~8~

187 3 0
                                    

Het tegen de middag aan als Max uiteindelijk wakker wordt, hij heeft hoofdpijn van alles waar hij gister over na heeft gedacht, gelukkig staat de volgende race alweer voor de deur en kan hij weer een paar weken weg zijn van huis. Het zal hem goed doen om zijn oude teamgenoot Daniel weer te zien, daar kan hij ook vaak alles bij kwijt. De race van Rusland staat voor de deur en vanaf dat moment is het voor Max mee reizen met de rest van de coureurs, normaal zou hij er voor hebben gekozen om nog ergens te kijken of het mogelijk is om nog een dagje naar huis te kunnen maar de gedachten aan elke keer heen een weer reizen spreekt hem niet echt aan op dit moment en zeker niet nu hij Kelly niet uit kan staan. Max stapt uit bed en loopt naar de slaapkamer waar hij normaal slaapt, hij ruikt het parfum van Kelly en zelfs deze staat hem tegen. Hij trekt zijn koffer onder het bed vandaan en begint met inpakken. 7 weken is hij weg, hij kan niet wachten op de laatste race, hij staat er seizoen goed voor maar dat interesseert hem niet eens meer, de laatste wedstrijd van dit seizoen zal Hailey er ook weer zijn, eindelijk iemand die hem begrijpt, 7 weken is nog ver weg maar hij kan er nu al niet op wachten om weer een weekend met Hailey door te kunnen brengen. Max probeert zijn gedachten te verzetten en niet de hele tijd aan Hailey te denken, hij voelt zich stom dat hij zo over haar denkt, hij vind haar toch niet leuk? Of wel? Nu begint hij aan zich zelf te twijfelen. Nee Max het is de dochter van de teambaas dat kan je niet maken denkt hij daarna bij zichzelf, haastig gooit hij alle spullen die hij mee wil nemen zijn koffer in en stapt daarna onder de douche. 

Het is half 2 als Geri op de deur van Hailey haar kamer klopt. "Ja kom binnen." Klinkt de stem van haar dochter door de deur. Geri opent de deur en ziet Hailey aan haar bureau met haar schoolboeken voor haar neus. Geri kan het niet laten om even een vluchtige blik te werpen op het nachtkastje waar afgelopen weekend het dagboek van Hailey lag, ze ziet dat deze er nu niet meer ligt en ze richt zich snel weer op Hailey. "Heb je het nog gezellig gehad met je vader gister avond?" Vraagt ze terwijl ze even op het bed van Hailey gaat zitten. Hailey draait haar bureaustoel om zodat ze haar moeder kan aan kijken. "Ja hoor, we hebben nog even gezellig gepraat en pappa heeft me een beetje uitgelegd hoe het weekend van Abu Dhabi zou kunnen gaan zijn en dat er behoorlijk wat druk op het team kan komen te staan." "Veel technisch gepraat dus waar we allebei niet veel van snappen." Geri lacht naar haar dochter. "Ja en hij vertelde me dat hij vooral blij is dat ik mee ga omdat ik zo goed met Max kan praten, het schijnt dat dat Max erg helpt zegt pappa." "En wat vind je daar zelf van?" Geri observeert de houding van haar dochter nu Max weer gespreksonderwerp is. "Ach ja wat moet ik er van zeggen, als ik pappa en Max daarmee kan helpen waarom zou ik dat niet doen." "En je doet het niet omdat je Max misschien een beetje leuk vind." Het is er uit voor dat Geri er zelf erg in heeft, ze ziet dat Hailey haar wangen langzaam rood worden en weer begint ze met de hanger van haar ketting te spelen. "Uhm... N-n-nee helemaal niet, hoezo denk je dat." Stottert Hailey. "Liefje ik ben je moeder, ik zie dat soort dingen van kilometers ver aankomen." Wat een stom antwoord denkt ze bij zichzelf, tuurlijk had ze dit nooit zien aankomen als ze niet het dagboek van Hailey had gelezen. "Zeg alsjeblieft niks tegen pappa, ik wil niet dat hij dit weet. En Kelly, die mag dit ook niet weten." Zegt Hailey terwijl de paniek in haar stem duidelijk te horen is. "Lieverd het is niet erg, je kan hier toch ook niks aan doen deze dingen gebeuren soms nou eenmaal, je kiest er niet voor om gevoelens voor iemand te krijgen, maar vertrouw me ik zal niks tegen niemand zeggen. Maar denk er wel goed over na, je weet dat Max met Kelly is en daar kan je niet zomaar tussen gaan zitten." Geri staat op om haar dochter een knuffel te geven, Hailey staat op en voelt een heel gewicht van haar schouders afvallen als haar moeder haar vastpakt. "Dankjewel mam, ik beloof je dat ik niks doms doe, ik weet zelf ook niet zo goed wat ik hiermee ga doen, het zal vast binnenkort wel overwaaien." "Je weet me te vinden als je er is over wilt praten." Geri laat haar dochter weer los en laat haar weer verder studeren.

Het is bijna 2 uur als Hailey een oproep voor een videogesprek krijgt van Jessie, als ze opneemt ziet ze Jessie en Dionne. "Spill the beans chicka! We willen alles van je weekend weten! En vooral willen we alles van Max weten!" 2 Enthousiaste gezichten kijken Hailey aan en ze begint het hele verhaal aan hun te vertellen. "Dus als ik het goed begrijp wil hij weg bij Kelly, weet hij niet hoe hij het moet uitmaken!" Zegt Dionne. "En hij is mega hard met je aan het flirten!" Schreeuwt Jessie er achteraan. "Nou nee hij is niet aan het flirten hoor Jes."  "Weetje wat jij doet, jij gaat er gewoon voor hem zijn als hij je nodig heeft en dan komt dat vanzelf wel!" "Maar Kelly dan?" "Ja dat wordt een beetje lastig, dubbel spionspelen!" "Jij altijd met je goeie ideeën Jessie, dat kan ik toch niet maken tegenover haar." "Nee haar vriendje afpakken kan je wel maken." "Ik pak helemaal niemand af!" "Nee nog niet maar dat komt nog wel, geloof me!" Dionne duwt Jessie weg voor de camera en pakt dan de telefoon op. "Hail ik zeg dit niet graag maar ik denk dat in de situatie waar jij nu in zit je voor jezelf een keuze moet gaan maken, ga je voor je eigen geluk of blijf je voor eeuwig de loyale best friend, want mocht het wel uit gaan tussen Max en Kelly en mocht het zo zijn dat jullie ooit samen gaan komen dan komt daar ook gezeik van, want dan wordt er ook van jou verwacht dat je de loyale best friend blijft en dan ga je je zelf alleen maar pijn mee doen." Dionne maakt hier wel een punt denkt Hailey. "Maar wat moet ik nu doen dan? Ik kan toch niet ineens openkaart met Kel spelen en tegen haar zeggen Heey Kelly ik ben verliefd op je vriendje!" "Nee domoor zoals Jessie al zei wees zijn vertrouwenspersoon." "En dan?" "Dan komt de rest vanzelf wel en let vooral op zijn houding en lichaamstaal als hij bij je in de buurt is daar kan je een hele boel van af lezen! Maar wij moeten nu gaan! Zie je over een weekje weer!"  Jessie en Dionne werpen Hailey een handkus toe en hangen dan op, Hailey staart even naar het zwarte scherm van haar mobiel en besluit dan om toch even aan Max te vragen hoe het met hem gaat na gister avond en ze stuurt hem een appje.

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu