~2~

206 2 0
                                    

Als Hailey eenmaal diep in slaap is begint ze te dromen een droom die begint als een normale droom die uiteindelijk een stuk anders afloopt dan dat ze had gehoopt. 

Het is een mooie zomerse dag en Hailey zit aan de rand van het zwembad bij Kelly thuis, Penelope ligt net op bed voor haar middagdutje en Kelly komt aanlopen met 2 glazen wijn. "Zo ze slaapt eindelijk, even wat tijd om bij te kletsen want ik heb je al zo lang niet gezien." Zegt Kelly terwijl ze Hailey een glas aanreikt, Hailey pakt het glas aan van Kelly terwijl ze haar voeten door het water van het zwembad laten bewegen. Kelly komt naast haar zitten en laat haar voeten ook in het zwembad zakken. "Hoe gaat het nu met je? En moet je opleiding? " Vraagt ze geïnteresseerd. "Ja met mij gaat het wel goed, school is zwaar maar zeker de moeite waard, als je ziet wat je er voor terug krijgt van die kinderen dan maakt dat je dag weer helemaal goed." Zegt Hailey en ze neemt een slok van haar wijn. "Ik hoor een maar aankomen." "Nee nee helemaal niet." Verdedigt Hailey zichzelf, ze wil haar beste vriendin niet lastig vallen met het feit dat ze in de knoop zit met haar gevoelens en zeker niet omdat die gevoelens die zij heeft voor haar vriend zijn, nee Hailey kijkt wel uit. "Als er iets is kan je het mij altijd vertellen, dat weet je toch?" "Ja dat komt wel goed maar er is niks, hoe is het verder met jou? En waar is Max?" "Hmm ja met mij kan het wel beter, ik heb het idee dat Max en ik een beetje uit elkaar groeien, hij is op dit moment waarschijnlijk weer aan het bellen met je vader of iemand anders van Red Bull, soms ben ik het best wel zat dat alles alleen maar over racen kan gaan." Met die woorden gehoord te hebben voelt Hailey haar hart een sprongentje maken, het gaat niet goed tussen hun, zou dat betekenen dat ze misschien uit elkaar gaan en zou ik dan kans maken, denkt ze meteen. 

Het ene moment vervaagt in het ander en Hailey voelt zichzelf omdraaien in haar slaap en ze droomt ook meteen wat anders. 

 Hailey loopt  de trap op naar de kamer van Penelope, Kelly is boodschappen doen en heeft haar gevraagd om even op te passen zolang Max nog druk bezig is. Als Hailey de kamer van Penelope inloopt ziet ze dat het meisje nog ligt te slapen, wat zijn kinderen toch schattig als ze zo lief liggen te slapen, Hailey trekt het dekentje van Penelope recht en draait zich dan om en loopt de kamer uit, zachtjes doet ze de deur achter haar dicht, zodra ze zich weer omdraait schrikt ze zich rot van Max die ineens achter haar staan. "Sorry ik wilde je niet laten schrikken, waar is Kelly?" Zegt hij vervolgens. "Ze ging even naar de winkel, ze zal zo wel terug zijn, ze had gevraagd of ik even wilde oppassen zolang jij nog bezig was." "Lief van je dat Kel altijd zo op je kan rekenen." Max kijkt Hailey voor haar gevoel net iets te lang aan en ze voelt dat haar wangen rood worden. "J-j-ja dat doe je nou eenmaal als je beste vriendinnen bent." Hailey stottert en probeert eigenlijk zo snel mogelijk weer naar beneden te gaan om aan het zwembad te gaan zitten. "Ik uhm, ik ga weer naar beneden, het is veelte mooi weer om binnen te blijven plakken." Weer komt ze moeilijk uit haar woorden en zonder nog op antwoord van Max te wachten loopt ze in versneld pas de trap weer af en naar buiten. "Je bent toch niet bang voor mij hé?" Het is de stem van Max die Hailey weer doet omkijken. "Nee, nee helemaal niet, integendeel zelfs." "Het lijkt anders de laatste tijd wel zo, je weet namelijk niet hoe snel je weg moet zijn als ik je buurt kom." Zegt Max terwijl hij weer in de richting van Hailey komt lopen. "Nee dat is het niet Max, maar sommige dingen kunnen maar beter niet gezegd worden, het is beter dat ik dat voor mezelf hou." Max kijkt Hailey nu onderzoekend aan en ze wordt hier aardig nerveus van. "Wil je alsjeblieft niet zo naar me kijken." "Hoezo kan je daar ook al niet tegen?" "Kun je dit onderwerp laten varen alsjeblieft, ik kan het gewoon niet zeggen wat er aan de hand is omdat ik dat niet kan maken tegenover mijn beste vriendin oké?" Max loopt lang haar heen en gaat aan de rand van het zwembad zitten waar zij net ook zat, zonder wat te zeggen gaat Hailey naast hem zitten.

Bij de volgend keer dat Hailey zich in haar slaap omdraait is haar droom dan ook volledig omgeslagen.

Hailey beweegt haar voeten weer langzaam door het water van het zwembad en staart het water in. "Ik weet al wat het met jou is!" Hailey kijkt Max met een vragend blik aan. "Kelly heeft jou natuurlijk weer wat over mij verteld." "Ik zou niet weten wat Max." "Ow nee dus je bent ook niet verbaast als ik ineens dit doe?" "Wat doe?" Voor dat Hailey er zelf erg in heeft voelt ze de lippen van Max tegen die van haar aan komen, ze voelt zich geweldig tot dat ze enkele seconden later de stem van Kelly achter zich hoort. "Zie je nou wel Max, zie je nou wel dat ik gelijk had, ik zei het toch dat je verliefd was op Hailey en jij maar ontkennen de hele tijd! En van jou Hailey had ik ook wel beter verwacht, dit kan je toch niet toelaten, ik ben je beste vriendin! Hoe lang is dit al gaande?!" Kelly blijft vragen hun kant op vuren maar Hailey weet nergens antwoord op te geven aangezien zij net zo verbaast is als Kelly zelf. Als Kelly boos op Hailey en Max af komt lopen en ze haar hand op tilt om Max een klap te geven spat de droom uiteen.

Bezweet wordt Hailey wakker van het geluid van haar wekker, ze moet met iemand over haar gevoelens gaan praten want dit kan zo niet langer, misschien is er iemand op school die ze kan vertrouwen om een geheim te houden. 

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu