~30~

135 1 0
                                    

Max en Hailey genieten van hun tijd samen, zo als Max verwacht had krijgt Hailey via de sociale platformen veel aandacht, veel nieuwe volgers en iedereen wil alles van haar weten, er komen veel positieve berichten hun kan op maar soms zitten er ook mensen tussen die het er totaal niet mee eens zijn, ze vinden het te snel of ze zeggen dat ze hem van Kelly heeft afgepakt, in het begin had Hailey hier erg veel last van tot dat ze van Max leerde om hier mee om te gaan, maar vaak als de naam van Kelly valt voelt ze zich nog zo af en toe wel eens schuldig en mist ze haar wel. Hailey heeft de dag na haar feestje Kelly dan ook een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met haar gaat, ze had er niks bij verwacht en kreeg ook geen reactie van haar terug, het bericht bleef ongelezen en Hailey is dan ook door gegaan met leven, ondanks het gemis. Hailey is in de tussen tijd gaan rond kijken om te zien waar ze heen kan als ze na aankomend school jaar stage kan gaan lopen, ze zit met haar laptop aan de keukentafel bij Max en krabbelt wat aantekeningen in een schriftje dat naast haar ligt, ze kijkt op als Max langs loopt. "Lukt het allemaal lieverd?" Vraagt hij aan haar en gaat naast haar aan tafel zitten. Hailey mompelt wat onverstaanbaars. "Wat zeg je? Je moet even je pen uit je mond halen als je wat zegt." Hailey lacht en haalt haar pen uit haar mond. "Ik zei het lukt wel." Max lacht naar haar. "Ja dat zie ik." En wijst naar haar mond hoek. Hailey laat haar vingers langs haar mond glijden en ziet dan dat ze haar pen kapot heeft gebeten en lacht.

Als Hailey tegen het einde van de middag haar stage plek heeft gevonden slaat ze haar laptop dicht en loopt naar Max die op de bank tv ligt te kijken, hij ligt half te slapen en Hailey glimlacht zelfs als hij bijna slaapt is hij leuk denkt ze bij zichzelf. "Max, wat gaan we eten." Max komt wat moeilijk recht op zitten en wrijf even in zijn ogen. "Wat zei je? Ik lag bijna te slapen." Hailey laat zich naast hem op de bank vallen en herhaalt zich zelf. "Geen idee, we kunnen ook weer is uit eten gaan? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik te lui ben om vandaag iets zelf te doen." "Dat was me nog niet opgevallen vandaag." Grapt Hailey en ze lacht weer naar hem. Waarom moet ik elke keer zo dom lachen als ik bij hem in de buurt ben denkt ze dan, het is voor het eerst sinds hun relatie dat Hailey zich echt beseft dat dit echt is. "Hailey? Luister je wel." Hailey schud haar hoofd. "Nee ik was even uitgezoomd." "Ja dat had ik door waar zat je aan te denken." "Nee niks, niks." Zegt ze terwijl ze voelt dat haar wangen een beetje rood worden. "Hmm oké dan, rare fantasieën dus." "Hou op Max het is niks." "Tuurlijk niet, stiekem denk je aan mij zonder shirt en dat kan ik wel begrijpen." Grapt Max en hierdoor kan hij een stomp tegen zijn arm aan incasseren, beiden schieten in de lach. "Maar goed uit eten dus?" Vraagt Hailey dan. "Ja ik ken nog wel een leuke sushitent in de buurt." Hailey knikt goedkeurend. "Ik laat me wel verrassen, maar dan ga ik me nu wel even omkleden want zo kan ik natuurlijk niet naar buiten." Hailey wijst op haar pyjama waar ze de hele dag al in heeft gezeten en staat dan op om richting de badkamer te gaan om zich klaar te maken om weg te gaan. 

Als Hailey onder de douche staat maakt Max een reservering bij een sushitent in de buurt als hij naar boven wil lopen om zich om te kleden ziet hij de telefoon van Hailey af gaan en het nummer van Kelly verschijnen. Laat hij daar nou net geen zin in hebben deze avond, het maakt hem ook even niet uit of het over iets goeds gaat of niet hij besluit zonder er bij na te denken haar inkomende telefoontje weg te swipen en de melding weg te halen, hij zal het later wel tegen Hailey zeggen ze zal het vast wel begrijpen. Max loopt door naar boven om zich ook om te kleden.  Als Hailey uit de badkamer komt staat Max al op haar te wachten om weg te gaan, Hailey draagt een mooie zwarte jurk en Max een blauwe spijkerbroek met een wit shirt. "Je ziet er prachtig uit Hail." Zegt Max terwijl hij haar van top tot teen bekijkt. "Dankjewel jij mag er anders ook wel wezen zo." Hailey geeft hem een knuffelen en Max ruikt haar parfum ze heeft dezelfde op als toen ze een paar maanden gelden hier kwam voor Penelope. Max slaat zijn arme om haar middel en ze kijken elkaar even aan. Hailey voelt dan Max zijn lippen zacht tegen die van haar aankomen en ze zoent hem terug. Als hij haar lost laat voelt hij zich goed. "Zullen we maar gaan dan, voordat we hier de hele avond blijven staan?" Grapt hij en hij pakt haar hand vast om naar de auto te lopen. Aangekomen bij de auto opent hij de deur voor haar en laat haar instappen, Hailey giechelt als hij de deur van de auto dicht doet en zelf ook instapt. "Wist je dat je echt mooi bent als je zo lacht?" Zegt Max als hij ingestapt is. Hailey bloost "Dankjewel." Zegt ze dan terwijl ze dit nog steeds niet echt gewend is. Max start de auto en rijd het terrein van zijn huis af richting het restaurant. Hailey is de hele rit gefocust op Max en totaal weg gezonken in haar gedachten, ze voelt zich gelukkiger dan ooit en alle vlinders in haar buik maken overuren. De rit duurt ongeveer een uurtje, ze komen aan bij een klein redelijk rustig sushitentje, het ziet er gezellig uit en het is dan ook voor de eerste keer dat ze samen ergens heen gaan dat er geen mensen zijn die hun herkennen. Ze krijgen een mooie tafel bij het raam toegewezen en bestellen alvast wat te drinken en bekijken rustig de menu kaart. Beiden hebben het goed naar hun zin. "Eindelijk een keer een rustige avond zonder gezeur." Zegt Hailey. Max glimlacht. "Ow Hailey ik wilde je vragen of je misschien binnenkort mee zou willen gaan naar mijn moeder, ik heb haar al een tijdje niet meer gezien en het lijkt me leuk als jullie elkaar een keer kunnen ontmoeten." "Ja lijkt er me erg leuk." "Dat is echt top, ja me vader had je al is gezien, die spreek ik bijna dagelijks dus die weet al lang wie je bent." "En je moeder weet dat niet na al dat gezeur online?" Lacht Hailey. "Ja daar heb je een punt, maar ja snapt wat ik bedoel." Hailey knikt. Max rekent later de rekening af en ze lopen weer richting de auto, onderweg naar de auto komen ze een paar fans tegen die graag op de foto willen, Max gaat met ze op de foto en ze vervolgen daarna weer hun weg naar de auto. In de auto kijkt Hailey op haar mobiel en ziet dat ze een appje gemist heeft.


In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu