~22~

183 1 0
                                    

Voor dat Hailey wil gaan slapen besluit ze nog even haar dagboek erbij te pakken, deze is niet mee geweest naar Abu Dhabi en heeft ook daarna nog een tijdje in de la van haar bureau gelegen maar nu voelt ze toch weer dat ze even moet schrijven. Hailey slaat het boekje open en leest haar gedachtes van een paar weken terug nog een keer, het laatste dat ze heeft geschreven is voor dat ze weg ging en voor dat ze met Max had gezoend. "Ik weet nu zeker dat hij mij leuk vind, ook weet ik zeker dat mijn vriendschap met Kelly voorbij is, ik vind het moeilijk om zelf een keuze te maken en snap nu ineens heel goed hoe Max zich de afgelopen weken heeft moeten voelen, hoe graag ik ook mijn toekomst met hem zie vind ik het moeilijk om te beseffen dat ik mijn beste vriendin of moet ik nu zeggen mijn ex beste vriendin nooit meer ga zien en daarbij dus ook Penelope in mijn leven moet gaan missen. Iedereen om mij heen is support ons wel en die gedachten is wel fijn, wel verheug ik me op het weekend en om wat duidelijkheid te creëren of Max en ik nu samen willen zijn en of we dit ook naar buiten brengen, ik wil het zelf even rustig aan doen en niet meteen alle aandacht op ons hebben en zeker niet als het nieuws van de break-up tussen hem en Kelly ook nog niet naar buiten is gebracht." Hailey voelt zich na het schrijven in haar dagboek weer wat beter en legt haar boekje en pen weer weg en valt dan in slaap, als ze later begint te dromen heeft ze een boze droom.

Daar staat Kelly ze kijkt Hailey boos aan, ze komt op haar aflopen en Hailey doet van schrik een stap achter uit. Kelly begint tegen haar te schreeuwen. "Ik dacht dat ik jou wel kon vertrouwen, maar niks blijkt minder waar te zijn, ik had het moeten weten dat ik je nooit alleen had moeten laten met Max, mijn eigen beste vriendin die mijn vriend afpakt!" "Ik heb niemand afgepakt, hoe kon ik nou weten dat hij mij ook leuk zou vinden?" "Je hebt hem altijd al wat gevonden, geef het maar gewoon toe Hailey, dan kunnen we deze drama ook weer achter ons laten en kan ik door met mijn leven samen met Penelope. Ow ja en die zie je dus ook niet meer, jammer dat ik haar moet vertellen dat mamma haar beste vriendin er vandoor ging met haar vriend, dus ze nu weer geen vader heeft." "Je doet nu alsof alles mijn schuld is maar denk je niet dat je zelf hier ook aan heb meegewerkt door hem weg te duwen en constant maar jaloers op iedereen te zijn die hem dan ook maar aankeek?" Hailey krijgt een duw van Kelly struikelt over een steen die achter haar ligt, ze valt achterover en raakt met haar hoofd hierdoor de grond heel hard, alles voor haar ogen wordt zwart en op het moment dat ze haar ogen weer open doet is het eerste dat ze ziet het gezicht van Max, zijn ogen zijn rood en het ziet er uit alsof hij heeft gehuild. Hailey probeert wat uit te brengen maar dat lukt haar niet, dan pas beseft ze dat ze in het ziekenhuis ligt, ze probeert haar infuus uit haar arm te trekken maar Max houdt haar tegen. "Laat dat maar zitten, dat zal je nog wel een paar dagen nodig hebben." Ze kijkt hem niet begrijpend aan, ze probeert dan haar hoofd te bewegen en merkt dat ook dit moeilijk gaat, ze brengt haar hand naar haar hoofd en voelt een verband zitten.

Hailey schrikt uiteindelijk wakker uit haar droom en alle haar kledingstukken plakken aan haar lichaam vast, ze kijkt op haar wekker het is 5 uur, ze stapt uit bed en loopt naar de badkamer, ze bekijkt zichzelf in de spiegel en komt tot de conclusie dat ze er best slecht uit ziet, is dit al langer zo? Haar gezicht is ingevallen en haar haren zitten alle kanten op, ze zet de kraan aan en maakt een kommetje van haar handen en laat het koude water er inlopen brengt dan haar gezicht naar beneden en gooit wat water in haar gezicht, ze droogt haar gezicht af en kamt haar haren, dat is al een hele verbetering, ze pakt haar tandenborstel en poets haar tanden, ze verwacht niet dat ze nog inslaap gaat vallen. Als ze klaar in de badkamer gaat Hailey weer terug naar haar slaapkamer waar ze haar dagboek er weer bij pakt en begint te schrijven over haar droom, op dit moment heeft ze er wel spijt van dat ze toch niet bij Max is gebleven, dan had ze hem nu kunnen wakker maken dan had ze iemand gehad om mee te praten, als ze na een tijdje klaar is met schrijven legt ze het boekje weer weg en pakt haar mobiel, tot haar verbazing heeft ze wat gemiste appjes van Kelly, met trillende handen opent ze deze. "Lieve Hailey, ten eerste sorry voor alles wat je hebt moeten mee maken, ten tweede wil ik je vertellen dat ik misschien iets minder heftig had moeten reageren, maar ik was op dat moment echt heel boos, ik weet dat jij te verlegen bent om ooit zelf de eerste stap te hebben moeten zetten, zo ben je nooit geweest, dus ik vond het meer als terecht dat ik dat glas water over hem heen heb gegooid en dan mag hij blij zijn dat alleen bij water is gebleven. Ik wilde je even zeggen dat ik weet dat jij er niks aan kan doen dat je gevoelens er voor hebben gezorgd dat je eindelijk ooit een keer voor je zelf hebt gekozen moedig ik alleen maar aan, alleen jammer dat het nou uitgerekend bij mijn vriend moest zijn is alleen een beetje jammer, verder gun ik je al het geluk in de wereld maar ik denk dat het voor ons het beste is als ook wij even geen contact meer hebben, het spijt me dat ik het via deze weg moet doen en dat je geen afscheid hebt kunnen nemen van Penelope, maar voor nu is dit voor tijdelijk tot ziens." Hailey leest het bericht en de tranen rollen over haar wangen. Ze weet niet zo goed wat ze hier op moet reageren en stuurt haar andere vriendinnen een appje of ze vanmiddag even langs kunnen komen.

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu