Als Hailey klaar is met het inpakken van haar koffer klopt haar vader op haar kamer deur, Hailey heeft haar vader de afgelopen dagen erg gemist en lacht dan ook lief naar hem. "Waar ga je heen dit weekend?" Vraagt hij als hij haar kamer binnen stapt een plaats neemt op haar bureaustoel. "Ik ga een weekendje naar Kelly, Penelope vraagt de hele tijd naar mij volgens Kel en nu ik vakantie heb kan ik daar wel even tijd voor maken." "Wat gezellig, doe je Max de groetjes van mij?" Als haar vader de naam Max laat vallen kijkt Hailey naar het hangertje aan haar ketting en frunnikt hier een beetje aan. "Zal ik doen pap." Is het beste antwoord waar ze mee kan komen. "Ik vind het trouwens super leuk dat je met me mee wil naar Abu Dhabi voor de aller laatste race, ik weet dat je interesses niet liggen bij racen maar ik heb vorige keer gezien hoe Max op jou reageert als jij er bij bent en ik hoop dat dat dit keer ook weer kan werken." Hailey voelt dat ze moet blozen door de opmerking van haar vader en probeert dit te verbergen voor hem. "Ik zal me best doen, maar komt Kelly niet mee dan?" "Zo ver ik heb begrijpen van Max heeft ze geen oppas en nu dat jij met mij gaat kan ze jou ook niet vragen, ik heb zo het idee dat het niet zo heel goed gaat tussen die 2, Max is snel afgeleid en reageert vaak kort af als het over Kelly gaat." Hailey moet ineens weer aan haar droom denken die ze vannacht heeft gehad waar dit ook al in ter spraken kwam, snel wuift ze die gedachten weg. "Dat val wel mee vallen toch? Ik denk dat hij zich gewoon de de race wil richting." Antwoord Hailey zo correct mogelijk op haar vader. "Je zal wel gelijk hebben, nou doe je voorzichtig onderweg! En vergeet ze niet de groetje van mij te doen." Haar vader staat op en Hailey krijgt een kus op haar voorhoofd zoals hij dat altijd doet na dat hij even met haar heeft gepraat. Hailey kijkt nog even haar kamer rond om te zien of ze alles heeft ingepakt wat ze nodig heeft als haar oog op haar dagboek valt, die nog op haar nachtkastje ligt ze twijfelt of ze die mee wil nemen maar beslist hem toch te thuis te laten liggen, stel dat Penelope hem vind en er mee gaat lopen en Kelly zou lezen wat er instaat. Hailey pakt haar koffer en sluit haar kamerdeur achter zich. Ze zegt haar ouder gedag en loopt dan richting haar auto waar ze haar koffer in legt en daarna instapt en weg rijdt.
Zodra Hailey de deur uit is richt Geri zich weer tot haar man. "Chris er is iets met haar aan de hand." Christian kijkt haar niet begrijpend aan. "Ze is zo afwezig de laatste paar maanden, vind je ook niet?" Vraagt Geri bezorgt aan haar man. "Ik merk niet veel verschil, misschien heeft ze het druk met school Ger, ik kan me voorstellen dat die opleiding erg veel van haar tijd vraagt." "Nee dat is het niet Chris, ik denk dat er meer aan de hand is." "Wat zou er volgens jou dan nog meer aan de hand kunnen zijn?" "Ik denk dat ze verliefd is." "Ger doe niet zo gek op wie dan? De hele klas waar ze in zit zit vol met meiden en je kan mij veel wijs maken maar onze dochter valt niet op vrouwen." "Je zal wel weer gelijk hebben zoals altijd maar ik vind het dan alsnog vreemd dat ze ineens de interesse heeft gekregen om jou verhalen over racen aan te horen." Met een handgebaar van laat het gaan wuift Christian opmerking van zijn vrouw weg. "Misschien heeft ze me gewoon gemist, of misschien vond ze de afgelopen keer wel zo leuk dat ze mee kon dat ze er meer over wil weten, had ik je al verteld dat ze binnenkort met mij mee gaat naar Abu Dhabi?" "Nee, dit is voor het eerst dat ik hier van hoor, Chris hou je alsjeblieft een oogje in het zeil dan, ik maak me een beetje zorgen om haar." Christian geeft zijn vrouw een knuffel om haar gerust te stellen. "Maak je niet zo druk, het komt vast goed met haar, ik zal goed op haar letten als we over een paar weken weg gaan, maak je nou maar geen zorgen." Fluistert hij tegen haar als hij haar vast heeft.
Hailey komt aan bij het huis van Kelly, de rit is goed verlopen, het eerste dat ze opmerkt is dat de auto van Max er niet staat, hij zal wel weer ergens een vergadering hebben denkt ze bij zichzelf, als Hailey haar auto uitstapt hoort ze het vrolijke gegil van Penelope al uit de tuin komen, ze haalt haar koffer uit de achterklep en loopt via de open staande tuindeur zo de tuin in. Het kleine meisje wat op de grond aan het spelen is met autootjes laat alles uit haar handen vallen, probeert wat onhandig op te staan en komt op dan langzaam op Hailey af rennen. "Elie, Elie." Roept ze enthousiast, Hailey pakt haar op zodra ze dichtbij genoeg is. "Het is Hailey, kleine dondersteen." "Elie, Elie." Herhaald ze nog een keer en Hailey moet lachen, Kelly is ondertussen naar buiten gekomen om te kijken waar alle herrie ineens vandaan komt. "Hey Hailey, jou had ik zo vroeg nog niet hier verwacht." Hailey geeft Kelly wat onhandig een knuffel. Penelope probeert zich al snel weer lost te rukken van Hailey, ze wordt dan ook weer op de grond neer gezet en vrolijk begint het meisje al haar auto's weer te verzamelen. "Tis net haar vader." Zegt Kelly met een lach. Hailey weet nooit zo goed waar ze nu doelt op haar ex vriend of op Max, maar ze vraagt er maar niet naar. "En hoe gaat het nu met jou Hailtje." Kelly heeft haar jaren geleden deze bijnaam gegeven en dat is helaas nooit meer over gewaaid. "Ach je kent het druk, druk, druk. School vraagt veel tijd en sinds kort blijkbaar mijn vader ook." Hailey lacht wat ongemakkelijk als ze over haar vader praat. "Ja die vader van jou is me er eentje af en toe, ik hoorde van Max dat je mee gaat naar Abu Dhabi?" De ogen van Kelly bekijken Hailey onderzoekend. "Ja klopt, hij vroeg of ik mee wilde gaan, ik hoorde dan ook weer van mijn vader dat jij er niet bij bent." "Nee klopt helaas maar je de kleine gaat voor, Max begrijpt het wel, let je wel een beetje op hem als jullie daar zijn." "Maak je niet te druk Kel, hij is bij mij in goede handen, of nou ja het zal vast meer bij mijn vader zijn." Zo praten ze nog even wat bij tot dat het tijd is om te gaan eten.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...