Met een vaartje snelde Hailey richting haar vriendin. "Wat ben ik blij jou te zien, kom weg hier!" Hailey trekt Jessie mee naar binnen voordat ze antwoord kan geven, onderweg naar de kluisjes komen ze Dionne ook tegen en die wordt ook mee getrokken door Hailey. "Wat is er nou aan de hand Hailey." Vraagt Jessie als ze eenmaal bij de kluisje aan komen. "Is het echt zo raar allemaal dan?" Haar vriendinnen kijken haar wat moeilijk aan. "Ja dat ik een relatie heb met Max Verstappen!" Meteen kijken er een aantal leerlingen hun kant op en beginnen te smoezen. "Ja Hailey dat is raar voor de mensen die jou niet kennen zo als dat wij jou kennen, niemand hier wist dat jij de dochter was van de team baas van Red Bull tot dat het vandaag overal op internet stond, je hebt jezelf altijd op de achtergrond gehouden en nu wil iedereen alles van je weten." Zegt Dionne. "Ben ik blij dat dit schooljaar dan bijna voorbij is, volgend jaar is iedereen mij vast wel weer vergeten." Jessie en Dionne lachen om haar uitspraak.
Het is vrijdagmiddag en Max is onderweg naar Christian voor wat werkoverleg, vandaag is de dag dat Hailey ook haar uitslag van haar examen krijgt, hij heeft er net zal zij een goed gevoel over. Als hij aankomt bij haar thuis staat haar auto niet op de oprit, een gevoel van teleurstelling bekruipt hem toch een beetje ondanks dat hij hier is voor zakelijk dingen had hij gehoopt haar wel nog even te kunnen zien vandaag. Hij stapt uit en belt aan Geri doet open, groet hem vriendelijk en laat hem dan binnen. "Christian moest even snel heen en weer rijden met Hailey voor onderhoudt aan haar auto, ze zullen zo wel terug zijn, hij had verwacht wel eerder al terug te zijn, wil je wat drinken ondertussen?" Zegt ze als hij voorbij gelopen is. "Ja is goed doe maar een cola, zijn ze allang weg dan?" "Uurtje of 2 ondertussen, denk dat hij zich weer heeft laten overhalen om naar de supermarkt te rijden voor haar." Beide lachen ze allebei wetend dat Christian alles doet voor Hailey als ze maar even lief kijkt. Max en Geri zitten gezellig met elkaar te praten als ze de voordeur dicht horen gaan en de gang zich vult met dames stemmen. "Niet alleen de supermarkt dus." Grapt Max naar Geri en ze lacht om zijn grap. Druk pratend met elkaar komen ze binnen lopen met Christian achter zich aan die Max een blik geeft alsof hij om hulp wil vragen. Vrolijk en opgewekt groeten de dames Geri alsof het hun eigen moeder is, ze vallen stil als ze Max zien zitten. "Wat hebben jullie nou ineens?" Vraagt Hailey die Max nog niet eens heeft opgemerkt door de drukte van de gespreken. "Nee ik zie het alweer ik ben weer niet interessant genoeg." Zegt Max en Hailey glimlacht bij het horen van zijn stem. "Hey wat doe jij nou hier!" Zegt ze vrolijk en loopt naar hem toe voor een knuffel. "Ik had een afspraak met je vader, maar die was er niet omdat jij hem zo te zien heel de stad heb door laten rijden." Max geeft haar kus. "Ahw so cute!" Zegt Jessie, zij en Dionne staan te kijken alsof ze net een puppy uit het asiel hebben gered. "Waarom moest ik iedereen ophalen eigen Hail?" Vraagt Christian dan aan haar. "Omdat wij een feestje gaan vieren dus maak de logeer kamer maar klaar want wij zijn tot de verbazing van Jessie allemaal geslaagd voor ons examen!" Roept Hailey. "Dat verklaard meteen de flessen drank achter in de auto." Lacht Christian. Iedereen feliciteert de meiden en samen met Geri gaan hun daarna dan ook aan de slag om voor de avond alles klaar te zetten voor een feestje.
