~11~

178 1 0
                                    

Max wordt de volgend ochtend wakker gemaakt door zijn mobiel die gaat, met slaperige ogen pakt hij het ding van het kastje naast zijn bed en ziet de naam van Kelly op het scherm, waarom belt ze me nou weer ze denkt Max bij zich zelf en neemt haar dan uiteindelijk op. Kelly begint meteen tegen hem aan te klagen dat ze wel had gehoopt dat hij wel eerder iets van zich had laten horen, Max is er op dit moment even helemaal klaar mee. "Kelly luister, ik ga even heel eerlijk met je zijn nu en luister nu even een keertje naar mij, ik heb rust nodig en dan bedoel ik niet van het racen, maar ik denk dat het beter is als we de aankomend weken die ik nog moet racen even geen contact meer hebben, ik moet even over wat dingen na denken en dat lukt mij niet als jij constant op mijn lip zit. Dan maakt je het alleen maar erger, ik ga je daarom nu ook ophangen en dan snap ik dat je nu weer boos bent maar het lijkt me op dit moment gewoon beter voor ons allebei." Met deze woorden gezegd te hebben hangt Max dan ook zijn mobiel weer op, vlak daarna komen zoals hij had verwacht allemaal appjes van Kelly binnen, hij archiveert haar chat zodat hij de meldingen niet meer ziet binnen komen. Max stapt uit bed om te douche en voegt zich daarbij de andere coureurs aan het ontbijt.

Na een tijdje komt Daniel bij hem zitten. "Goedemorgen Max, goede nachtrust gehad?" "Alles was goed tot dat ik uit mijn slaap gebeld werd door mijn lieftallige vriendin." Max rolt met zijn ogen als hij dit zegt en Daniel lacht wat ongemakkelijk. "Gelukkig hebben we een vrije dag vandaag, morgen moeten we al weer door naar onze volgend bestemming, probeer je daar mee bezig te houden en je hebt mij, ik vrolijk je wel weer op!" Daniel geeft hem een klopje op zijn schouder. Na het ontbijt is iedereen druk in de weer om voor het vertrek van morgen. "Max heb je zo even tijd om wat planning door te nemen." Het is Christian die hem nog net even aanspreekt voor dat hij zijn kamerdeur wil openen. "Ja tuurlijk zeg maar hoe laat?" "Over een uurtje bij mij?" "Prima zie je me over een uurtje." Max loopt zijn kamer weer in en laat de deur achter zich in het slot vallen, hij laat zich dan weer op bed vallen en pakt zijn mobiel uit zijn broekzak. Zou ze Instagram hebben bedenkt hij zich ineens, vlug opent hij de app en zoekt naar Hailey Horner, meteen komt er een account naar boven met een foto van Hailey, haar account staat niet open en Max stuurt haar dan maar een vlog verzoek, hopelijk accepteert ze deze dan kan hij straks een foto laten zien aan Daniel dan weet hij over wie hij praat. Max zijn gedachten blijven bij Hailey hangen en hij snapt nog steeds niet zo goed waarom. Max stopt zijn mobiel weer in zijn broekzak en gooit zijn kleren weer zijn koffer in, als er iets is wat hij echt naar vind is het leven van uit een koffer maar hij heeft ook geen zin elke keer alles er uit te halen. Snel kijkt hij nog even de kamer rond om te zien of hij alles heeft en gaat dan richting de kamer van Christian.

Aangekomen bij de kamer van Christian klopt Max aan, het duurt even voor er open wordt gedaan, Christian is aan de telefoon als hij Max binnen laat. "Nee maak je niet te druk om haar die red zich wel lieverd, ik praat wel met haar als ze hier is, ik moet nu gaan want Max staat voor de deur." Christian hangt zijn telefoon op en Max kijkt hem vragend aan. "Sorry dat je dat moest mee krijgen, mijn vrouw maakt zich nog al druk om Hailey de laatste paar weken, ik denk dat het niks is, hooguit dat ze verliefd is dat gebeurt nou eenmaal op die leeftijd." Zegt Christian terwijl hij Max een arm om de schouders slaat. "Dat hoef ik jou natuurlijk helemaal niet te vertellen, jij weet er anders alles van." Vervolgt hij zijn verhaal. Max voelt zich wat ongemakkelijk nu hij Christian hoort praten over dat hij denkt dat Hailey misschien verliefd is en alsof hij nou echt alles er van weet dat is ook een leugen, hij vraagt zich ook af of hij niet beter open kaart met Chris kan spelen, tenminste over zijn eigen relatie dan. "Max ga even zitten ik heb wat plannen bedacht om de aankomende races goed uit te pakken." Opgelucht gaat Max aan de tafel zitten en luistert aandachtig naar wat Chris allemaal te vertellen heeft. "Dus zo gaan we het doen en dan zien we wel hoe het uitpakt, lukt het dan zou het mooi zijn zo niet ja dan moeten we weer wat anders proberen." Max knikt naar hem van dat hij hem begrijpt en voelt zijn mobiel in zijn broekzak trillen. Max trekt zijn mobiel uit zijn broekzak en ziet de melding binnen van dat Hailey zijn volg verzoek heeft geaccepteerd, hij zou dol graag even op haar pagina willen kijken maar kan dat nu niet maken met haar vader erbij. "Ow en Max mocht je nu ergens mee zitten laat het dan even weten want dan kan ik daar rekening mee houden." Snel laat Max zijn mobiel weer in zijn broekzak glijden en zucht even. "Nou eigenlijk is er wel iets waar ik het graag even over zou willen hebben." Kaart hij vervolgens aan. "Ik luister." "Ik denk dat Hailey misschien al wel wat verteld heeft, of dat mensen hier zelf al wel wat gemerkt hebben, maar het gaat niet zo goed tussen mij en Kelly, ik ben zelf aan het twijfelen een punt achter onze relatie te zetten." "Ik had inderdaad al wat van Hailey gehoord maar die had alleen gevraagd of ik het er niet met je over wilde hebben tenzij je er zelf over begon." "Dat is heel lief van haar." Max lacht naar hem als hij dit zegt. "Ja Hailey is een slimme, net als haar vader natuurlijk, die houdt zich zo ver mogelijk buiten de drama van andere." "Slim ja, ik wilde haar er ook niet mee opzadelen ik weet dat ze het druk genoeg heeft met haar opleiding, maar ik moest het bij iemand kwijt." Zegt Max spijtig. "Jullie kunnen het wel goed vinden met elkaar heb ik begrepen?" "Ja klopt, ze is een schat van een meid en ik heb het idee dat ik bij haar geen act hoeft op te houden." Bekent Max dan. "Het is altijd prettig iemand om je heen te hebben waar je soms op kan terug vallen, wees vooral lief voor haar." Die woorden van Chris zullen Max nog lang blijven achter volgen. Zodra ze uit gepraat zijn vervolgt Max zijn weg richting de kamer van Daniel om met hem de dag door te brengen.

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu