Het is vroeg op de zaterdagochtend als Geri door het huis loopt om de vuile vaat op te ruimen, ze loopt naar de kamer van Hailey om te kijken of die nog bekers heeft staan wat meestal wel zo is, ze opent de kamer deur en ziet meteen een glas op haar nachtkastje staan. Als ze het glas wil oppakken valt haar oog op het dagboek van haar dochter, ze pakt in plaats van de het glas het boek van het kastje af en twijfelt of ze deze wel wil open maken, het is natuurlijk wel een privé iets van haar kind, maar ze maakt zich de laatste paar weken zorgen om haar gezondheid. Geri gaat op het bed zitten laat het dan toch de kaft open. op de eerste bladzijde staat er met grote letter 'WAAROM NOU HIJ!' Geschreven, Geri kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en sla de bladzijde om, er staat een datum aan de bovenkant geschreven, dit is na het weekend geweest dat ze mee is gegaan naar België, Geri leest zinnen zoals 'Dit kan ik niet maken tegenover mijn beste vriendin.' en 'Ik kan dit niet langer verbergen.' Vlug bladert ze door de bladzijdes en binnen een paar minuten is het haar heel duidelijk dat haar dochter verliefd is gewordt op Max. Ze kan zich zelf wel voor haar hoofd slaan dat haar dit niet veel verder was opgevallen. Nu snapt ze ook waarom ze niet tegenstribbelend toen haar vader haar vroeg om mee te gaan naar de laatste wedstrijd van het seizoen. Ze doet het dagboek dicht en legt hem terug op de plek waar ze hem vandaan heeft gehaald. Ze als het wel stil houden tegen over Christian, ze had het zelf ook niet mogen weten dus tot dat Hailey er zelf mee komt zal ze dan ook maar doen alsof ze van niks weet.
Bij Hailey voorloopt het weekend totaal niet als gehoopt, Kelly cirkelt als een havik om haar en Max heen als ze samen een keer lachen. Hailey maakt zich zorgen om haar beste vriendin maar snapt ook heel goed waar Max mee loopt, Hailey probeert haar aandacht dan ook zoveel mogelijk te richting op Penelope, het meisje is gek op Hailey ondanks dat ze haar naam nog steeds niet kan uitspreken. "Elie kijk!" Penelope zwaait me een autootje in de lucht en Hailey lacht naar haar, wat moet het vervelend zijn voor z'n klein meisje om in een korte periode al zoveel mee te hebben moeten maken, denkt Hailey dan ineens, stel dat Max echt weg gaat bij Kelly, dan zit het meisje weer zonder vader. Hailey probeert hier zo min mogelijk aan te denken en hurkt naast Penelope neer, meteen krijgt ze de auto in haar handen gedrukt en moet ze samen met haar spelen, eigenwijs is ze wel want ze weet precies hoe ze Hailey moet bespelen. Van binnen hoort ze weer geruzie komen en niet veel laten slaat de voordeur dicht en ziet Hailey, Max in zijn auto stappen en weg rijden, Kelly komt naar buiten lopen en gaat aan de rand van het zwembad zitten. Hailey staat op en loopt naar haar toe. "Alles oké?" Stomme vraag natuurlijk bedenkt ze zich dan tuurlijk gaat het niet oké. "Hij draait wel weer bij en dan komt hij vanzelf wel weer terug." Zeg Kelly nuchter. Maar niks is minder waar, als Hailey tegen het einde van de zondag aan met haar koffer bij de auto staat is Max nog steeds niet terug. "Weet je zeker dat je het wel alleen red?" "Ja ga nou maar, ik zal hem wel appen dat het goed is en dat ik me misschien niet zo had moeten gedragen." Hailey neemt afscheid van haar en Penelope en stapt vlug haar auto in en rijdt weer richting huis.
Hailey zit in de auto rustig naar muziek te luister als het geluid van de radio wordt onderbroken daar haar mobiel, het nummer van Max verschijnt in beeld en Hailey twijfelt even om deze op te nemen, het is niet helemaal eerlijk tegen over Kelly, maar ze wil Max graag helpen, na dat haar mobiel een paar keer is af gegaan valt de stilte terug in de auto. Hailey zet haar auto snel aan de kant van de weg, ze sluit haar carkit aan en ze belt Max terug terwijl ze de auto weer de weg op rijdt. Het duurt even voor dat Max opneemt maar als hij opneemt is het eerste dat je van hem hoort sorry. "Sorry waarvoor?" "Ja gewoon dat je dit hebt moeten mee krijgen, het was niet helemaal de bedoeling dat het zover uit de hand zou lopen, maar ik moest gewoon echt even weg, Kelly snapt me soms niet en ze is jaloers op dat jij mij wel begrijpt, het is heel simpel jij bent niet bezig met de wereld van racen en zij zit er midden in en dat bootst de afgelopen tijd heel erg." "Maak je niet te druk om mij Max maar denk vooral aan jezelf dat is het belangrijkste wat ik je kan mee geven, mijn vader had ook graag gewild dat ik meer interesse had in zijn werk maar ik hou van kinderen en daarom heb ik voor mezelf gekozen." "Ik ga er even heel goed over na denken wat ik nu precies zelf wel, dankjewel Hailey dat ik even met je heb kunnen praten, je weet altijd precies het goeie tegen me te zeggen." "Geen probleem Max en als er iets is weet je me nummer te vinden, hou je goed, ik ben nu bij huis dus ik ga je ophangen, ik spreek je snel weer! Doeg!" "Doei Hailey." Ze hangt de haar mobiel op en koppelt de carkit af voor dat ze de auto uitstapt.
Voor dat Hailey haar sleutel in de deur heeft gedaan wordt deze door haar vader al open gedaan. "Dag lieverd, ik zag je toevallig aan komen rijden, heb je een leuk weekend gehad?" Hailey geeft haar vader een knuffel en zucht. "Dat klinkt niet heel erg positief. Wil je er over praten?" "Ja en nee, aan de ene kant wil ik heel graag vertellen wat ik heb mee gemaakt dit weekend en aan de andere kant is het niet aan mij om dit verhaal bij je neer te leggen." "Wil je anders gewoon even gezellig een kopje koffie drinken met je oude heer?" "Ja dat is goed, ik kom er zo aan even mijn spullen op bergen." Hailey loopt met haar koffer door naar boven pakt daar haar spullen uit, ze zit nog een tijdje op haar bed en speelt met het hangertje van haar ketting, als je naar de hanger kijkt moet ze terug denken aan dat Max deze vast had en hij zo dichtbij haar stond dat ze zijn adem tegen haar wang voelde komen, de gedachten hier aan alleen al toveren een lach op haar gezicht. Ze wordt uit haar gedachten opgeschrikt als haar vader haar roept dat de koffie klaar is, ze laat de hanger weer los en loopt weer terug naar beneden.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...