Christian en Max hebben eerst voor de dames de boodschappen naar binnen gebracht en zijn daarna gevlucht naar zijn kantoor. "Vrouwen." Zucht Christian dan met een lach als hij de deur achter zich dicht doet. "I know right." Ze lachen en komen dan snel ook weer ter zaken wat ook de rede van Max zijn bezoek was vandaag. "Dus ik zat te denken als ze deze tactiek gewoon een kans geven dan moet het was wel goed komen aankomend seizoen." Max knikt instemmend. "Zo dat is weer genoeg werkoverleg voor vandaag, biertje Max?" Vraagt Christian die naar zijn eigen mini koelkast loop in de hoek van de kamer. "Ja is goed, ik heb zo'n idee dat ik hier nog wel een tijdje ben." "Ik ga er vanuit dat je je hele levens verhaal aan Jessie mag vertellen en dat Dionne je nog een paar keer zal waarschuwen dat als je Hailey wat aan doet dat ze je weet te vinden, leer mij die meiden kennen die weten alles van elkaar, zeker sinds dat Hailey geen contact meer heeft met Kelly hoor ik hun dagelijks over de telefoon." Max lacht om zijn uitspraken, wetend dat hij waarschijnlijk wel gelijk gaat krijgen, hij heeft wel eens foto's van Jessie en Dionne gezien en hij weet dat Hailey veel met hun belt en appt maar hij had ze nog nooit in het echt gezien. Christian geeft hem een biertje aan en gaat dan weer bij hem aan de tafel zitten. "Hey maar nu we toch nog even van de rust kunnen genieten er zijn een paar dingen waar ik eigenlijk een beetje mee zit." Gooit hij dan op. "Wat is er dan?" Vraagt Max. "Het gaat voornamelijk over Hailey." Max knikt en laat hem verder praten. "Kijk ik als haar vader wil natuurlijk het beste voor haar en zo ver ik kan zien heeft ze dat nu, maar toch zou ik haar vader niet zijn als ik toch even zou pijlen wat jij voor haar toekomst te bieden hebt." Christian probeert Max zo streng en vaderlijk mogelijk aan te kijken maar dit lukt hem niet zo goed. Max lach en begint met praten. "Ik wil over een tijdje wel aan haar vragen of ze misschien mee wil naar mijn moeder, die heb ik zelf ook al weer een tijdje niet gezien, mijn vader heeft ze ontmoet bij de laatste race ook al denk ik dat niemand daar meer iets van herinnerd dus daar wil ik ook wel weer keertje heen, samen met Hailey natuurlijk." "Ja dat is het kleine plaatje dat je beschrijft maar de verder toekomst?" "Uhm... Ja lastig daar nu echt een goed antwoord op te geven, begrijp me niet verkeerd ik hou echt van haar, ze maakt me blij en ik geniet elke dag van haar, dus ja ik zat er wel aan te denken om...." Christian onderbreek hem. "Luister Max er gaat zoveel onzin aankomen de aan komen weken nu de media op jullie dak zit, ik wil niet dat je haar hierdoor zal laten vallen, ik weet zeker dat ze het hier moeilijk mee gaat kregen, Hailey wilde nooit op de voorgrond zijn nu is ze dat ineens wel dus let alsjeblieft een beetje op haar, maar ga verder." Max is even stil en zoekt zorgvuldig zijn woorden uit. "Ik denk dat als we zo door blijven gaan de drukte van de media er weer af is dat ik het wel erg leuk zou vinden, met goedkeuring natuurlijk dat ze misschien bij mij zou kunnen komen wonen." "Mijn zege heb je en daarbij die van Geri ook, maar doe het rustig aan en zorg goed voor haar." Beiden slaan hun laatste slok bier achterover en besluiten zich dan weer bij de dames te voegen voor het avond eten.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...