De tijd gaat sneller voorbij als dat Hailey verwacht had voor dat ze het weet is ze weer thuis aan staat ze haar laatste spullen te pakken om te verhuizen, haar ouders reageerde er heel goed op een ook haar vriendinnen waren heel blij voor haar en hebben haar geholpen met haar spullen in te pakken, er zijn al wat spullen over gegaan naar het huis van Max. Hailey kijkt door haar kamer heen en controleert voor de laatste keer of ze echt alles heeft mee genomen. Als ze de la van haar nachtkastje open doet ziet ze daar haar dagboek liggen en twijfelt ze of ze die wil mee nemen, als Max die ooit zou vinden en zou lezen zou ze dat best beschamend vinden, ze pakt het boekje uit de la en bladert er nog een keer door heen voor dat ze een besluit neemt, ze legt het boekje op de laatste doos die mee gaat naar de auto. Ze pakt de doos op en loopt hiermee haar kamer uit, als ze haar moeder tegenkomt in de keuken stopt ze even. "Mam zou jij deze bij je willen houden in bewaring." Vraagt ze en ze zwaait met haar dagboek. "Tuurlijk lieverd, maar moet die niet mee?" Vraagt Geri nogal verbaast. "Nee liever niet, ik heb liever dat die bij jou bewaard blijft en laat pappa hem niet lezen." Hailey reikt haar haar dagboek aan en Geri pakt deze aan. "Ik zal hem met mijn leven bewaken lieverd." Geri geeft haar dochter een kus op haar wang en loopt met haar mee naar de auto.
Hailey zet haar laatste doos ook achter in de auto in neemt dan afscheid van haar moeder. "Tot snel weer mam." Zegt ze met een brok in haar keel. "Tot snel meisje, ik kom je snel opzoeken samen met je vader dat beloof ik." Geri geeft haar nog een dikke knuffel en zo staan ze nog even stil. Hailey stapt na het afscheid van haar moeder in de auto en rijdt het terrein af, in de achteruit kijk spiegel ziet ze haar moeder naar haar zwaaien en ze zwaait terug tot dat ze haar niet meer kan zien. Wat stom dat ze zich zo raar hier over voelt terwijl ze nog elke dag naar hun toe kan gaan. Als Hailey haar auto het terrein van Max zijn huis oprijdt staat hij al in de deur opening op haar te wachten. Hailey stapt uit en probeert zich groot te houden maar Max heeft dit al snel door. "Het is oké als je het er moeilijk mee hebt lieverd, dat had ik ook toen ik bij mijn moeder weg ging. Gelukkig kan jij altijd naar ze toe." Max komt op haar aflopen en slaat zijn arme om haar heen, Hailey laat haar hoofd tegen zijn schouder leunen en voelt de tranen op komen. "Ik wil dit zo graag, hier zijn met jou maar ik mijn eigen huis ook onwijs ga missen, vooral mijn moeder die elke dag voor me klaar stond, mijn vader zal ik nog wel genoeg zien en hoor door jou, maar heb het het moeilijkste met mijn moeder." Zegt Hailey terwijl ze langzaam haar tranen de vrije loop laat. "Het komt wel goed, je kunt haar altijd uitnodigen zij en je vriendinnen en natuurlijk je vader zijn hier altijd welkom." Max druk haar een kus op haar voorhoofd en zo staan ze nog een tijdje bij de auto tot dat Hailey er echt klaar voor is om ook haar laatste spullen naar binnen te brengen. Als ze er klaar voor is pakt Max de doos uit de auto en samen lopen ze naar binnen.
Hailey is de hele dag bezig met het uitpakken van haar spullen en die ene plek te geven in huis, ze vind het raar om nu al te zeggen dat dit haar huis is ze moet nog wel een beetje aan het idee wennen, Max is gelukkig de moeilijkste niet en ze heeft aardig de vrije had in waar ze haar spullen wil neer zetten. Hij heeft voor haar zelfs ruimte gemaakt en is bereid zelf ook wat dingen weg te halen. De laatste dozen die ze uitpakt zijn vooral kleding, schoenen en spullen voor de badkamer. "Als je hulp nodig hebt hoor ik je wel weer." Zegt Max tegen haar als hij de laatste doos naar boven heeft getild. "Ja dat komt goed, ik denk dat ik dit wel alleen af kan, het zijn maar wat kleren en schoenen." Zegt Hailey en ze geeft hem een kus op zijn wang. Max loopt te trap af naar beneden en laat Hailey haar gang gaan. Beneden aangekomen bekijkt hij even wat er precies veranderd is voor hem en lacht, wie had gedacht dat hij hier ooit zo blij mee zou zijn. De lege kamer wat eerst het kamertje van Penelope was, wordt nu gebruikt voor zijn game setup zodat de katten niet elke keer tussen de kabels in de woonkamer lopen, ook zijn sport spullen zijn hier naar toe verplaatst en het bevalt hem prima. Max gaat aan de keuken tafel zitten en vist zijn mobiel uit zijn broekzak, tot zijn grote verbazing heeft hij een bericht van Kelly ontvangen waarin ze hem feliciteert met dat hij is samen gaan wonen met Hailey en dat ze hem alle geluk van de wereld gunt met haar. Max laat dit bericht even voor wat het is en zoekt naar het nummer van Daniel in zijn contactenlijst, zodra hij die heeft gevonden stuurt hij hem een berichtje over dat Hailey en hij zijn samen gaan wonen, ook bedenkt hij zich dat hij maar is wat aan zijn vader moest laten weten want dat is er nog niet echt van gekomen. Max belt zijn vader na dat hij klaar is met een berichtje naar Daniel, zijn vader reageert gelukkig ook goed en zegt hem snel weer langs te komen om gezellig even bij te praten en om Hailey beter te leren kennen. Max lacht als hij zijn mobiel weer ophangt, hij voelt zich gelukkiger dan ooit.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...