Iedereen is de hele ochtend al druk in de weer voor de race van vanmiddag, de race die gaat beslissen of Max of Lewis wereldkampion gaat worden, ze staan op dit moment gelijk met de punten. Hailey probeert haar steentje bij te dragen maar heeft meer het idee dat ze op dit moment in de weg loopt, ze stapt naar buiten om wat frisse lucht te halen, ze had niet verwacht dat dit nog meer chaos zou zijn als ze in België had mee gemaakt, als Hailey eenmaal buiten op de pitstraat staat is de eerste persoon die haar op valt Daniel, hij merkt haar op een zwaait naar haar, Hailey weet dat hij en Max erg goed met elkaar kunnen omgaan en zo sportief als Hailey is loopt ze even naar hem toe. "Hey Daniel succes vandaag he!" "Dankjewel maar ik denkt dat ik dat beter tegen jou kan zeggen, het gaat al niet meer om onze teams het enige wat mensen willen weten is wie de wereldkampioen wordt." "Ja dat is waar maar ondanks dat zal ik voor je duimen dat je een mooie race heb." "Dankjewel das lief van je!" Hailey geeft hem een knuffelen en gaat dan weer richting haar eigen paddock. "Hailey waar zat je nou?" Het is haar vader die aangesneld komt. "Even Daniel een goeie race wensen." "Lief van je maar ik heb je nu hier nodig." De toon in zijn stem klinkt streng maar Hailey is niks anders van hem gewend als hij onder zo veel druk staat, hij bedoelt het goed maar het komt altijd verkeerd zijn mond uit. "Kan jij even met Max praten, zo als je dat vorige keer ook gedaan hebt?" "Sure geen probleem." Hailey loopt weg om Max te gaan zoeken en vind hem bij zijn kleedkamer waar hij een spelletje op zijn mobiel aan het spelen is. "Zo ben je daar eindelijk." Grapt hij als Hailey binnen komt. "Ja weet ik veel dat jij allang klaar bent met je omkleden, ik kom toch niet zomaar ineens binnen zetten." "Niet eens?" "Nee Max echt niet." Zegt Hailey en ze voelt dat haar wangen een beetje rood worden, alleen al bij de gedachten om hem zonder shirt te zien krijgt ze het warm, dat zou niet bevorderlijk zijn voor wat ze hier eigenlijk komt doen. "Mijn vader wilde dat ik nog even met je zou komen praten. Dus ja hier ben ik dan." "Ja dat zie ik, wacht even ik maak eerst even dit laatste rondje af." Max concentreert zich op zijn mobiel en als hij klaar is legt hij zijn mobiel weg. Hailey komt naast hem zitten en zo praten ze nog even een tijdje. "Nou kom op Max je kan dit je gaat dit gewoon winnen en zo niet heb ik waarschijnlijk een hele zure pa thuis zitten de aankomend weken." Zegt Hailey die even snel haar hand op zijn knie legt, ze ziet dat Max hier door een lichte bloos op zijn wangen krijgt. "Je maakt het nou wel heel verleidelijk niet te winnen met je uitspraken." Hij lacht om zijn eigen grap en staat dan op, hij geeft Hailey nog een knuffelen net iets steviger als hij normaal zou doen en dan is het tijd voor de race om te beginnen.
Als de race begint is er meteen oneindigheid over de start, Lewis is beter en sneller weg maar als Max hem daarna inhaalt en hij moet uitwijken pakt Lewis een grootstuk buiten de baan mee, als Max terug geroepen wordt naar de pit loopt Lewis verder uit, ook hij moet de pit in en neemt dan dezelfde banen als waar Max voor heeft gekozen, deze pitstop zorgt ervoor dat hij nu achter Pérez de teamgenoot van Max terecht komt en hij hier moeite moet doen om er voorbij te komen, Pérez laat dit niet zomaar gebeuren en verdedigt als de beste en geeft hierdoor Max de kans om weer bij te komen. Hailey ziet haar vader in de tussentijd allemaal dingen door zijn koptelefoon roepen en het is duidelijk aan hem te zien dat hij in de stress zit. Als Max eenmaal weer in de buurt is gekomen van Lewis en Pérez pakt hij weer de 2de plek op. "Checo is a legend mate!" Hoort Hailey over de boardradio en ze lacht om de opmerking van Max. Wat later komt Max weer de pit in voor een nieuws set banden. Lewis blijft door rijden, Mercedes vond het te riskant om hem op dit moment de pit in te laten komen omdat ze bang zijn om de koppositie zo te verliezen. Als na een paar rondes Latifi dan ineens een crash maakt staat iedereen van het team op scherp. "Safety car!" Hoort Hailey haar vader roepen. Op dit moment begrijpt zij er helemaal niks meer van wat er allemaal gaande is. Max komt nog een keer binnen voor weer zijn oude set banden waar hij de race ook mee begonnen is. Uiteindelijk moeten de auto's die nog een ronde achter lopen de safety car inhalen en wordt de wedstrijd op nieuwe hervat, als ze dan bocht nummer 5 indraaien haalt Max, Lewis nog net op tijd in, ondanks wat gemiste pogingen van Lewis om Max nog een keer in te halen verliest hij deze strijd. Hailey kijkt gespannen mee naar de schermen en iedereen zit dan ook op het puntje van zijn stoel, nog een paar meter voor de finish en dan is het Max die als eerste zijn auto daar overheen rijd. Iedereen begint te juichen en Hailey kan het niet helpen om een traantje te laten, ook haar vader heeft tranen in zijn ogen en komt op haar af rennen. "Hailey, ik hou van je, bedankt voor al je hulp!" Enthousiast knuffelt hij haar en tilt haar een stukje van de rond.
Als iedereen stil staat op de baan rent het team naar Max toe, dit is voor Hailey de eerste keer dat ze de vader van Max op merkt. Op het moment dat Max, Hailey door heeft komt hij op haar afrennen. Max tilt haar op in een stevige knuffel en bedankt haar voor alles. Hailey voelt heel haar lijf trillen na deze aanraking met Max, ze weet het nu zeker dat ze haar vriendschap met Kelly hiervoor op het spel wil zetten, ze is gek op Max en wil dit ook niet meer verbergen.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...