maar ik weet niet zo goed wat je bedoelt." Probeert Max zich nog uit deze ongemakkelijke situatie te redden. "Max ik ben zelf ook jong geweest en ik heb fouten gemaakt in mij leven, maar ik ben hier nu niet als jou baas maar als de vader van Hailey en jij maakt haar blij, ik wil alleen het beste voor mijn dochter, maar die keuze laat ik verder helemaal bij jou." De woorden van Christian blijven door zijn hoofd malen en hij beseft zich dan voor zichzelf dat hij al weken tegen zich zelf, tegen Hailey en tegen Kelly aan het liegen is. Max stapt onder de douche en komt ook tot het besef dat Kelly heeft moeten zien op tv dat hij met Hailey zo innige heeft staan knuffelen. Als Max zich heeft omgekleed staat Daniel bij hem voor de deur om hem te feliciteren met zijn overwinning, Max neemt van de gelegenheid even de kans om nog zijn verhaal bij hem te doen. "Je weet al weken wat je wil Max, het is alleen een kwestie van even door zetten ondanks dat dit een hele moeilijke keuze gaat zijn voor jou en ook voor Hailey, maar het is duidelijk dat jullie elkaar leuk vinden." Daniel heeft wel gelijk maar toch weet Max nog steeds niet zo goed hoe hij dit aan Kelly moet brengen, want hij zet zijn relatie op het spel dat is dan nog niet eens zo erg maar ook de relatie van Hailey en Kelly, uiteindelijk besluit hij om het er eerst maar is over te hebben met Hailey hoe zij er nu daadwerkelijk over denkt voor dat er ook maar iemand een beslissing neemt verder.
Veel tijd heeft Max eigenlijk niet om er verder nog tijd aan te besteden, hij heeft een paar gemiste oproepen van Kelly maar hij kan het niet opbergen om haar terug te bellen, hij is onderweg om zijn overwinning met het team te gaan vieren, hij komt Christian en Hailey tegen onderweg naar boven, wat ziet ze er goed uit deze avond denkt Max bij zich zelf en sluit zich bij hun aan. "Hey Max." Zegt Hailey zacht tegen hem. "Je ziet er goed uit Hail." Zegt hij als eerste tegen haar en ze lacht naar hem. Als ze verder de gang in zijn komt er geluid van muziek en lachende mensen hun te gemoed, Max wordt meteen goed ontvangen door iedereen en hij verliest Hailey uit het oog door dat iedereen zijn aandacht vraagt, van alle kanten wordt er drank aan hem gegeven Max neemt alles aan en vermaakt zich prima, hij is alweer vergeten dat hij eigenlijk met Hailey wilde praten. Naarmate de avond verstrijkt vloeit de drank rijkelijk en wordt er gedanst en gezongen. Hailey is bij haar vader in de buurt en kijkt toe hoe ook hij aardig al wat drankjes op heeft en ze lachen naar hem als ze ziet dat hij haar kant op kijken al hij het door heeft komt hij op haar aflopen. "Hailey luister is, ik heb dit ook tegen Max gezegd en ik zeg dit nu ook tegen jou maar doe waar je je zelf goed bij voelt, ondanks dat je nu waarschijnlijk denkt dat je een slechte vriendin bent, aan gevoelens kan je niks doen, onthoud dat." Hailey kijkt haar vader wat verbaast aan, hoe weet hij van haar gevoelens af? "Dankje pap." Is dan ook het enige wat ze uit kan brengen. Haar vader pakt haar bij de hand en trekt haar mee naar het midden van de kamer waar Max ook is, hij geeft haar een klein zetje en zo struikelt ze bijna onhandig over haar eigen voeten, ze komt tegen Max aan en hij lacht naar haar. "Hey daar ben je weer!" Roept hij naar haar om boven het geluid van de muziek uit te proberen te komen. Hailey lacht wat ongemakkelijk en neem dan snel een slokje van haar drankje. Hailey weet zich op dit moment niet zo goed een houding te geven, ondanks haar beslissing. Max merkt aan haar dat ze zich niet op haar gemak voelt en slaat zijn arm om haar schouders heen. "Wil je er over praten?" Hailey voelt zijn lip tegen haar oor komen en voelt een rilling over haar rug lopen maar knikt dan toch van ja, samen met Max loopt ze de gang op waar ze elkaar beter kunnen verstaan.
Hailey kijkt even om zich heen om te kijken of er niemand anders in de buurt is en zucht. "Vertel wat is er aan de hand?" "Ben ik een slechte vriendin Max?" Niet begrijpend trekt Max zijn wenkbrauw omhoog. "Wat bedoel je daarmee?" Hailey blijft even stil en kijkt naar haar voeten. Max pakt haar hand vast hij heeft het idee dat hij precies weet waar ze op doelt, haar vriendschap met Kelly. "Hey jij kan daar toch niks aan doen." Hailey kijkt hem even snel aan en kijkt dan weer weg. "Ik denk dat het toch beter is als ik het niet doe." Max hoort de toon is haar stem veranderen. "Hailey kijk me is aan." Hailey doet wat hij vraagt en kijkt dan recht in zijn helder blauwe ogen, ze heeft nog steeds zijn hand vast en voelt haar hart tekeer gaan, ze wil weg kijken maar dat lukt niet. Langzaam laat Max haar hand los en legt zijn arme rond haar middel en voor dat ze het daadwerkelijk zelf door heeft voelt ze de warme lippen van Max tegen die van haar aankomen, adrenaline stroomt door haar lichaam op dit moment en het besef dat hij haar heeft gekust komt pas veel later bij haar binnen. Wat verbaast staat ze hem dan ook aan te kijken als hij haar weer los laat en ze laat haar vingertoppen langs haar onderlip glijden. "Je bent de beste vriendin die iemand zich maar kan wensen Hailey, maar soms komt daar iets tussen waar niemand wat aan kan doen, ik weet ook niet hoe jij er verder over denkt maar ik heb in de afgelopen tijd veel nagedacht en met wat hulp van Daniel en van je vader weet ik nu zeker dat de keuze die ik ga maken de juiste is, maar ik wil je vragen mij wel de tijd te geven dit netjes te kunnen doen." Hailey staat nog steeds volledig verbaast naar hem te luisteren. Hij vind mij dus ook leuk, dat is de enige gedachten die ze heeft op dit moment, het liefste zou ze nu een dansje maken van vreugde maar zelfs dat lukt haar op dit moment niet, ze schud haar hoofd en stottert dan. "I-I-Ik, Ik had dit niet verwacht." "Dat weet ik en ik ben misschien ook niet helemaal eerlijk geweest tegen je de afgelopen weken over mijn gevoelen tegenover jou, maar weet dat ik nu wel oprecht ben, dus de keuze ligt geheel bij jou, wat wil jij?" Hailey wil natuurlijk niks liever als met Max zijn. "Ik wil het eerst zelf tegen Kelly zeggen." Max knikt en zegt dat hij dat begrijpt en dat hier dan ook de nodige problemen mee gaan ontstaan. Hailey weet het zeker en is dan toch bereid haar vriendschap met Kelly voor Max aan de kant te zetten, ze heeft altijd Dionne en Jessie nog.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...