Max loopt vrolijk rond over het circuit, iedereen is druk bezig met de voorbereiding voor de wedstrijd van vanmiddag, na zijn gesprek met Hailey gister avond voelt hij zich ineens een heel stuk beter, iedereen die hij tegen komt begroet hij vrolijk. "Daniel! Goedemorgen, wat wordt dit toch weer een mooie dag!" Roept Max naar hem als hij hem in de verte aanziet komen lopen. "Wat ben jij ineens verdacht vrolijk? Is er wat gebeurt?" Vraagt hij als hij aankomt lopen, Max heeft een brede lach op zijn gezicht en vist zijn mobiel uit zijn broekzak, hij opent zijn app en schuift het gesprek tussen hem en Hailey van gisteravond bij Daniel onder zijn neus. Daniel bekijkt snel de appjes die over en weer zijn gestuurd. "Ik denk dat ze je leuk vind Max." "Zou je denken? Dat kan toch niet zo interessant ben ik niet hoor." Daniel schud zijn hoofd weer en lacht omdat hij nog steeds merkt dat Max niet wil toegeven dat hij zelf Hailey ook leuk vind, vroeg of laat valt het kwartje wel bij hem denkt hij. "En hierdoor ben jij zo vrolijk?" "Tis altijd fijn om met iemand te praten die je begrijpt." Weer kom Max met het zelfde antwoord dat hij al dagen vol houdt, misschien wil hij het gewoon niet te geven maar weet hij precies wat hij aan het doen is, Daniel besluit er maar niet te lang over na te denken het zijn immers zijn zaken niet, zo lang Max maar gelukkig is met de keuzes die hij zelf maakt.
Als tegen de middag iedereen wakker is en aangekleed is ploffen de meiden op de bank voor de tv, de race begint zo en er wordt nog snel wat chips en wijn gepakt. "Zo dan gaan we is even kijken wat dat vriendje van jou allemaal kan." Grapt Jessie. "Hij is niet mijn vriendje." "Nog niet nee, zit er wel aan te komen." Op dat moment komt Geri de kamer binnen. "Wat zit er aan te komen? Of mag ik dat niet weten." Vraagt ze nieuwsgierig, "Dat Max binnenkort het vriendje van Hailey is." Herhaald Jessie nog een keer en Hailey gebaart naar haar moeder dat ze het maar moet laten gaan. Geri lacht wat ongemakkelijk en gaat dan weer verder met haar eigen dingen. De tv gaat aan en op de juiste zender, meteen als ze over schakelen is er een shot van Max te zien en Dionne en Jessie beginnen te lachen. "Wat is dat nou toevallig, dat hij meteen in beeld verschijnt." Zegt Dionne onder het lachen door. "En hier een mooi shot van Max en Christian de teambaas van Red Bull Racing en wat ziet Max er vandaag vrolijk uit, tis lang geleden dat we hem zo hebben zien lachen." Is het commentaar dat van de tv komt. "Goh wat raar hoe kan hij nou ineens zo vrolijk zijn." Merkt Jessie op, Hailey geeft haar een stomp tegen haar arm. "Kappen nou hoor, we zijn hier om de race te kijken niet om mijn liefdes leven nog een keer te bespreken." Zegt ze daarna. "Sorry mamma." Grapt Jessie en ze focust zich dan weer op de tv. Als de race afgelopen is, is Max weer tweede geworden, Hailey ziet aan heel zijn houden dat hij hier flink van baalt. "Dat was spannend, jammer van de 2de plek maar volgende keer beter toch!" Zegt Dionne en ze staat op. "Wat ga jij doen dan?" Vraagt Jessie aan haar. "Nou ik vind het wel weer heel leuk geweest zo, morgen moeten we weer naar school ook, dus ik wilde eigenlijk wel een beetje naar huis gaan zo." "Lijkt me een goed plan meiden, ik moet zelf ook nog wat huiswerk af maken dus dat is geen probleem." Zegt Hailey en samen ruimen ze de rotzooi in de woonkamer op voor dat ze vertrekken. "Hey Hail succes met je huiswerk hé." Zegt Dionne en Jessie kucht door haar zin heen de naam van Max. Ze lachen allemaal en Hailey laat haar vriendinnen uit.
Als Hailey richting haar kamer loopt om de rotzooi daar op te ruimen loopt ze haar moeder tegen het lijf. "Leuk weekend gehad met de meiden?" "Ja zeker, we hebben erg gelachen." "En mag ik misschien vragen hoe het nu tussen jou en Max zit, ik hoorde jullie gisteravond ook al de hele tijd giechelen over hem?" "Ow Jessie heeft de hele avond op mijn telefoon met hem zitten flirten, dat is alles." "Alles?" "Voor nu is dat alles mam." "Nou vooruit dan maar, ik zal me mond wel houden als je vader zo belt." "Dankje mam, je bent een topper." Hailey geeft haar moeder een kus op haar wang en verdwijnt dan haar kamer in. Vlak voor dat ze helemaal klaar is met opruimen gaat haar telefoon weer af, het is Max weer, zo als elke keer na een wedstrijd, Hailey is nu nog nerveuzer om haar telefoon op te nemen na het gesprek op de app van gister, toch neemt ze zijn belletje aan. "Heey Max!" "Hailtje!" "Zo wat klink jij vrolijk voor iemand die weer 2de is geworden." "Ja ach ik ben vandaag is een goeie bui." "Ja ik zag het, zelfs op tv vonden ze dat je er een stuk vrolijker uitziet, hoe komt dat?" Hailey probeert een beetje naar informatie te vissen of het daadwerkelijk door hun gesprek van gisteravond komt "Goed gezelschap laat ik het daar op houden, maar weet je al of je over 2 weken bij de race bent?" "Ik krijg morgen mijn uitslag van mijn toets terug maar ik ga er vanuit dat ik die wel gehaald heb." "Ik hoop het voor je en stiekem hoop ik het ook voor mezelf, ik zou het echt super leuk vinden als je er bij kan zijn!" Ze heeft nog nooit iemand zo enthousiast gezien over haar komst. "Heb jij toevallig nog van Kelly gehoord, kan me voorstellen dat ze het niet echt leuk vind dat ik wel met jou praat en niet met haar." Hailey voelt haar schuld gevoel weer op komen na dat hij haar deze vraag heeft gesteld. "Ik heb niks tegen haar gezegd over ons contact als ik heel eerlijk ben, ik denk dat ze dat ook maar beter niet moet weten." "Nee dat lijkt me ook niet verstandig, maar ik dacht misschien heeft ze iets tegen je gezegd wat voor mij de keuze makkelijker maakt." "Je weet wat ik gezegd heb Max, altijd voor jezelf kiezen en doen waar je je goed bij voelt." Max lacht aan de andere kant van de telefoon. "Ik krijg nog elke dag berichten van haar ondanks dat ik heb gezegd dat ik tijd nodig heb om na te denken en naar mijn mening komen er steeds meer dingen bij voor dat ik die keuze kan maken." "Je moet het gewoon op je eigen tempo doen Max, maar ik moet nu gaan want ik moet er vroeg uit morgen, ik laat je wel even weten als ik de uitslag van de toets terug heb, doeg." "Is goed sterkte morgen en slaaplekker alvast, doeg!" Hailey legt hoofdschuddend haar mobiel aan de lader, ze snapt er helemaal niks meer van nu vraagt hij weer naar Kelly terwijl hij gister nog met haar aan het flirten was. Hailey besluit er niet meer aandacht aan te besteden dan ze nodig vind, ze raapt haar spullen voor school bij elkaar en gaat dan naar bed.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...