Als Max benden komt met zijn koffer na het douche wordt hem een boze blik toegeworpen van Kelly. Max laat zijn ogen rollen en zucht, hij loopt naar buiten en legt zijn koffer in zijn auto zodat hij over een paar zo weg kan rijden, hij kan niet wachten om weg te zijn van hier, als Max weer naar binnen gaat krijgt hij nog steeds een boze blik. Max ergert zich hier aan maar heeft geen zin weer deze discussie op te starten en gaat op de bank in de woonkamer zitten. "Ow dus we gaan nu helemaal niks meer zeggen?" Weer laat Max zijn ogen rollen en richt zich dan op Kelly. "Wat wil je dat ik zeg? Jij suggereert hier allemaal rare dingen, niet ik." "Ik suggereer niks, maar ik zie toch hoe je naar haar kijkt!" "Kel kom op, het is de dochter van mijn baas en daarbij jou beste vriendin, dat kan ik toch niet maken!" "Maar stel ze was dat niet geweest, dan had je haar dus wel leuk gevonden?" "Echt stel je niet zo aan en gedraag je voor een keer naar je leeftijd, wat kan jij ongelofelijk zitten te zeiken zeg, nogmaals zoals ik gister al zei, het is jou beste vriendin, ik vind haar aardig en ze is leuk in de omgang met Penelope en dat vind ik zo leuk aan haar en met leuk bedoel ik niet dat ik verliefd ben op haar maar dat ik haar als persoon een fijn iemand vind om mee om te gaan net als dat ik haar vader een leuk persoon vindt, jezus hoe vaak moet ik je dit nu nog uitleggen!" Zegt Max boos. Kelly is even stil en begint dat te huilen. "Ik heb gewoon het idee dat het niet goed gaat tussen ons en dat er iemand anders is oké!" "Er is niemand anders, ik heb het gewoon heel druk met het racen, we staan er goed voor dit seizoen en meer als dat is het niet." Weer betrapt hij zichzelf er op dat hij weer staat te liegen tegen haar, tuurlijk heeft het met de stress van het racen te maken maar ook zit hem het dwars dat hij totaal klaar is met zijn relatie en hier wederom geen punt achter durft te zetten, de weken weg zullen hem vast goed doen en geven hem tijd om over dit alles na te denken en te beslissen over wat hij nu wil heeft hij voor zich zelf besloten.
Hailey schrikt op van haar schoolwerk als ze een berichtje op haar mobiel ziet binnen komen, ze hoopt dat het Max is die eindelijk reageert, ze pakt snel haar mobiel en is nogal teleurgesteld als ze ziet dat het berichtje van Kelly is, ze open haar app en leest dan wat Kelly haar heeft gestuurd. 'Hey Hailtje, sorry dat het weekend misschien niet zo gelopen is als je gehoopt had, lief dat je wel tijd hebt gemaakt voor Penelope, ze is gek op je. Ik wil even laten weten dat ik misschien een stomme fout heb gemaakt, de ruzie die ik had met Max ging over jou, nu zal je wel denken huh over mij wat heb ik dan gedaan? Maak je vooral niet druk, ik heb je natuurlijk verteld over dat ik het idee heb dat Max en ik niet meer werken samen, ik beschuldigde hem er van dat hij jou leuk zou vinden, dit is natuurlijk onzin (niet dat je niet knap bent ofzo) maar dit had ik nooit mogen doen, je bent mijn beste vriendin en vriendinnen onder elkaar horen elkaar niet zo af te vallen als dat ik dit weekend bij jou heb gedaan. Lieve Hailey het spijt me en ik hoop dat je me kan begrijpen.' wauw een heel boekwerk denkt Hailey als ze door het appje heen is, ook zij voelt zich nu toch weer schuldig over de keuze die ze gaat maken, maar alleen vrienden zijn met Max moet toch wel kunnen? Hailey stuurt een kort berichtje terug naar Kelly en probeert haar gedachten weer bij haar schoolwerk te houden, na de vakantie heeft ze een belangrijke toets waarvoor ze niet mag zakken anders kan ze ook niet mee naar Abu Dhabi want de herkansing week is de zelfde week als de laatste race. Hailey kan haar hoofd moeilijk bij haar werk houden en besluit dat het maar beter is om wat anders te gaan doen, ze pakt haar schoenen en tas om een stukje buiten te gaan wandelen, dit zal haar vast goed doen, als ze bij de voordeur staat roept ze naar haar moeder dat ze met een halfuurtje weer terug is.
Geri loopt door de keuken heen en weer voor het avond eten als Christian zijn kantoor uit komt. "Wat een dag was dit weer." Zegt hij met een zucht. "Klinkt niet erg positief?" Vraagt ze aan hem. "Een hoop geregel, gedoe met een extra hotel kamer voor Hailey, ik moest een extra vluchtboeken voor haar natuurlijk want ze moet alleen over vliegen en toen kreeg ik ook nog is een telefoontje van Max om te vragen wanneer we vertrekken." "Ja wanneer gaan jullie eigenlijk?" "Woensdag staat er op de planning en dan is het weer 7 weken hard werken. Ik hoop zo dat we die titel binnen gaan slepen waar we al het hele jaar voor vechten." Geri luistert aandachtig naar het geratel van haar man, de meeste dingen die hij verteld begrijpt ze toch niet, elke keer als ze de naam Max hoort vallen moet ze aan Hailey denken, aan de ene kant vind ze het zielig voor haar dochter dat ze uitgerekend verliefd moet worden op een jongen die al bezet is en aan de andere kant is het meteen een goede les voor haar om te leren omgaan met haar gevoelens. "Waar is Hailey eigenlijk?" "Even een stukje gaan wandelen, ze zit alweer de hele dag in de boeken, ze wil zo graag die toets halen zodat ze niet hoeft te herkansen en met je mee kan, ik heb haar nog nooit zo mee gemaakt." "Goed om te zien dat ze toch nog iets van haar vader heeft en dat is haar doorzettingsvermogen, zouden ze bij ons in het team nog een hoop van kunnen leren." Christian lacht om zijn eigen grap en Geri lacht wat ongemakkelijk met hem mee. Als Hailey tegen etenstijd weer binnen stapt schuift ze meteen aan.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...