Max heeft Hailey na nog een paar uur samen te hebben gefeest naar haar kamer gebracht, vlak voor dat ze naar binnen ging hebben ze nog gezoend en is Max daarna doorgelopen om bij Daniel nog aan te kloppen om zijn verhaal te doen, Daniel begreep erg weinig van het dronkenmans taaltje dat Max nog kon uitbrengen, wel begrijp hij dat hij had gezoend met Hailey. Daniel heeft daarna Max naar zijn kamer gebracht en hem in bed gelegd, Max was binnen een paar minuten al knock-out en zelf liep Daniel met een glimlach al hoofdschuddend terug naar zijn eigen kamer. Als Max de volgende ochtend wakker wordt heeft hij onwijze hoofdpijn, hij pakt zijn mobiel van zijn nachtkastje en kijkt naar de tijd, het is half 11. Ook ziet hij weer 3 gemiste oproepen van Kelly, bij het zien van haar naam herinnerd hij zich weer wat er gisteravond is gebeurt, hij heeft met Hailey gezoend. Met een beetje dubbel gevoel besluit hij om dan toch maar weer contact op te nemen met Kelly en druk haar naam in bij zijn contacten en belt haar, zijn telefoon gaat 3x over en Kelly neemt dan ook vrijwel meteen op. Kelly klinkt super blij om Max weer te spreken, alleen Max zelf klinkt wat minder enthousiast om haar weer te spreken. "Kel ik denk dat we even moeten praten." "Ja dat weet ik en ik wil zeggen dat ik spijt heb van alles wat ik gedaan heb de laatste tijd is was jaloers op jou en Hailey en ik snap ook heel goed dat je me even niet meer wilde spreken, toen ik jullie gister op tv zag, zag ik hoe goed jullie bevriend zijn geraakt en daar heb ik respect voor." Max krijgt er geen woord tussen en voor dat hij het weet heeft hij met haar afgesproken samen naar het FIA gala te gaan. Wat verslagen hangt hij zijn telefoon weer op, hij was het gala allang weer vergeten, maar veel andere keuze heeft hij nu niet meer, dit is dan ook echt de laatste keer dat hij het uitstelt wat hij wil zeggen tegen Kelly.
Hailey wordt wakker tegen 12 uur aan en voelt zich niet zo lekker, ze kan zich niet meer herinneren hoe laat ze naar bed is gegaan, ze kan zich alleen herinneren dat ze gezoend heeft met Max, snel pakt ze haar mobiel onder haar kussen vandaan en opent haar app, blijkbaar heeft ze gisteravond nog dronken met haar vriendinnen geappt en hun al op de hoogte gebracht van wat er gisteravond is gebeurt, ze leest hun gesprek terug en ze krijgt een appje van Kelly binnen. "Hey schat, wat was er gister dat ik je moest appen." Hailey voelt haar hart sneller gaan kloppen, ze weet nu ook weer dat ze gister heeft gezegd tegen Max dat ze zelf eerst aan Kelly wilde vertellen dat ze verliefd op hem is, Hailey weet dat zij hiermee waarschijnlijk haar hele vriendschap op het spel zet maar ze wil zo graag met Max zijn dat het haar niet meer kan schelen, ze weet dat Kelly sowieso boos op haar zal zijn maar ze kan er ook niks aan doen dat het zo gelopen is. "Hey Kel, ik moet je wat vertellen en ik weet dat je hier waarschijnlijk heel boos om gaat worden maar ik loop er nu al een paar maanden mee en ik kan het niet meer verbergen, dit zal ook denk ik het einde van onze vriendschap betekenen en daar geef ik je dan ook groot gelijk in." "Jeetje dit klinkt heftig, vertel het maar wat is er aan de hand?" "Het spijt me oprecht dat ik je dit nu pas vertel maar ik ben er ook pas een paar weken zeker van dat ik gevoelens heb voor Max, het spijt me oprecht maar ik kan er echt niks aan doen." Het berichtje van Hailey blijft een goeie 15 minuten op gelezen staan voor dat ze eindelijk een berichtje terug krijgt van Kelly. "Ik ben blij dat je eerlijk met me bent, ondanks dat het je misschien wat langer heeft gekost de moed te verzamelen om het tegen mij te vertellen, Hailey ik ben ook niet blind en ben niet voor niks je beste vriendin, ik heb dit natuurlijk allang aan je gezien, ben ik boos? Misschien, ik weet zelf ook niet zo goed hoe ik hier op dit moment op moet reageren vandaar dat het even duurde voor dat ik ook echt antwoord kon geven. Ik heb zelf even de tijd nodig om dit te laten bezinken, het kan dan ook zijn dat je even een tijdje niks meer van mij hoort, wel wil ik je bedanken dat je er wel bent geweest voor Max in zijn laatste race, er zij nu wat dingen waar ik echt even over na moet gaan denken en je hoort dan weer van me." Hailey leest het appje nog een paar keer en legt haar mobiel weer neer en maakt zich klaar om te gaan douche, vandaag reist ze weer terug naar huis, ze is blij dat ze weer naar haar moeder kan en dat ze even met haar kan praten, ze geeft altijd goeie adviezen.
Weer gaat de telefoon van Max en weer ziet hij een inkomende oproep van Kelly, verbaast neemt hij op en Kelly begint meteen te vertellen over Hailey, Max verdedigt haar en dat valt bij Kelly op dit moment helemaal niet goed in haar straatje en boos hangt ze hem weer op. Max hijst zichzelf uit bed en stapt onder de douche zijn hoofd maakt nu wel weer overuren. Hailey is tenminste eerlijk geweest met Kelly in tegenstelling tot hij zelf, hij moet nu echt eerlijk gaan zijn want dit is niet eerlijk tegen over Hailey. Als Max zich heeft aangekleed loopt hij naar de kamer van Hailey en klopt aan, Hailey doet open en zodra hij haar ziet krijgt hij weer vlinders in zijn buik. Haar haren zijn nog nat van het douche en haar koffer ligt op bed, ze laat hem binnen en gaat weer verder met inpakken. "Goedemorgen Hail." "Goeiemiddag Max." "Is het alweer middag?" "Helaas wel ja, ik ga zo met mijn vader weer naar het vliegveld, dan ga ik weer richting huis, ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik weer naar huis kan." Max kijkt haar wat droevig aan. "Nee niet dat ik het niet leuk heb gehad met jou maar ik mis me moeder ook wel weer." Hailey klapt haar koffer dicht als ze al haar spullen er in heeft zitten en trekt die van het bed af, als ze naar de deur wil lopen om de koffer daar neer te zetten pakt Max haar hand weer vast. "Is er iets?" Vraagt ze aan hem. Max zegt niks en trekt haar naar zich toe om haar een knuffel te geven. "Ik ga je missen de aankomende week." Fluistert hij. "Ik jou ook." Max laat haar weer los en ze staan elkaar wat verslagen aan te kijken. "Ik heb het tegen Kelly gezegd." "Ik weet het ze belde me, ik proberend je nog te verdedigen maar toen werd ze boos en heeft ze me opgehangen. Ook heb ik haar beloofd ik met haar naar het FIA gala ga." Hailey kijkt hem een beetje raar aan. "Sorry, ik beloof je dat ik daarna echt met haar ga praten, maar dat doe ik liever als ik weer thuis ben, dan spreek ik haar face to face dan dat ik dit via de telefoon moet doen." Hailey snapt hem wel maar erg blij is ze niet.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...